Gå til innhold

kjæreste som ikke vil ha utdanning eller jobbe fullt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Kygos skrev (52 minutter siden):

Kan du vennligst opplyse meg om hvor stor andel av de kvinner som jobber deltid som gjør det fordi de ammer? 

Kvinners deltidsarbeid er mer sammensatt og vanskeligere å forklare enn menns deltidsarbeid. I motsetning til for menn, har omsorgsrelasjoner og omsorgsforpliktelser stor betydning for valget mellom heltid og deltid for kvinner. Og i motsetning til for gifte menn er dessuten ektefellens arbeidstid av stor betydning for arbeidstiden til gifte kvinner

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/kvinner-og-menn-jobber-deltid-av-forskjellige-aarsaker

Anonymkode: 0ad94...711

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I første omgang skal vel mannen finne ut hvordan han skal ha råd til husleie og mat som singel i lavtlønnet deltidsjobb. Å finne en annen kommer litt lengre ned på veien.

Anonymkode: ce8ac...dd5

Det har ingen andre noe med, det klarer han å finne ut av selv :) Han lever jo i nuet, så tenker han ville økt sin inntekt når han trengte det for å overleve. Overlevelse er jo instinktet til mennesket, dessverre reproduksjon også.

Anonymkode: 958a9...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Samfunnet er IKKE et fellesskap. Der er alle ansatte i en jobb, lønnet jobb. Pengene som har verdien i verden, ikke mennesket.

Et menneske jobber det de trenger for å overleve, enten det er 50% eller annet. Man er selvstendig økonomisk, man overlever! Det er DET livet handler om; overlevelse.

Det er helt feil, vi betaler skatt for å bidra til fellesskapet!  alle må bidra med noe om de er friske ! tenk om alle skulle sittet hjemme og ikke jobbe og kun tenke at det er kun en selv som skal overleve ?? hvilken planet lever du på ?? vi trenger mennesker som jobber som politi , helse etaten , sykepleiere osv. ! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (1 minutt siden):

Det er helt feil, vi betaler skatt for å bidra til fellesskapet!  alle må bidra med noe om de er friske ! tenk om alle skulle sittet hjemme og ikke jobbe og kun tenke at det er kun en selv som skal overleve ?? hvilken planet lever du på ?? vi trenger mennesker som jobber som politi , helse etaten , sykepleiere osv. ! 

Når er det et sannsynlig scenario at alle sitter hjemme?

Anonymkode: f7453...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (15 minutter siden):

Skatt betaler man jo, så det er null problem. Går du i butikken å handler betaler du mellom 15-25% skatt, for eks.

Vi har også mennesker som jobber i det du beskriver.

Alle sitter jo ikke hjemme, så forstår ikke din forestilling.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at han overlever, er jo fordi han snylter på deg. Du betaler halve husleien hans, så han har et sted å bo. Hvis du gjør det slutt, må han enten flytte hjem til foreldrene sine, eller skaffe seg en heltidsjobb, fortrinnsvis en som er bedre betalt. Men det greier han vel ikke... 

Alt avhenger av deg. Har du vurdert å gå? La latsabben klare seg selv?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når er det et sannsynlig scenario at alle sitter hjemme?

Anonymkode: f7453...1db

Nettopp.

Lei av dumme mennesker som tror samfunnet er et fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å passere ham på alle områder, modenhet, utvikling, økonomisk og sosialt. Er slikt forhold blir sannsynligvis vanskelig, og kan bli frustrerende for den som må «bære» voksenlivet fremover, hvis man er interessert i huslån, familie, osv. Alle er verdt å elske, men man trives best i det lange løp med en man er på bølgelengde med på viktige områder.

Orker han ikke motstand, å lære noe nytt, er det det som er årsaken? Eller har han lite tro på seg selv? Eller vil han bare ikke følge vår samtids løsninger og normer for et økonomisk trygt liv? Det spiller stor rolle, tror jeg, hva som ligger bak.

Anonymkode: ec10c...a7a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akseptabelt at unge, friske mennesker ikke jobber 37,5 timer i uka. Vi er avhengige av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste og gjør det slutt. 
Dette kan koste deg dyrt. 

Anonymkode: bcfea...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Skatt betaler man jo, så det er null problem. Går du i butikken å handler betaler du mellom 15-25% skatt, for eks.

Vi har også mennesker som jobber i det du beskriver.

Alle sitter jo ikke hjemme, så forstår ikke din forestilling.

Fordi en sånn innstilling sprer seg, til slutt jobber kun en brøkdel av befolkningen, tror du det blir nok politi, sykepleier, lrger etc??

Anonymkode: 4ca03...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nettopp.

Lei av dumme mennesker som tror samfunnet er et fellesskap.

Samfunnet er et felleskap,er du helt idiot eller ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kygos skrev (2 timer siden):

Ja, soleklar grunn til å dumpe vedkommende. Makan. Ønsker bare å jobbe deltid, slik 1 av 3 kvinner i Norge gjør. Uhørt. 

Kvinner ønsker barn med en som tar vare på, beskytter, forsørger... Det er rein biologi. 

Anonymkode: 8db35...9b1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kvinner ønsker barn med en som tar vare på, beskytter, forsørger... Det er rein biologi. 

Anonymkode: 8db35...9b1

Jeg er helt enig og 100% med på den. Det er bare det at om en mann åpent forteller at han ønsker ei kone som kan lage mat og passe ungene, så blir han ikke møtt med forståelse med henvisning til biologi i likestillingens Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du har rollen som moren hans og det er mulig han er så gammel nå at han har stagnert i modningen. Det er tvilsomt at han endrer seg og det er sant som de sier her i tråden at han snylter på deg. Livet er dyrt som singel for man er alene om alle utgiftene og han får muligens ikke råd til leieleilighet om du gjør det slutt.

Bor dere sentralt må han kanskje finne seg en hybel. Det er konsekvensen av å ikke skaffe seg høy nok inntekt. Denne snyltingen vil bare fortsette og bli værre med årene. Har han sagt til deg hvor mye han spiser eller betaler du i praksis en del av maten hans også? Gjør han sin del av husarbeidet? Hvis jeg var deg ville jeg heller funnet meg en mann som kan finansiere sin del av det som kreves for å barn. Finn deg en mann som er voksen. 

Anonymkode: 2fda1...597

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samfunnet er et felleskap,er du helt idiot eller ? 

Nei, samfunnet er ikke et fellesskap. Se på klasseskillet som bygges opp, holdt på med i mange tiår. Før 1981 kunne man nok se på ting som et fellesskap...men gått bare nedover.

Se på lønnsforskjellen i en bedrift, helt på trynet. Samfunnet er ødelagt av turbo-kapitalismen.

Kygos skrev (44 minutter siden):

Jeg er helt enig og 100% med på den. Det er bare det at om en mann åpent forteller at han ønsker ei kone som kan lage mat og passe ungene, så blir han ikke møtt med forståelse med henvisning til biologi i likestillingens Norge. 

Ja, i dag skal jo ikke kvinnen ha sine biologiske rolle. Som faktisk er å føde barn, ta vare på disse. Alt som medfører dette. Tror en mann skal dele dette 50/50, så dum er den moderne kvinnen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i en del år nå, og vi ble sammen da vi begge gikk på videregående. Etter vi var ferdig med videregående begynte jeg å studere. Kjæresten min brukte først 1 år i militæret, hvor han ikke jobbet noe det halvåret før han dro inn, og etter han var ferdig i militæret tok det over et halvt år før han fikk seg sin første jobb. Han valgte å ikke å begynne å studere, noe jeg syntes er helt greit. jeg er fullt klar over at høyere utdanning ikke er for alle. Nå jobber han, men kun deltid, og i et veldig lavtlønnet yrke som ikke krever utdanning. Han tjener akkurat nok til å klare seg med det nødvendige, men han har i perioder måttet solgt ting for å kunne betale regninger. Ja, vi bor sammen, men har ikke felles økonomi annet enn at vi deler på husleie og mat. Jeg bare føler at kjæresten min har mye mer å "gi" til samfunnet. Han er egentlig ganske smart, og han er frisk og sterk, så kunne i det minste ønske han ville jobbet fulltid. Hadde han hatt helseutfordringer, kunne jeg skjønne at han ikke ville jobbe fullt, men jeg har inntrykket at han bare er lat. Han blir sur hver gang jeg tar opp dette temaet med fremtiden, utdanning, jobb osv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil etterhvert ha barn, inn på boligmarkedet osv, men kan ikke se for meg at det kan gå når han kun jobber deltid i et så lavtlønnet yrke. Jeg syntes det hele er veldig kjipt, og har liksom hele tiden ventet på at han snart skal "vokse opp", få seg en utdanning eller en fulltidsjobb, men det skjer liksom aldri. 

Anonymkode: c19f4...3bb

Det at han ikke vil, kan eller ønsker å vokse i den samme retning som deg er jo grunn nok til å revurdere forholdet.

Det er enormt økonomisk og tid/energikrevende å fostre barn. Å gå fra deltids jobb til foresatt, virker å være en nesten umulig oppgave. 

Håper du finner ut av det og ender opp med det livet du jobber mot å få. 

Anonymkode: b380b...e90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, samfunnet er ikke et fellesskap. Se på klasseskillet som bygges opp, holdt på med i mange tiår. Før 1981 kunne man nok se på ting som et fellesskap...men gått bare nedover.

Se på lønnsforskjellen i en bedrift, helt på trynet. Samfunnet er ødelagt av turbo-kapitalismen.

Ja, i dag skal jo ikke kvinnen ha sine biologiske rolle. Som faktisk er å føde barn, ta vare på disse. Alt som medfører dette. Tror en mann skal dele dette 50/50, så dum er den moderne kvinnen.

Før 1981... 🥱

Anonymkode: b380b...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å gå fra deltids jobb til foresatt, virker å være en nesten umulig oppgave. 

1 av 3 kvinner gjør jo dette, gitt at de får barn... (1 av 3 kvinner jobber deltid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De får dårlig pensjon om ikke kvinnene har nok inntjening i løpet av arbeidslivet. Regjeringen har endret på reglene og nå får man ikke minstepensjon som i seg selv ikke er nok til å leve av, men garantipensjon som er enda mindre og bare 17 000,- inn brutto hver måned. 

Jeg tror mange kvinner kan tenke seg å være hjemme og ta seg av barna mens de er små, men samfunnet gjør det for vanskelig, så det er nok ikke feminismen i seg selv. 

Anonymkode: 2fda1...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...