Gå til innhold

Skal eggløsning være så himla vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 år og født 2 barn (begynner å bli noen år siden siste var født). De siste årene har jeg hatt store problemer under eggløsning. Har regelmessig mens og alltid hatt det. Alt virker til å være normalt, jeg fører dagbok for å følge med. Men det slår aldri feil. På dagen jeg får eggløsning føler jeg at hele det innvendige systemet fra navlen og ned blir helt bananas. Det er vondt i ALT. Oppblåst, smerter i rygg, mage, endetarm/anus og rett og slett bare ubehag i hele underlivet. Skal det være så vondt og rart hver gang? Selv å sitte er veldig ubehagelig.

Prøver ikke å få flere barn, men uansett er det null sjans for samleie under eggløsning grunnet smertene. Har snakket med lege men virker ikke som de kan gjøre så mye med dette. Gyn fant ikke noe gærnt på UL av livmoren og eggstokkene heller.. Er det noen som har hatt lignende og kan gi noen råd?

Anonymkode: 4b9d3...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er hormonprevensjon. Så har du ikke eggløsning og dermed ikke smerter.

Anonymkode: 55fab...428

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 35 år og født 2 barn (begynner å bli noen år siden siste var født). De siste årene har jeg hatt store problemer under eggløsning. Har regelmessig mens og alltid hatt det. Alt virker til å være normalt, jeg fører dagbok for å følge med. Men det slår aldri feil. På dagen jeg får eggløsning føler jeg at hele det innvendige systemet fra navlen og ned blir helt bananas. Det er vondt i ALT. Oppblåst, smerter i rygg, mage, endetarm/anus og rett og slett bare ubehag i hele underlivet. Skal det være så vondt og rart hver gang? Selv å sitte er veldig ubehagelig.

Prøver ikke å få flere barn, men uansett er det null sjans for samleie under eggløsning grunnet smertene. Har snakket med lege men virker ikke som de kan gjøre så mye med dette. Gyn fant ikke noe gærnt på UL av livmoren og eggstokkene heller.. Er det noen som har hatt lignende og kan gi noen råd?

Hadde gyn tankene at du kan ha endometriose? Hvorfor bruker du ikke hormonprevensjon? 

Anonymkode: c7b67...05f

Skrevet

Har alltid hatt litt eggløsningssmerter, men ikke så ille som det du beskriver. Oppblåst, stikking i magen. Rar følelse i hele underlivet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har smerter,men det er visstnok pga myomer. 

Anonymkode: 5c775...6a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 21.40):

Høyst sannsynlig har du endometriose. 
Da hjelper en ting, hormonprevensjon slik at du ikke har eggløsning. 
Noen leger er flinke med dette, andre vet og gjør lite med endometriose før det blir så ille at du tror du nesten skal krepere. 

Anonymkode: c7b67...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...