Gå til innhold

Jeg blir nektet å ha på meg MIN EGEN kjole i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skal i bryllup til min svigerdatter. Jeg og hennes far fant hverandre sent i livet og han har en datter og sønn fra et annet ekteskap. 

Hun og jeg har aldri kommet noe særlig overnes, noe som har gått utover forholdet mellom meg og hennes far (min mann). Jeg syns hun er bortskjemt og selvopptatt, og respekterer ikke meg. Hun ble f.eks sur for at jeg har gjort om hennes barndomsrom til mitt hobbystudio, eller at min mann støtter øredobb-bedriften min økonomisk og ikke kan feire jul med henne og hennes familie når vi skal til Thailand med venner. 

Nå skal hun gifte seg i desember og har bestemt at ALLE må enten ha på seg mosegrønt eller svart. JEG har sydd min egen kjole i et nydelig rødt stoff (som hennes far syns er VELDIG fin på meg). Jeg viste henne kjolen sist gang de var på besøk (for å vise hvor flott jeg var i den) og hun presterer å fortelle meg at jeg ikke er velkommen om jeg ikke har på meg svart eller mosegrønt. Hun begynte å kjefte på meg når jeg sa at hun var helt tullete og begynte med krokodilletårer for å få meg til å se ut som "the bad guy" foran resten av familien. Problemet er at jeg verken kler svart eller mosegrønt. Helt ærlig talt syns jeg hun ikke har noe med hva JEG har på meg og skal egentlig bare være litt takknemlig for jeg i det hele tatt gidder å komme. Denne kjolen brukte jeg mange timer på å sy og syns det er respektløst å bli sint når hun ikke får det som hun vil.

Bør jeg dra eller bare bli hjemme? 

Anonymkode: 3fa6f...404

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr hun ikke mer for deg enn en rød kjole? Har du ikke mange andre anledninger å ha på denne kjolen?

Har du en fin svart en? Verdens simpleste farge å finne kjole i.

Anonymkode: 1ea43...777

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv igjen, trollemor.

Anonymkode: 9cc5e...068

  • Liker 39
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun hadde vært svigerdatteren din hadde hun vel giftet seg med din sønn. 

Anonymkode: cf8fd...be9

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare farge den grønn? 

Anonymkode: bb5e2...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er latterlig å legge sånne fargeføringer på gjestene - men det skriker også litt oppmerksomhetsbehov å insistere på å stille i noe som vil skille seg så kraftig ut. Er det så vanskelig for deg å gjøre noe for å  glede henne på bryllupsdagen hennes at du heller blir hjemme som en trassig unge fordi du ikke får ha på deg den kjolen du vil? Du virker jo ikke akkurat så medgjørlig, forståelsesfull og enkel å ha med å gjøre ellers heller, så det kan jo være hun synes det er like greit at du uteblir...

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ta nu bare på deg en svart kjole. Det er hennes dag, ikke din.

Anonymkode: 52061...d4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo se helt dust ut i en rød kjole om alle andre går med sort og mosegrønt. Alle skjønner da at du trosser bruden på hennes store dag. 

Anonymkode: 34a4f...57d

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. 

Jeg skal i bryllup til min svigerdatter. Jeg og hennes far fant hverandre sent i livet og han har en datter og sønn fra et annet ekteskap. 

Hun og jeg har aldri kommet noe særlig overnes, noe som har gått utover forholdet mellom meg og hennes far (min mann). Jeg syns hun er bortskjemt og selvopptatt, og respekterer ikke meg. Hun ble f.eks sur for at jeg har gjort om hennes barndomsrom til mitt hobbystudio, eller at min mann støtter øredobb-bedriften min økonomisk og ikke kan feire jul med henne og hennes familie når vi skal til Thailand med venner. 

Nå skal hun gifte seg i desember og har bestemt at ALLE må enten ha på seg mosegrønt eller svart. JEG har sydd min egen kjole i et nydelig rødt stoff (som hennes far syns er VELDIG fin på meg). Jeg viste henne kjolen sist gang de var på besøk (for å vise hvor flott jeg var i den) og hun presterer å fortelle meg at jeg ikke er velkommen om jeg ikke har på meg svart eller mosegrønt. Hun begynte å kjefte på meg når jeg sa at hun var helt tullete og begynte med krokodilletårer for å få meg til å se ut som "the bad guy" foran resten av familien. Problemet er at jeg verken kler svart eller mosegrønt. Helt ærlig talt syns jeg hun ikke har noe med hva JEG har på meg og skal egentlig bare være litt takknemlig for jeg i det hele tatt gidder å komme. Denne kjolen brukte jeg mange timer på å sy og syns det er respektløst å bli sint når hun ikke får det som hun vil.

Bør jeg dra eller bare bli hjemme? 

Anonymkode: 3fa6f...404

Om du ikke klarer å holde deg til tema så blir du hjemme så enkelt er det😊er forøvrig ikke helt innafor å kle seg i rødt i bryllupet til noen.  Hun blir vel uansett ikke takknemlig for at du kommer om dere ikke kommer overens, da blir hun vel heller glad om du ikke kommer. 

Visst du er ilag med far til brud er hun stedatter ikke svigerdatter. Regner forøvrig med at dette er trolling 😊

Anonymkode: aaf0c...a8d

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal et brudepar bestemme alle gjesters antrekk ? 
Dette er sånne overfladiske ting som opptar folk som er mere fokusert på omgivelsene enn hva de egentlig gir seg inn på , nemlig et ekteskap som bør handle om dypere verdier 

Anonymkode: 8638f...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uansett ikke «lov» å gå i rød kjole i bryllup.

Anonymkode: 64efb...5e5

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei. 

Jeg skal i bryllup til min svigerdatter. Jeg og hennes far fant hverandre sent i livet og han har en datter og sønn fra et annet ekteskap. 

Hun og jeg har aldri kommet noe særlig overnes, noe som har gått utover forholdet mellom meg og hennes far (min mann). Jeg syns hun er bortskjemt og selvopptatt, og respekterer ikke meg. Hun ble f.eks sur for at jeg har gjort om hennes barndomsrom til mitt hobbystudio, eller at min mann støtter øredobb-bedriften min økonomisk og ikke kan feire jul med henne og hennes familie når vi skal til Thailand med venner. 

Nå skal hun gifte seg i desember og har bestemt at ALLE må enten ha på seg mosegrønt eller svart. JEG har sydd min egen kjole i et nydelig rødt stoff (som hennes far syns er VELDIG fin på meg). Jeg viste henne kjolen sist gang de var på besøk (for å vise hvor flott jeg var i den) og hun presterer å fortelle meg at jeg ikke er velkommen om jeg ikke har på meg svart eller mosegrønt. Hun begynte å kjefte på meg når jeg sa at hun var helt tullete og begynte med krokodilletårer for å få meg til å se ut som "the bad guy" foran resten av familien. Problemet er at jeg verken kler svart eller mosegrønt. Helt ærlig talt syns jeg hun ikke har noe med hva JEG har på meg og skal egentlig bare være litt takknemlig for jeg i det hele tatt gidder å komme. Denne kjolen brukte jeg mange timer på å sy og syns det er respektløst å bli sint når hun ikke får det som hun vil.

Bør jeg dra eller bare bli hjemme? 

Anonymkode: 3fa6f...404

Selvfølgelig skal ikke DU skulle deg ut på HENNES bryllupsbilder. Enten gjør man som brudeparet vil, eller så drar man ikke.

Så tragikomisk at folk får høre "stemor indirekte på å være blikkfang et i dag, med en rød kjole, så vi måtte be henne bli hjemme.." Kjære vene, hvordan har mannen din klart p finne ei som behandler datteren slik??

Er du definisjonen på stemor fra helvete?

Anonymkode: 1b67c...2c7

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør bare bli hjemme, og lære deg forskjellen på sviger og ste…Trollmor

Anonymkode: 8a060...376

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch, dette MÅ være en trolletråd. 

Anonymkode: f54c4...4d0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lagde denne kjolen i anledning bryllupet? Hvorfor valgte du rødt? Det er jo ei farge man helst skal holde seg unna i bryllup. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skal ikke DU skulle deg ut på HENNES bryllupsbilder. Enten gjør man som brudeparet vil, eller så drar man ikke.

Så tragikomisk at folk får høre "stemor indirekte på å være blikkfang et i dag, med en rød kjole, så vi måtte be henne bli hjemme.." Kjære vene, hvordan har mannen din klart p finne ei som behandler datteren slik??

Er du definisjonen på stemor fra helvete?

Anonymkode: 1b67c...2c7

Eh.. jeg synes bruden har noen merkelige ideer om hva gjestene bør ha på seg.
Svart og grønt ? Hvorfor noe så dystert ? 
Hva med å ha gjester som møter glade og fornøyde med både antrekk og humør ?  
Bruden er lite voksen, og tydelig fornærmet på sin far 

Anonymkode: 8638f...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...