Gå til innhold

kjæreste som ikke vil ha utdanning eller jobbe fullt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i en del år nå, og vi ble sammen da vi begge gikk på videregående. Etter vi var ferdig med videregående begynte jeg å studere. Kjæresten min brukte først 1 år i militæret, hvor han ikke jobbet noe det halvåret før han dro inn, og etter han var ferdig i militæret tok det over et halvt år før han fikk seg sin første jobb. Han valgte å ikke å begynne å studere, noe jeg syntes er helt greit. jeg er fullt klar over at høyere utdanning ikke er for alle. Nå jobber han, men kun deltid, og i et veldig lavtlønnet yrke som ikke krever utdanning. Han tjener akkurat nok til å klare seg med det nødvendige, men han har i perioder måttet solgt ting for å kunne betale regninger. Ja, vi bor sammen, men har ikke felles økonomi annet enn at vi deler på husleie og mat. Jeg bare føler at kjæresten min har mye mer å "gi" til samfunnet. Han er egentlig ganske smart, og han er frisk og sterk, så kunne i det minste ønske han ville jobbet fulltid. Hadde han hatt helseutfordringer, kunne jeg skjønne at han ikke ville jobbe fullt, men jeg har inntrykket at han bare er lat. Han blir sur hver gang jeg tar opp dette temaet med fremtiden, utdanning, jobb osv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil etterhvert ha barn, inn på boligmarkedet osv, men kan ikke se for meg at det kan gå når han kun jobber deltid i et så lavtlønnet yrke. Jeg syntes det hele er veldig kjipt, og har liksom hele tiden ventet på at han snart skal "vokse opp", få seg en utdanning eller en fulltidsjobb, men det skjer liksom aldri. 

Anonymkode: c19f4...3bb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må kjenne etter om du elsker han og vil leve med han som den han faktisk er, og ikke som han du tror han kan bli. 

Den eneste du kan endre og ta avgjørelser for er deg selv. Det er jo ganske frekt av deg å kritisere hvordan han velger å leve, bare fordi du ønsker annerledes. Du kan derimot fritt velge om den livsstilen, latskapen og mangel på ambisjoner er noe du ønsker av en livspartner.  

Anonymkode: c9e2f...af4

• Liker 6
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du ønsker deg i livet, så tenker jeg du bør finne deg en annen partner. Han virker fornøyd med å leve fra hånd til munn, og har ikke andre ambisjoner. Noe som er helt og holdent hans valg. Men ikke forenelig med dine ønsker for livet. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen MÅ du ikke få barn med! 

Å få barn er VELDIG krevende og utrolig dyrt!! (google det!)

Helt idiotisk å ikke bruke årene der en er ung og frisk til å jobbe seg opp egenkapital til hus ol. Plutselig er en gammel og ubrukbar og fungerer kun 50% -og trygd får en etter tidligere inntekt! 

Anonymkode: e776e...312

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta en åpen og ærlig prat om hva han ser for seg i livet, hvordan han vil leve. Så snakker du om hvordan du vil leve, hva du vil ha ut av livet. Så ser dere om dere er kompatible. Det er ikke rett at du skal pushe ham over i ditt spor. 

Anonymkode: a5040...8b4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å revurdere det forholdet. Her blir du den som alltid må ta voksent ansvar. Livet er dyrt! 

Anonymkode: 91810...9d2

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gjør helt rett i gjøre denne vurderingen. Det er ikke nok med kjærlighet, man kan ikke leve av luft og kjærlighet. Så enkelt er det.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han blir sur hver gang jeg tar opp dette temaet med fremtiden, utdanning, jobb osv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Jeg tror at du må si i fra til han slik ståa er nå, så ser du ikke noe framtid for dere. Det må gjøres helt klinkende klart for han at dette ikke er holdbart og at det må endringer til innen en hvis tid, og det må være varige endringer.

Anonymkode: fdea2...c99

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett til å velge det for seg selv.

Og du har rett til å konkludere med at dette ikke er en mann som planlegger for framtida med deg.

Anonymkode: ce8ac...dd5

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres ikke kompatible ut. Du kan for all del ta en prat med ham og se om han er villig til å endre seg for deg, men det er heller tvilsomt. Blir du i forholdet spår jeg en fremtid full av frustrasjon og ensomhet for deg. 

Anonymkode: 8966f...f67

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vokst fra han. Han vil leve livet som tenåring. Det ønsker du ikke av en partner 

Anonymkode: 4ef19...062

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må kjenne etter om du elsker han og vil leve med han som den han faktisk er, og ikke som han du tror han kan bli. 

Den eneste du kan endre og ta avgjørelser for er deg selv. Det er jo ganske frekt av deg å kritisere hvordan han velger å leve, bare fordi du ønsker annerledes. Du kan derimot fritt velge om den livsstilen, latskapen og mangel på ambisjoner er noe du ønsker av en livspartner.  

Anonymkode: c9e2f...af4

Det er overhodet ikke frekt å kritisere hvordan han lever ! tenk om alle hadde vært som han, ikke giddet å jobbe ??

Anonymkode: 4ca03...5f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kygos skrev (3 minutter siden):

Morsomt innlegg hvis man tenker at dette ble skrevet av en mann om sin kvinne. 

Da er det jo helt greit såklart... 😅

Anonymkode: 958a9...1f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har vokst fra han. Han vil leve livet som tenåring. Det ønsker du ikke av en partner 

Anonymkode: 4ef19...062

Ja, og til lenger du lar han "holde på" , jo verre blir det  få han til å endre seg.

Anonymkode: 32418...685

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det jo helt greit såklart... 😅

Ja, soleklar grunn til å dumpe vedkommende. Makan. Ønsker bare å jobbe deltid, slik 1 av 3 kvinner i Norge gjør. Uhørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du virkelig tiltrukket av en som oppfører seg som en 13 åring? 

Det er valgfritt å fortsette sammen med guttungen.

Anonymkode: 0ad94...711

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i en del år nå, og vi ble sammen da vi begge gikk på videregående. Etter vi var ferdig med videregående begynte jeg å studere. Kjæresten min brukte først 1 år i militæret, hvor han ikke jobbet noe det halvåret før han dro inn, og etter han var ferdig i militæret tok det over et halvt år før han fikk seg sin første jobb. Han valgte å ikke å begynne å studere, noe jeg syntes er helt greit. jeg er fullt klar over at høyere utdanning ikke er for alle. Nå jobber han, men kun deltid, og i et veldig lavtlønnet yrke som ikke krever utdanning. Han tjener akkurat nok til å klare seg med det nødvendige, men han har i perioder måttet solgt ting for å kunne betale regninger. Ja, vi bor sammen, men har ikke felles økonomi annet enn at vi deler på husleie og mat. Jeg bare føler at kjæresten min har mye mer å "gi" til samfunnet. Han er egentlig ganske smart, og han er frisk og sterk, så kunne i det minste ønske han ville jobbet fulltid. Hadde han hatt helseutfordringer, kunne jeg skjønne at han ikke ville jobbe fullt, men jeg har inntrykket at han bare er lat. Han blir sur hver gang jeg tar opp dette temaet med fremtiden, utdanning, jobb osv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil etterhvert ha barn, inn på boligmarkedet osv, men kan ikke se for meg at det kan gå når han kun jobber deltid i et så lavtlønnet yrke. Jeg syntes det hele er veldig kjipt, og har liksom hele tiden ventet på at han snart skal "vokse opp", få seg en utdanning eller en fulltidsjobb, men det skjer liksom aldri. 

Anonymkode: c19f4...3bb

Jeg synes han høres veldig fornuftig ut, som ikke lever etter samfunnsnormene. Der alle skal være like.

Han gir jo nok til samfunnet, husk at stat/kommune driter i deg. De skal kun ha pengene dine, du er en slave fra du fødes til du dør. Så slutt med tullet at du skal gi noe tilbake til samfunnet. Våre politikere driter i folket, skal bare lure deg til å stemme på de.

Utfra hva du skriver, så passer dere ikke sammen. "Jeg vil ha"...dere er faktisk to i et forhold. Han er jo voksen, så trenger ikke vokse opp. Du viser den klassiske hersketeknikken som kvinnen kjører: "jeg bestemmer over min mann, hvordan han skal være. Jeg skal oppdra han til å være en A4-mann, du skal kun tilfredstille mine krav"

La han gå, leve sitt eget liv! :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ønsker å leve slik, og har råd til det, så tenker jeg at det er hans valg. Kanskje flere burde tatt valg som han, i stedet for å hige etter det dyreste og beste hele tiden, slik samfunnet har blitt til i dag? 

Anonymkode: 29250...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kygos skrev (1 minutt siden):

Ja, soleklar grunn til å dumpe vedkommende. Makan. Ønsker bare å jobbe deltid, slik 1 av 3 kvinner i Norge gjør. Uhørt. 

Har han mange barn under to år som han ammer fortsatt?

Anonymkode: 0ad94...711

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...