Gå til innhold

Jeg blir nektet å ha på meg MIN EGEN kjole i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk i denne tråden må jo være langt ut på spekteret...?

Svigerdattera skal gifte seg. Som da betyr at det er sønnen til TS som hun skal gifte seg med. Litt rart å omtale det som svigerdatteras bryllup på sønnens store dag? Eller at svigerdattera skal være takknemlig for at hun dukker opp? I sin egen sønn sitt bryllup?

Det er jo tidenes dårligste trolletråd, og folk går på det??

Anonymkode: 927c7...50d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ReDBulL-EnErgI skrev (12 timer siden):

Sy en ny kjole i svart? Alle kler svart...

Nei. Mange ser mye eldre og "dratt" ut i svart.

Anonymkode: 25baa...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner hvertfall godt at hun ble sur for at du gjorde om rommet hennes til ditt hobbyrom! Greit hun har flyttet ut, men likevel. Jeg hadde nok også blitt både sint og såret for noe sånt.

Ellers bør du kanskje roe deg ned når det gjelder det med kjolen. Du valgte selv å sy den. Ikke hennes problem det.

Anonymkode: 63122...01d

Hun har flyttet ut, skal gifte seg og starte familie. Skal man ta vare på barnerommene til barna sine til de er 80 år?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød kjole i bryllup? Classy…

Det betyr vel at du har hatt sex med brudgommen

Anonymkode: ccc45...5b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tippet at det var deg, bare utifra overskriften .

Jeg synes oppriktig synd på datteren til din mann, du er ikke enkel å forholde deg til.

Det er svært sjelden jeg skriver noe negativt om noen her inne.

Anonymkode: 63e9b...992

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og uvitende ang kjoleregler. Hvorfor bør man unngå rød kjole i bryllup egentlig?

Anonymkode: c4584...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun har flyttet ut, skal gifte seg og starte familie. Skal man ta vare på barnerommene til barna sine til de er 80 år?

Nei.

Men måten det blir gjort på har jo mye å si for om hvor greit det blir tatt imot av voksne barn som kanskje skal gi slipp av den siste fliken av barndommen i barndomshjemmet sitt.

Her høres det jo ut som om det kom overraskende på mannens datter.

Ens egne barn forbereder en gjerne, inviterer de til å komme og hente ting de ønsker og inkluderer de i prosessen.

Om tråden er reell, så høres det veldig ut som TS kommer brasende inn i familien og overkjører de relasjoner og tradisjoner som har vært etablert mellom mannen og ungene hans.

Anonymkode: b7048...28a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann og uvitende ang kjoleregler. Hvorfor bør man unngå rød kjole i bryllup egentlig?

Anonymkode: c4584...ba8

Hun i rødt har pult brudgommen. 

Anonymkode: b8060...07c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner hvertfall godt at hun ble sur for at du gjorde om rommet hennes til ditt hobbyrom! Greit hun har flyttet ut, men likevel. Jeg hadde nok også blitt både sint og såret for noe sånt.

Ellers bør du kanskje roe deg ned når det gjelder det med kjolen. Du valgte selv å sy den. Ikke hennes problem det.

Anonymkode: 63122...01d

Hæh? Hva forventer du at de skal gjøre med soverommet da? La det stå sånn som du forlot det? 😂 det er 100% vanlig å ta i bruk utflyttede ungers soverom. Mitt soverom hos mine foreldre ble malt helgen etter jeg flyttet ut fordi min far ønsket ha kontor der. Tenkte ikke over det i to sekunder engang. 

Anonymkode: 59434...4fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei. 

Jeg skal i bryllup til min svigerdatter. Jeg og hennes far fant hverandre sent i livet og han har en datter og sønn fra et annet ekteskap. 

Hun og jeg har aldri kommet noe særlig overnes, noe som har gått utover forholdet mellom meg og hennes far (min mann). Jeg syns hun er bortskjemt og selvopptatt, og respekterer ikke meg. Hun ble f.eks sur for at jeg har gjort om hennes barndomsrom til mitt hobbystudio, eller at min mann støtter øredobb-bedriften min økonomisk og ikke kan feire jul med henne og hennes familie når vi skal til Thailand med venner. 

Nå skal hun gifte seg i desember og har bestemt at ALLE må enten ha på seg mosegrønt eller svart. JEG har sydd min egen kjole i et nydelig rødt stoff (som hennes far syns er VELDIG fin på meg). Jeg viste henne kjolen sist gang de var på besøk (for å vise hvor flott jeg var i den) og hun presterer å fortelle meg at jeg ikke er velkommen om jeg ikke har på meg svart eller mosegrønt. Hun begynte å kjefte på meg når jeg sa at hun var helt tullete og begynte med krokodilletårer for å få meg til å se ut som "the bad guy" foran resten av familien. Problemet er at jeg verken kler svart eller mosegrønt. Helt ærlig talt syns jeg hun ikke har noe med hva JEG har på meg og skal egentlig bare være litt takknemlig for jeg i det hele tatt gidder å komme. Denne kjolen brukte jeg mange timer på å sy og syns det er respektløst å bli sint når hun ikke får det som hun vil.

Bør jeg dra eller bare bli hjemme? 

Anonymkode: 3fa6f...404

Trollmor bør jo uten tvil slå opp med den mannen å trekke seg pent tilbake til hula sonder troll hører hjemme 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rød kjole i bryllup? Classy…

Det betyr vel at du har hatt sex med brudgommen

Så SVART, som betyr sorg, er så mye bedre? Hvis man først skal følge den gamle skikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (13 timer siden):

Du lagde denne kjolen i anledning bryllupet? Hvorfor valgte du rødt? Det er jo ei farge man helst skal holde seg unna i bryllup. 

Dette har ikke vært vanlig kostyme i Norge. Den eldre generasjonen har aldri hørt om dette, og kunne font stille i rødt. 

Anonymkode: f5715...e05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt forrvirret her: hvorfor har svigerdatteren din et barndomsrom hos din mann? 

Anonymkode: 2d2f5...872

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei. 

Jeg skal i bryllup til min svigerdatter. Jeg og hennes far fant hverandre sent i livet og han har en datter og sønn fra et annet ekteskap. 

Hun og jeg har aldri kommet noe særlig overnes, noe som har gått utover forholdet mellom meg og hennes far (min mann). Jeg syns hun er bortskjemt og selvopptatt, og respekterer ikke meg. Hun ble f.eks sur for at jeg har gjort om hennes barndomsrom til mitt hobbystudio, eller at min mann støtter øredobb-bedriften min økonomisk og ikke kan feire jul med henne og hennes familie når vi skal til Thailand med venner. 

Nå skal hun gifte seg i desember og har bestemt at ALLE må enten ha på seg mosegrønt eller svart. JEG har sydd min egen kjole i et nydelig rødt stoff (som hennes far syns er VELDIG fin på meg). Jeg viste henne kjolen sist gang de var på besøk (for å vise hvor flott jeg var i den) og hun presterer å fortelle meg at jeg ikke er velkommen om jeg ikke har på meg svart eller mosegrønt. Hun begynte å kjefte på meg når jeg sa at hun var helt tullete og begynte med krokodilletårer for å få meg til å se ut som "the bad guy" foran resten av familien. Problemet er at jeg verken kler svart eller mosegrønt. Helt ærlig talt syns jeg hun ikke har noe med hva JEG har på meg og skal egentlig bare være litt takknemlig for jeg i det hele tatt gidder å komme. Denne kjolen brukte jeg mange timer på å sy og syns det er respektløst å bli sint når hun ikke får det som hun vil.

Du bør skjønne at bruden bestemmer i sitt bryllup, og du bør jobbe med egne holdninger. Dette er tross alt ditt bonusbarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så SVART, som betyr sorg, er så mye bedre? Hvis man først skal følge den gamle skikken?

Det er vel opp til brudeparet å bestemme. Jeg vil ikke ha svart eller rødt i mitt bryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei. 

Bli hjemme, eller ta på deg en kjole i fargene som er ønsket av bruden. Det sier seg selv. Jeg er enig med svigerdatteren på alle punkt. Om du dukker opp i rød kjole i dette bryllupet, lyser du opp som «stemor fra h…» 

Anonymkode: 920c2...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er galt med rød kjole? Hilsen mann 39.

Anonymkode: acfcd...dbe

Rød kjole i seg selv er fint det, men ikke i et bryllup med mindre bruden har godkjent det. Her er det i tillegg fargekode. Så nei.

Anonymkode: 920c2...dde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...