Gå til innhold

Enda ett barn, fortell meg hvor dumt valg det er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har lyst på ett barn til. Jeg er snart i midten av 40 årene, har 3 barn fra før, store barn/unge voksne. 
Denne lysten har vært i lengre tid. Jeg får mannen med på det hvis jeg vil. Men hallo?? Jeg er snart i midten av 40 årene. Alt for gammel. 
Kom med alle negative sider for å få meg til å ombestemme meg. 

Anonymkode: cdc0a...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen for å bli naturlig gravid om du er ca 45 er vel minimal? 

Anonymkode: c69c4...309

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du fint selv. Er du midt i førtiårene har du livserfaring nok til å klare å la vær.

Anonymkode: 83eb6...76d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner jeg har lyst på ett barn til. Jeg er snart i midten av 40 årene, har 3 barn fra før, store barn/unge voksne. 
Denne lysten har vært i lengre tid. Jeg får mannen med på det hvis jeg vil. Men hallo?? Jeg er snart i midten av 40 årene. Alt for gammel. 
Kom med alle negative sider for å få meg til å ombestemme meg. 

Anonymkode: cdc0a...6d7

Du vil trolig være pensjonist eller død før sistemann er godt voksen. 

Det er utelukkende egoistisk å tenke tanken når vi vet det vet om risikoen for et barns helse. Spesielt mtp at dere ikke vil ha helse til å ivareta et med spesielle behov..

Anonymkode: 19d5f...8d4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de tre barna deres er i tenårene, er vel sjansen relativt stor for at sistemann ikke får noe særlig søskenforhold til søsknene sine, slik de andre (kanskje) har. Tror jeg ville tenkt på det om det var meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lar du random folk på et forum påvirke et så viktig valg? 

Anonymkode: f566a...1cb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så gammel, er det jo er et risikosvangerskap for både mor og barn.

Men, hvis du ønsker deg et barn til, burde du heller bli fostermor. Det er fosterhjemkrise i Norge for tiden og de har ikke nok folk som vil bli fosterforeldre. Da kan du hjelpe et barn i nød som allerede er født, men som av ulike årsaker ikke kan bo med sine foreldre.

Endret av Grüner
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får snart barnebarn. Bruk heller tiden på å skjemme bort de ❤️

Anonymkode: 56503...a09

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du får et sykt barn, noe det er større risiko for dess eldre man blir. 

Da blir livet dit helt forandret, det barnet vil kreve all din tid og energi, og søsknene eller en institusjon vil måtte ta seg av dette "barnet", når du dør. 

Anonymkode: ff78e...ec2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg heller en omplasseringshund med godt gemytt. Så har du noen å dulle med de neste 10 årene frem til du får barnebarn. 

Anonymkode: 4904d...d5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får et barn til nå vil du antagelig ikke ha overskudd til å bli en fantastisk bestemor. 

Det er dessuten mye tøffere å ha barn nå enn da vi fikk barn. Kan nesten ikke sammenlignes. Halvparten av det du kan fra før er nesten melde til barnevernet- materiale nå. Iallefall kritikkverdig.

Omgangskrets er ferdig med småbarn, og finnes ikke interessert. Dette blir et ganske ensomt prosjekt, mens de finner på mye annet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kvinner vil alltid være litt "babysyke". Det er bare sånn kroppen vår er laget. Men det betyr ikke at vi må svare kroppen med å lage et nytt barn hver gang de følelsene kommer. Jeg er 44 med en sønn på 14 og aldri i livet om jeg vil helt tilbake til starten av den "stigen" og begynne å klatre helt opp igjen. I gjennom babytid, barnehageår, alle skoleårene... Det har jeg ikke overskudd til i det hele tatt. Det er en grunn til at fruktbarheten går til bunns i midten av 40 årene. Nå skal vi kose oss med våre store barn 🥰🩵

Men dette var mitt synspunkt altså. 

Anonymkode: baff9...f73

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 45 år gammel kvinne, mor til 3 og med første barnebarnet på vei har jeg kun én ting å si: Du er gal. 🤭

Kjøp deg en valp. Det vil gi deg 2 år med galskap og frustrasjon (og masse kos), og du vil deretter være lykkelig for at du ikke har mange år med barnehage og Sfo foran deg. 

Anonymkode: fc484...b02

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du har økt riskio for å få et barn med Downs eller andre tilstander som gjør at barnet vil trenge oppfølging resten av livet.

- Du har 3 barn fra før. Vet ikke hvor store de er, men tipper fra mellomtrinnet og oppover. Endelig er barna store nok til at du kan nyte litt mer frihet. Å begynne på nytt med våkennetter, bleieskift, levering og henting i barnehage osv ville jeg aldri orket.

- Din egen helse kommer bare til å bli dårligere fra nå av. Jeg merker som 41-åring bare hvor mye mindre jeg orker enn da jeg var i midten av 30-årene og barna mine var små.

- Oppfølgingen av de store barna, og det de trenger av deg, kommer du ikke til å ha overskudd til å følge opp med en baby i hus, som krever all din oppmerksomhet.

Kunne fortsatt til i morgen med mange grunner til å ikke få en til, men regner med du ser poenget mitt...

Anonymkode: 93e68...67e

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til alt det andre som er skrevet her så er det også større sjanse for å få tvillinger når man er "oppi åra" som du er nå ift svangerskap. 

Så du kan ende med to små samtidig. Er det greit?

Anonymkode: b6257...f36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er endelig fri, nyt det! Ikke lenk deg til hjemmet atter en gang. 

Anonymkode: 1e294...b46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke orket. Og du risikerer å få tvillinger, eller barn med diagnose. 

Hadde en venninne, som fikk 3 barn tidlig, så i starten av 40 årene ville de ha et barn til, de ble raskt gravide, og de fikk trillinger. De slet seg fullstendig ut de første 5 årene. 

Anonymkode: d9c0a...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 ..er barn på 6 og 12 år... Hadde ikke orket 1 barn til...nå venter vi at vi har tid med disse to..snart ungdom skolen...hun på 6 har begynt på skolen. Det er 3 fritids aktiviteter i uka... sykdommer... dårlig netter.... økonomi...plass i bilen...alt blir dyrere med et barn til

Nei...jeg nyter mine 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...