AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #21 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjenner jeg har lyst på ett barn til. Jeg er snart i midten av 40 årene, har 3 barn fra før, store barn/unge voksne. Denne lysten har vært i lengre tid. Jeg får mannen med på det hvis jeg vil. Men hallo?? Jeg er snart i midten av 40 årene. Alt for gammel. Kom med alle negative sider for å få meg til å ombestemme meg. Anonymkode: cdc0a...6d7 Kjør på hvis det frister med all sykdom de første årene i barnehagen og du savner tid med omgangssyke før barna klarte å kaste der de skal og ikke overalt. Samt overgang fra bleie til truse. Kjøpe my garderobe hvert halvår til barnehage barn. Våkennetter med baby. Anonymkode: 85830...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #22 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi fikk attpåklatt da jeg var passert 40. For oss var det bare positivt. Anonymkode: 002e8...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #23 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg er 42 og har 3 barn der yngste fremdeles går i barnehagen, og jeg har minst like lyst på flere barn som du har TS! Så følger tråden. Synes overhodet ikke det høres det minste negativt ut med bleieskift, trass, bleieslutt, våkenetter eller noe sånt. Ser heller ikke for meg at tidsklemma blir så veldig mye verre med 4 enn med 3. Barnehageregninga derimot er litt avskrekkende. Anonymkode: 9211a...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #24 Del Skrevet 21. oktober 2024 Er ikke langt unna 40 og har en 2 åring og en på vei. Barnet har knapt vært syk siden barnehagestart som 1 åring. Det er full fart og litt dårlig søvn på natta men det går greit. Jeg vet ingenting om din helse og hvor mye energi du føler du har, men bare du vet om du kan klare det eller ikke. Det jeg ville forberedt meg på allikevel er at det ikke er mulig å bli gravid, eller i det minste få en graviditet som ikke ender i spontanbort. Risikoen for det ene og det andre er ekstremt høy i den alderen du er. Så om du er forberedt på eventuelle skuffelser og er klar for det så er det bare å kjøre på. Har du i det hele tatt sjekket fertiliteten? Mange er sterile i rundt 10 år før mensen opphører. Om jeg husker riktig. Anonymkode: ddecd...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #25 Del Skrevet 21. oktober 2024 Fikk siste barnet nær 41 årsdagen og har utelukkende positive erfaringer. Ei rolig og grei jente som har vært lyset i livet. Kun positive tilbakmeldinger ute. Lite problemer med henne og fødselen og barseltiden gikk også greit. Voksne og trygge foreldre med god tid, god plass og bra økonomi. Nå hadde ikke jeg "store" barn men en som var 4 år eldre, så da er det lettere å starte på nytt. Men husk at barna holder deg ung, så det er også en del av historien. Sannsynligvis er det vel mange år til du får barnebarn så om du får en til så vil du kunne stille opp for de også når den tid kommer. Anonymkode: 27d9f...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #26 Del Skrevet 21. oktober 2024 Nå barnet 15 er du snart 60 godt mulig folk tror du er bestemoren Anonymkode: e33b1...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 21. oktober 2024 #27 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det er fullstendig idiotisk å begynne med baby nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #28 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå barnet 15 er du snart 60 godt mulig folk tror du er bestemoren Anonymkode: e33b1...eca Jeg er 53 og har en på 12. Ingen tror at jeg er bestemoren nei. Jeg ser yngre ut enn mange av de andre foreldrene som er i 40 årene. Anonymkode: 27d9f...7c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #29 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er 53 og har en på 12. Ingen tror at jeg er bestemoren nei. Jeg ser yngre ut enn mange av de andre foreldrene som er i 40 årene. Anonymkode: 27d9f...7c9 Fortsatt gammelt. Anonymkode: 21ffc...444 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 21. oktober 2024 #30 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du får snart barnebarn. Bruk heller tiden på å skjemme bort de ❤️ Anonymkode: 56503...a09 Det er da slett ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #31 Del Skrevet 21. oktober 2024 1. Om du ikke har det allerede, så får du overgangsaldern sammen med spedbarnsalder/trassalder. 2. Du får sikkert snart barnebarn å dulle med. 3. Du har sikkert gamle foreldre, så du får omsorgsoppgaver både opp og ned i slektsledd samtidig. 4. Du vil være mye eldre enn de andre foreldrene, greit nok, men du vil være litt midt mellom uansett, og hverken identifisere deg helt med foreldregruppa eller dine egne jevnaldrende. 5. Helsa nå er en ting, men har du lyst til å sitte oppe og vente på russ om 17 år, når vennene dine er ute å reiser? 6. Oppdragelse nå er noe helt annet enn det var før, et helt jævla styr med allergier og fellesregler på alt. ... and the list goes on and on Anonymkode: de0b5...5ce 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. oktober 2024 #32 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg blir stadig overrasket over kvinner i 40-årene her inne, som tror de uten videre skal klare å bli gravide i sin alder. Det er mye vanskeligere å bli gravid i førtiårene enn det var i tredveårene og tyveårene. Mye! Det er såpass mye vanskeligere at man ikke kan regne med å bli gravid i det hele tatt. Og hvis man har flaks og blir gravid, ender en mye større andel i spontanabort, fordi fosteret er misdannet eller på andre måter ikke levedyktig, så kroppen frastøter det. Dette er dine sjanser for å bli gravid nå: Kan man bli gravid når man er 42 år? Fertilitet og alder Etter dette synker fertiliteten gradvis. Er du rundt 30 år har man omtrent 20% sjanse for å bli gravid. Etter fylte 35 vil sjansene for graviditet være 10% og når vi har passert 40 er det omtrent 5% sjanse for å oppnå graviditet hver mnd.21. des. 2022 Gravid som førtiåring - Oslo jordmor og kvinnesenter Oslo jordmor og kvinnesenter https://www.oslojordmor.no › gravid-som-fortiaring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #33 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du vil trolig være pensjonist eller død før sistemann er godt voksen. Det er utelukkende egoistisk å tenke tanken når vi vet det vet om risikoen for et barns helse. Spesielt mtp at dere ikke vil ha helse til å ivareta et med spesielle behov.. Anonymkode: 19d5f...8d4 Eller dø??? Det var da veldig pessimistisk. Damer i Norge lever i snitt til de er nesten 85. Da er barnet 45 når hun statistisk sett dør. Ts hva tenker du rundt barnebarn? Vil du ikke ha noen år "fri" før du får barnebarn? Eventuelt hvordan blir det dersom du har et barnehagebarn og er sliten som en naturlig konsekvens av å ha et lite barn og derfor ikke klarer å være en like engasjert bestemor? Anonymkode: 7e938...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #34 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kjenner jeg har lyst på ett barn til. Jeg er snart i midten av 40 årene, har 3 barn fra før, store barn/unge voksne. Denne lysten har vært i lengre tid. Jeg får mannen med på det hvis jeg vil. Men hallo?? Jeg er snart i midten av 40 årene. Alt for gammel. Kom med alle negative sider for å få meg til å ombestemme meg. Anonymkode: cdc0a...6d7 Er det du eller kroppen din som bestemmer om en graviditet er mulig? Du fremstiller tingene som om en graviditet er noe du bestemmer. Tenk på barnet som eventuelt skal leve med en så gammel mamma. Og foreldre som kan dø tidlig i et barns liv. Anonymkode: e46e9...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #35 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg tror det er mye kos med en attpåklatt. Store unger, trygg mamma, stabil økonomi og hjemmestuasjon. Men jeg tror også det er mer krevende når man begynner å bli godt voksen. Helsa og utholdenheten er ikke der man var når man er ung. Foreldrene våre begynner å bli gamle og trenger oss mer. Arbeidslivet krever mer av energien enn før. Så med mindre du får en superenkel sovebaby, så tror jeg fort dette kan bli et slitsomt prosjekt i mange år fremover. Men jeg har forsåvidt ikke hørt noen klage over en atpåklatt, selv ikke de uventede. Anonymkode: 1c547...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #36 Del Skrevet 21. oktober 2024 Trolltunge skrev (17 timer siden): Omgangskrets er ferdig med småbarn, og finnes ikke interessert. Dette blir et ganske ensomt prosjekt, mens de finner på mye annet. Dette tenker jeg faktisk er verdt å tenke litt på. Når omgangskretsen begynner å få fritid igjen med større barn, rykker dere tilbake til start og vil få et helt annet liv. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde jeg ikke orket. Og du risikerer å få tvillinger, eller barn med diagnose. Hadde en venninne, som fikk 3 barn tidlig, så i starten av 40 årene ville de ha et barn til, de ble raskt gravide, og de fikk trillinger. De slet seg fullstendig ut de første 5 årene. Anonymkode: d9c0a...949 Eller - man kan få tvillinger hvor begge har diagnose. Jeg følger for eksempel flere familier med tvillinger med Downs. Tror jeg ville hatt store problemer med det selv… det må jeg bare innrømme. Jeg er 44, yngste (attpåklatt) er 7. Hen har forresten en diagnose - ikke Downs, da. Det er ganske strevsomt, må jeg bare innrømme, og ikke noe jeg hadde valgt hvis jeg hadde visst (ikke noe man kan teste for). Vi er vel like gamle, TS, og tanken på en baby nå virker helt fjern for meg nå. De to eldste er tenåringer. Men nå er det ikke jeg som skal ha barn, da… Jeg har en venninne som fikk barn (ikke planlagt) da hun var 45. Dette var det første (eneste) barnet. Det gikk bra det, altså, men enkelt er det jo ikke. Men hun har jo hatt 25 voksne år med kun ansvar for seg selv - å ha hjemmeboende barn i 35 år er ikke noe jeg ønsker meg, i alle fall. Men det er veldig mange grunner for ikke å få barn - hvilke grunner er viktige for deg? Og hvorfor ønsker du deg et barn til? Anonymkode: 47bea...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå