Gå til innhold

Jada, dette med gavefritt er supert ja😡

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Malvinka skrev (Akkurat nå):

Du og jeg er rett og slett  på forskjellige planer for hva vi mener er sunn fornuft. Heldigvis for meg er nok de fleste nærmere meg enn deg i sine meninger. Nå er jeg lei av å diskutere med deg så ha et godt liv videre.

Ha et fint, kontrollerende og gudeaktig liv videre :D Jeg heier på deg! Ikke gi deg før du kontrollerer absolutt alle rundt deg, og omvender alle andre foreldre til å gjøre absolutt alt slik DU mener er riktig! Heia, heia!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har aldri orket å forholde meg til gavefri bursdager. Vi har alltid med gaver og etterhvert har andre heller ikke orket tvangspålegg om hvordan man skal feire og hatt med gaver de også😊 

Anonymkode: f0f3a...698

Samme her. Man kan ikke tvinge noen til å ikke gjøre/gjøre noe. Ønske om gavefri bursdag kommer som stor hovedregel fra foreldrene, eller fra noen som har bestemt over disse foreldrene. Det kommer svært sjeldent fra barna. Er man i bursdagen til et barn, så er det barnet som feires, ikke foreldrene. Barnets ønsker tas hensyn til. Ikke FAU sine eller foreldrenes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (53 minutter siden):

Jeg har sittet i FAU i flere år. Og hadde de brukt tid på andre ting, for eksempel å lære barna å ikke mobbe, i stedet for å konsentrere seg om hva andre foreldre gjør i sitt hjem, ville det ha vært til beste for alle.

Da gjorde du helt klart ikke jobben din skikkelig. Å Lære barna å ikke mobbe er en foreldreopgave, ikke FAU sin oppgave. 

Malvinka skrev (15 minutter siden):

Du og jeg er rett og slett  på forskjellige planer for hva vi mener er sunn fornuft. Heldigvis for meg er nok de fleste nærmere meg enn deg i sine meninger. Nå er jeg lei av å diskutere med deg så ha et godt liv videre.

Det mennesket der går faktisk ikke Ann å diskutere med, så bare å trekke seg ut av diskusjonen. Det er ikke håp for vedkommende.. 

Rosalilje84 skrev (15 minutter siden):

Enda flere antakelser, gitt. 

Rosalilje84 skrev (14 minutter siden):

Ha et fint, kontrollerende og gudeaktig liv videre :D Jeg heier på deg! Ikke gi deg før du kontrollerer absolutt alle rundt deg, og omvender alle andre foreldre til å gjøre absolutt alt slik DU mener er riktig! Heia, heia!

Du bommer totalt. Du antar ting, er frekk, usaklig , og helt ute. 
For det første kan du umulig ha sittet i FAU, og om du mot all formodning skulle ha gjort det, kan du ikke ha vært veldig aktiv også sier jo dine utsagn helt klart at dere har et lite aktivt og ordentlig FAU på deres skole. 

Du skjønner du har bommet i diskusjonen når du angriper de som bruker av sin fritid for at dine og egne barn skal ha en godt skolemiljø. At du angriper de som bruker kvelder på skolen for at ungene skal få ha skoledisko, spillkvelder, halloweenfester, at 17.mai-feiringen skal kunne gjennomføres. 
Når du da angriper folk som gjør så mye, fordi DU ikke gidder å bidra til felleskapet- da kan du faktisk bare klappe igjen nebbet. Du har tapt diskusjonen. Ferdig. 

Anonymkode: 3cb39...432

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da gjorde du helt klart ikke jobben din skikkelig. Å Lære barna å ikke mobbe er en foreldreopgave, ikke FAU sin oppgave. 

Det mennesket der går faktisk ikke Ann å diskutere med, så bare å trekke seg ut av diskusjonen. Det er ikke håp for vedkommende.. 

For det første kan du umulig ha sittet i FAU, og om du mot all formodning skulle ha gjort det, kan du ikke ha vært veldig aktiv også sier jo dine utsagn helt klart at dere har et lite aktivt og ordentlig FAU på deres skole. 

Du skjønner du har bommet i diskusjonen når du angriper de som bruker av sin fritid for at dine og egne barn skal ha en godt skolemiljø. At du angriper de som bruker kvelder på skolen for at ungene skal få ha skoledisko, spillkvelder, halloweenfester, at 17.mai-feiringen skal kunne gjennomføres. 
Når du da angriper folk som gjør så mye, fordi DU ikke gidder å bidra til felleskapet- da kan du faktisk bare klappe igjen nebbet. Du har tapt diskusjonen. Ferdig. 

Du misforstår med vilje? Det jeg sa, var at hvis disse foreldrene I STEDET FOR å sitte 100 timer i året i FAU, var hjemme MED EGNE BARN, og lærte dem å ikke mobbe, ville det har vært mye bedre for alle andre. 

Og jeg bidrar til fellesskapet. Jeg jobber nok mye mer dugnad enn deg. Men ikke for å drive med pengegalopp i form av innsamlinger av penger, penger og mer penger som gjøres på disse diskoene, 17. mai-arrangementene og så videre, men for at idrettslaget mitt skal fungere. DU bestemmer for øvrig heller ikke hvem som skal klappe igjen nebbet eller ikke. Din frekkas :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri hørt om fau som jobber mest med anti-mobbing. 

Hittil har jeg kun erfaring med fau barnehage og det var blant annet å være med på å ordne gapahuk som barnehagen og nærmiljøet kunne bruke. Det var fysisk arbeid i like stor grad som noen møter.

Anonymkode: 8477e...0b4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Du misforstår med vilje? Det jeg sa, var at hvis disse foreldrene I STEDET FOR å sitte 100 timer i året i FAU, var hjemme MED EGNE BARN, og lærte dem å ikke mobbe, ville det har vært mye bedre for alle andre. 

Og jeg bidrar til fellesskapet. Jeg jobber nok mye mer dugnad enn deg. Men ikke for å drive med pengegalopp i form av innsamlinger av penger, penger og mer penger som gjøres på disse diskoene, 17. mai-arrangementene og så videre, men for at idrettslaget mitt skal fungere. DU bestemmer for øvrig heller ikke hvem som skal klappe igjen nebbet eller ikke. Din frekkas :D 

Må du bruke så store bokstaver? Altså folk her kan lese, men om du opplever seg misforstått så må du finne en annen måte å kommunisere på. 

Det ser dumt ut om du er så i mot mobbing når alle innleggene dine lyser selvhevdelse. "Jeg har helt sikkert gjort mer og bedre enn deg.." også avslutter du med å be andre om å klappe igjen. Vet du egentlig hva mobbing er?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bari skrev (53 minutter siden):

Bestemmes i klassen i fellesskap? Slik forsøk på detaljestyring har aldri vært et tema her hvor vi bor, ei heller da jeg var barn. Foreldrene bestemmer utmerket godt selv om de ønsker å bidra med gaver i barnebursdager eller ei.

Vi er jo ikke en saueflokk, men individer med ulike meninger. Gitt at dette blir tatt opp i klassen og halvparten av foreldrene er for å gi gaver og den andre halvparten er uenig, hva da?

Dette bestemmer foreldre selv og det er best slik.

I alle fornuftige klasser blir man enige om føringer for gjennomføring av bursdager. Jeg har aldri opplevd 50/50 stemmegivning så det er et problem jeg ennå har til gode å være borti. Da er kanskje loddtrekning riktig måte å løse det på i så fall. 99% av foreldrene i dag er enige i at det beste for barna er felles kjøreregler for det som er viktig. Dessverre finnes det alltid noen som går mot strømmen, men da pleier jeg si til mine barn at dessverre er det ikke alle som respekterer regler, men vi trenger ikke bli som dem

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hittil har jeg kun erfaring med fau barnehage og det var blant annet å være med på å ordne gapahuk som barnehagen og nærmiljøet kunne bruke. Det var fysisk arbeid i like stor grad som noen møter.

Men det fysiske arbeidet utføres vel av andre foreldre, og ikke bare FAU-representanter? Jeg har deltatt i slik fysisk arbeid, blant annet snekring, vasking, kjøring av materialer osv. Men vedkommende sier hun bruker 100 timer i året på FAU. Altså, utenom dugnad (som da vedkommer alle foreldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må du bruke så store bokstaver? Altså folk her kan lese, men om du opplever seg misforstått så må du finne en annen måte å kommunisere på. 

Det ser dumt ut om du er så i mot mobbing når alle innleggene dine lyser selvhevdelse. "Jeg har helt sikkert gjort mer og bedre enn deg.." også avslutter du med å be andre om å klappe igjen. Vet du egentlig hva mobbing er?

Og der har man enda en som ønsker å bestemme over andre. Og du kan faktisk ikke lese. Det er ikke jeg som har bedt andre om å klappe igjen. Den anonyme har bedt meg om å klappe igjen - jeg forteller bare at det er ikke er noe hun bestemmer. Det er heller ikke bare jeg som driver med "selvhevdelse". Det er flere som har skrevet til meg i denne tråden at jeg sikkert gjør mye mindre enn dem. De får lov til å skrive dette til meg, men jeg får ikke lov til å svare på angrepene. Altså ... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (2 minutter siden):

I alle fornuftige klasser blir man enige om føringer for gjennomføring av bursdager. Jeg har aldri opplevd 50/50 stemmegivning så det er et problem jeg ennå har til gode å være borti. Da er kanskje loddtrekning riktig måte å løse det på i så fall. 99% av foreldrene i dag er enige i at det beste for barna er felles kjøreregler for det som er viktig. Dessverre finnes det alltid noen som går mot strømmen, men da pleier jeg si til mine barn at dessverre er det ikke alle som respekterer regler, men vi trenger ikke bli som dem

DESSVERRE finnes det noen som er uenig med deg. Uffa meg. Og du lærer barna dine å mobbe. Så koselig. "Vi trenger ikke å bli som dem". Vakkert! I tillegg til oppfordring for boikott av bursdag til barn man ikke liker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (39 minutter siden):

MITT HJEM (!!) er mine private forhold! Jeg føyer meg etter reglene på skolen i skoletiden - at barn ikke skal ha med kaker og godteri på skolen, at de ikke skal bruke mobiltelefon i timen, at de skal snakke høflig med læreren, gjøre lekser, sitte og lytte i timen +++. Men jeg vil ha meg frabedt at andre foreldre skal bestemme hvordan jeg skal ha det i mitt eget hjem. SKOLEN kan stille krav. DU er ikke skolen!!!! Slutt å tro at du er Gud! SKOLEN stiller regler, og de står på deres nettside under reglement. Du er ikke skolen, og har ingen myndighet til å sette noen regler for andre foreldre.

Du høres ut som den ungen som alltid ropte "du er ikke moren min" hver gang han ble irettesatt av andre. 

Artig. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide å gi seg nå eller? kommer ingen vei her.

Anonymkode: 3f111...c62

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Men det fysiske arbeidet utføres vel av andre foreldre, og ikke bare FAU-representanter? Jeg har deltatt i slik fysisk arbeid, blant annet snekring, vasking, kjøring av materialer osv. Men vedkommende sier hun bruker 100 timer i året på FAU. Altså, utenom dugnad (som da vedkommer alle foreldre).

Og alle de timene var du like mye borte fra barna dine som damen i fau. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du høres ut som den ungen som alltid ropte "du er ikke moren min" hver gang han ble irettesatt av andre. 

Artig. 

Hvorfor irettesetter du andre voksne? Er du ikke helt i vater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og alle de timene var du like mye borte fra barna dine som damen i fau. 

Nope. Barna var med og hjalp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Og der har man enda en som ønsker å bestemme over andre. Og du kan faktisk ikke lese. Det er ikke jeg som har bedt andre om å klappe igjen. Den anonyme har bedt meg om å klappe igjen - jeg forteller bare at det er ikke er noe hun bestemmer. Det er heller ikke bare jeg som driver med "selvhevdelse". Det er flere som har skrevet til meg i denne tråden at jeg sikkert gjør mye mindre enn dem. De får lov til å skrive dette til meg, men jeg får ikke lov til å svare på angrepene. Altså ... :D 

Det et ikke bare meg, han gjorde det også

Har hørt barn bruke den setningen så ofte. Som om man slipper ansvar for egne handlinger av å holde på slik.

Hn tvang deg ikke. Herregud. Slapp av. 

Jeg ville ikke svart med å synke ned på samme nivå, med 3 utropstegn og store bokstaver - som kun handler om å overkjøre 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På skolen hos oss har FAU ansvar for trafikkvakter, skiskole, arrangementer som åpent bibliotek, diskotek, karneval, 17 mai og tilsvarende dager. FAU planlegger, gjør innkjøp, gjør opp regnskap og tildeler midler som er til overs. FAU bidrar også til dialog med etater og andre skoler for ting som er viktig for nærmiljøet. FAU sørger også for å fylle ut en del søknader knyttet til stiftelser og stipend på vegne av skolen/eleven.  Og ja, FAU arrangerer dugnad og all logistikk rundt det slik at foreldrene bare trenger å møte opp og bruke 2 timer av sin tid på å hjelpe. 

Noen her tror at FAU ikke har bedre ting å drive med enn å bestemme om barn skal få gaver eller ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (5 minutter siden):

DESSVERRE finnes det noen som er uenig med deg. Uffa meg. Og du lærer barna dine å mobbe. Så koselig. "Vi trenger ikke å bli som dem". Vakkert! I tillegg til oppfordring for boikott av bursdag til barn man ikke liker.

Kan du ikke bare gi deg? Jeg diskuterer ikke lengre med deg har jeg jo sagt

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor irettesetter du andre voksne? Er du ikke helt i vater?

Hvor har jeg irettesatt? Jeg kommer med forslag?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare gi deg? Jeg diskuterer ikke lengre med deg har jeg jo sagt

Du må ikke si det, da kontrollerer du hn med å tvinge hn til å gi seg 😂

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...