GÃ¥ til innhold

Jada, dette med gavefritt er supert ja😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Søppel!

Anonymkode: f975c...4bb

Det inneholder da diverse småtteri folk allerede har nevnt at de vil gi. Både forballkort, pokemon greier, klistremerker. For de som nevner at det er ok bare man gir noe. 

Anonymkode: 8477e...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og det er dette som faktisk hele debatten handler om, 

Anonymkode: 0df58...560

Da har du jammen vært selektiv når du har lest denne tråden! Handler om mye mer enn det, dette er bare en hyggelig bi-effekt spør du meg

Anonymkode: 3f111...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og det er dette som faktisk hele debatten handler om, men man legger det heller på fattige. Så fremstår man ikke så verst. 
Det er barnet ditt som skal finne gave :) 

Anonymkode: 0df58...560

Jeg er ikke enig med deg. Jeg har heller ikke skrevet et ord om økonomi.

Jeg mener at gaver fra alle gjester i en barnebursdag bidrar mer til kaos enn kos.

Når det er vanlig å invitere 18 barn i barnehagealder, og kanskje enda flere i skolealder sier det seg nesten selv.

Jeg beskriver hvordan jeg (og andre i mitt barns miljø forsåvidt) foretrekker å organisere dette med gaver.

Jeg legger meg ikke oppi hvordan andre vil ha bursdag for sine barn. Jeg sender med gave der det blir forventet. (Fremdeles ikke skjedd, men det kan så klart endre seg).

Enn så lenge er jeg er glad for å slippe å fylle huset med masse smågreier, og å slippe tidsbruk i forbindelse med gaveinnkjøp.

Barnet mitt på fem år måtte uansett hatt bistand en god stund til, om han skulle stått for innkjøp og alt av organisering rundt dette. Iallfall om det skal ordnes gaver til de fleste bursdager.

Men jeg erkjenner at andre kanskje har mer selvstendige barn enn meg.

Da gir jeg meg her 🙂

 

Anonymkode: 728b8...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Nei. Det er snakk om noe du gjør i ditt eget hjem. Da finnes det ikke noe flertall. Hvis flertallet av foreldre bestemmer at du ikke skal gi barnet ditt brødskiver - vil du da bøye deg etter dem?

Og det at du hadde boikottet en barnebursdag (!) som voksen, viser hvor all mobbingen kommer fra. 

Men hvordan skal du håndheve den regelen om at alle må ta med gave til barnet ditt hvis de fleste ikke vil? Skal du stå i døra og kreve gave av små barn og hvis ikke de har noen så sendes de hjem? Du skjønner jo selv at en sånn praksis fører til at barnet ditt mister mange gjester og kanskje venner. Du kan gjerne si til foreldrene at du ønsker gaver til ditt barn men, du kan ikke kreve. De som ikke har penger vil da naturligvis velge å ikke delta. Og de som har penger men liker gavefri "reglen" vil også avstå fra å delta i solidaritet med de andre. 

Det er jo du som mobber å ekskluderer hvis du prøver å tvinge deg til gaver som andre egentlig ikke har råd til. Har man 3 barn som alle skal gi en 50 lapp i 30+ bursdager hver I året så snakker vi kanskje 90-100 bursdager, og når de blir eldre så må man gjerne opp i pris. Det blir MYE penger i lengden. Kanskje den ekstra kosen denne familien kan unne seg i sommerferien og jula forsvinner pga gavepresset, har du tenkt på det? Men, det er kanskje verdt det så lenge DITT barn får et ark med klistremerker og en boks med slim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 timer siden):

Og da er det opp til oss foreldre å ikke oppføre oss som seksåringer, og korrigere. Men det vil du jo ikke - du vil støtte din seksåring, og oppføre deg som seksåring selv. DERFOR har vi masse uoppdragne unger. Fordi foreldrene deres oppfører seg som barn.

Nå oppfører jo TS seg nettopp som en 6 åring da 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (26 minutter siden):

Men hvordan skal du håndheve den regelen om at alle må ta med gave til barnet ditt hvis de fleste ikke vil? Skal du stå i døra og kreve gave av små barn og hvis ikke de har noen så sendes de hjem? Du skjønner jo selv at en sånn praksis fører til at barnet ditt mister mange gjester og kanskje venner. Du kan gjerne si til foreldrene at du ønsker gaver til ditt barn men, du kan ikke kreve. De som ikke har penger vil da naturligvis velge å ikke delta. Og de som har penger men liker gavefri "reglen" vil også avstå fra å delta i solidaritet med de andre. 

Det er jo du som mobber å ekskluderer hvis du prøver å tvinge deg til gaver som andre egentlig ikke har råd til. Har man 3 barn som alle skal gi en 50 lapp i 30+ bursdager hver I året så snakker vi kanskje 90-100 bursdager, og når de blir eldre så må man gjerne opp i pris. Det blir MYE penger i lengden. Kanskje den ekstra kosen denne familien kan unne seg i sommerferien og jula forsvinner pga gavepresset, har du tenkt på det? Men, det er kanskje verdt det så lenge DITT barn får et ark med klistremerker og en boks med slim.

Men JEG skal bruke masse penger til at barnet ditt skal komme hit, spise lst og kake, drikke brus og få godtepose, uten å gi noe oppmerksomhet til bursdagsbarnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malvinka skrev (Akkurat nå):

Nå oppfører jo TS seg nettopp som en 6 åring da 😄

Det er heller du sol oppfører deg slik. Som sier at du hadde boikottet bursdagen til mitt barn hvis jeg ikke hadde ønsket å tilpasse meg noe som maktsyke mødre som kjeder seg i hjel, har bestemt for mitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Men JEG skal bruke masse penger til at barnet ditt skal komme hit, spise lst og kake, drikke brus og få godtepose, uten å gi noe oppmerksomhet til bursdagsbarnet? 

Akkurat som alle andre bruker penger på at DITT skal komme på besøk og få is, kake, drikke og få godteripose. Er det virkelig så vanskelig å forstå at dine barn får den samme opplevelsen i retur. Du er utrolig egoistisk person. Håper barna dine har bedre rollemodeller i livet sitt i tillegg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Det er heller du sol oppfører deg slik. Som sier at du hadde boikottet bursdagen til mitt barn hvis jeg ikke hadde ønsket å tilpasse meg noe som maktsyke mødre som kjeder seg i hjel, har bestemt for mitt hjem.

Nå er ikke jeg 6 år da, så jeg pleier ikke boikotte små barn slik som du gjør. Men jeg synes ikke det er urimelig at barn ikke vil invitere noen i sin bursdag som ikke ville invite dem. Nå er ikke jeg hverken gjerrig eller smålig så jeg inviterer alle barn, selv om de kommer bare for å spise kake og ikke har med gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Det er heller du sol oppfører deg slik. Som sier at du hadde boikottet bursdagen til mitt barn hvis jeg ikke hadde ønsket å tilpasse meg noe som maktsyke mødre som kjeder seg i hjel, har bestemt for mitt hjem.

Mine barn er ikke vokst opp i et materialistisk hjem. De elsker å lage ting av doruller, pinner og kongler. De bruker fantasien og trenger ikke masse plast drit for å sysselsette og underholde seg. Om dine barn mener at gaver er viktigere enn venner så er jo det noe du har valgt å lære dine barn. Mine barn har en fantastisk barndom og sutrer ikke når vennene kommer for å feire dem på deres dag. Jeg lærer mine barn at vennskap og inkludering er viktig, ikke at de skal være venn med de som gir de beste gavene. Jeg tror barna lærer mye mer verdig i ekte vennskap enn å la seg kjøpe for noen småpenger.

Du virker som en ekstremt materialistisk person med mer fokus på penger og ting enn på livet selv. Om du ikke kan unne noen barn en pølse, en is og et glass saft uten å forvente noe i retur så bør du absolutt ikke invitere barn inn i ditt hus. 

Helt utrolig at du har vett nok til å kalle andre for uoppdragne når oppdragelsen du leverer er så utrolig nedbrytende for barnas fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Men JEG skal bruke masse penger til at barnet ditt skal komme hit, spise lst og kake, drikke brus og få godtepose, uten å gi noe oppmerksomhet til bursdagsbarnet? 

Du er jo helt på jordet. Må du ha det inn med teskje eller??? DINE barn får akkurat det samme hos mine og andres barn. Ved å la andre slippe og gi gave til DITT barn, så slipper DU også å gi til andre barn. DISSE pengene du SPARER på dette kan DU velge å kjøpe flere gaver til DITT eget barn for. DU bruker AKKURAT like mye penger på bursdagsselskap til DITT barn uansett om folk gir gaver eller ikke.

Barnet ditt som er bursdagsbarnet får oppmerksomhet på dagen sin ved å bli sunget for, blåse ut lys på kaka, forsyne seg først, ha krone på hodet blandt annet. Lær barnet ditt at dette er fint, hyggelig og bra nok istedet for å gnåle om de jævla gavene, du er jo helt desperat etter dem!

Det virker som om du har et inntrykk av at barna som kommer i bursdager hos dere KUN kommer fordi de får kake og god mat og egentlig ikke vil feire barna dine. Så derfor MÅ de ha med gave i retur for at barnet skal få oppmerksomhet slik at det jevner seg ut med pengene du har brukt. Hvis dette er tilfelle så kan det tyde på at barnet ditt egentlig ikke er så godt likt å sliter med å bygge relasjoner. Isåfall så har du/dere større problemer å ta tak i enn den lille 50 kroners gaven.

Endret av malifika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...