AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har en tilstand som noen ganger krever handicap toalettet, og i blant når jeg setter meg på doen så er dopapir holderen plassert så langt ut til siden, eller på nærmeste vegg, at jeg nesten må reise meg av for å rekke den! Uansett hva slags handicap folk har så er det vel neppe for lange armer, hvorfor er det slik? Anonymkode: 44d3e...b66 11 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Skrevet 20. oktober 2024 Haha, ja dette har jeg lagt merke til selv. Det er generelt mye rar design av offentlige toaletter. I vanlige båser er det feks ofte ikke tatt høyde for at man skal ha plass til beina foran skåla. Eller døren går innover og det er ikke plass til å åpne den når man selv er inne. Anonymkode: 6c8d9...592 7 3
mommyaka Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 Vet...må jo nesten reise meg opp for å hente papir...😂 Skulle jo tro at denne var like ved toalettet 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Skrevet 20. oktober 2024 Fordi, hvis man skal få inn en person opp fra en elektrisk rullestol, og faktisk trenger en personløfter til dette, så må det være plass til den. 😉 Anonymkode: da48c...cf7 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Skrevet 20. oktober 2024 Og enkelte steder er holderen med papir plassert slik at den er plassert bak ryggen! Hvorfor?? Anonymkode: 9987c...dd4 1 2
Brunello Skrevet 20. oktober 2024 #6 Skrevet 20. oktober 2024 Fordi: a) Størrelse og planløsning skal være slik at det er fri gulvplass til en snusirkel med diameter på minimum 1,5 m foran toalett, minimum 0,9 m fri gulvplass på den ene siden av toalettet og minimum 0,2 m på den andre siden. Det skal være fri passasjebredde på 0,9 m fram til fri plass ved siden av toalett. 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og enkelte steder er holderen med papir plassert slik at den er bak ryggen.En må altså snu seg helt rundt for å rive av noen tørk. Hvorfor?? Anonymkode: 9987c...dd4 Anonymkode: 9987c...dd4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Skrevet 20. oktober 2024 Brunello skrev (15 minutter siden): Fordi: a) Størrelse og planløsning skal være slik at det er fri gulvplass til en snusirkel med diameter på minimum 1,5 m foran toalett, minimum 0,9 m fri gulvplass på den ene siden av toalettet og minimum 0,2 m på den andre siden. Det skal være fri passasjebredde på 0,9 m fram til fri plass ved siden av toalett. Det er jo supre greier, men man må fortsatt kunne tørke seg etter besøket haha Anonymkode: 44d3e...b66 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi, hvis man skal få inn en person opp fra en elektrisk rullestol, og faktisk trenger en personløfter til dette, så må det være plass til den. 😉 Anonymkode: da48c...cf7 Men det kunne vel vært mulig med sånne støtter som man heiser opp og bak på en måte, og så ta ned igjen når personen er på, sånn som de har på aldershjem, dorullen henger på den. Anonymkode: 44d3e...b66 1 1
PhilosopherSe7en Skrevet 20. oktober 2024 #10 Skrevet 20. oktober 2024 Brunello skrev (21 minutter siden): Fordi: a) Størrelse og planløsning skal være slik at det er fri gulvplass til en snusirkel med diameter på minimum 1,5 m foran toalett, minimum 0,9 m fri gulvplass på den ene siden av toalettet og minimum 0,2 m på den andre siden. Det skal være fri passasjebredde på 0,9 m fram til fri plass ved siden av toalett. Så da løser en det enkelt med å henge toalettpapiret 0.2 meter på den ene siden og alle blir fornøyd 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har en tilstand som noen ganger krever handicap toalettet, og i blant når jeg setter meg på doen så er dopapir holderen plassert så langt ut til siden, eller på nærmeste vegg, at jeg nesten må reise meg av for å rekke den! Uansett hva slags handicap folk har så er det vel neppe for lange armer, hvorfor er det slik? Anonymkode: 44d3e...b66 Ja, du er ikke den neste som har for korte armer til å rekke papirrullholder på HC WC. Hvm som er arkitekten bak de løsningene må gudene vite. Kanskje de er feilinformert om hva det vil si å være handikappet? Tror de, altså arkitektene, at alle handikappede har hjelpere med seg på do og derfor har ekstra hender til å få tak i papiret? Noen steder har de løst dette med å henge papirrullen inn på håndtaket ved siden av Wien, andre steder har de løst stativ med rullen på ved siden av wc. Den siste løsningen var det noen som sat at de hadde slutta med, fordi folk ikke stjal bare papirrullen, men hele stativet. Folk er gale! Anonymkode: 0ecbd...b3a 3
svartkatt Skrevet 20. oktober 2024 #12 Skrevet 20. oktober 2024 Tenker på diverse avstander og størrelser på handikaptoalett hver gang jeg er der. Jeg har ikke handikap, med mindre man ser på det å være 160 som et handikap (bare tuller). Avstanden til toalettpapiret er vel alltid et problem der? Og ofte er det en vask som ekstra stor så avstanden bort til kranen blir større enn ellers. 3
Mardina Skrevet 20. oktober 2024 #13 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har en tilstand som noen ganger krever handicap toalettet, og i blant når jeg setter meg på doen så er dopapir holderen plassert så langt ut til siden, eller på nærmeste vegg, at jeg nesten må reise meg av for å rekke den! Uansett hva slags handicap folk har så er det vel neppe for lange armer, hvorfor er det slik? Anonymkode: 44d3e...b66 Ja, det der har irritert meg også! 😡 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #14 Skrevet 20. oktober 2024 PhilosopherSe7en skrev (3 minutter siden): Så da løser en det enkelt med å henge toalettpapiret 0.2 meter på den ene siden og alle blir fornøyd Nei, de løser det ikke på den måten, de setter doen midt på veggen bak, med like mye plass på begge sider. Mulig de som tegner og måler ut ikke har meterstokk, eller de ikke har fått innsyn i lovverket du viser til. Anonymkode: 0ecbd...b3a 1
PhilosopherSe7en Skrevet 20. oktober 2024 #15 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, de løser det ikke på den måten, de setter doen midt på veggen bak, med like mye plass på begge sider. Mulig de som tegner og måler ut ikke har meterstokk, eller de ikke har fått innsyn i lovverket du viser til. Anonymkode: 0ecbd...b3a Jeg vet de ikke gjør det, poenget mitt var at de enkelt kunne ha løst det slik. Da har de god plass på ene siden med 0.9m, og en får toalettpapiret i normal avstand på andre siden uten at de bryter noen regler.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen steder har de løst dette med å henge papirrullen inn på håndtaket ved siden av Wien, Anonymkode: 0ecbd...b3a Altså DA må man virkelig ha lange armer! 😂 Anonymkode: 6c8d9...592 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #17 Skrevet 20. oktober 2024 Det er egen ‘krok’ beregnet for toalettpapir på de oppfellbare ermlene som er ved toalettet på handicapdo. Anonymkode: cf3d5...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Altså DA må man virkelig ha lange armer! 😂 Anonymkode: 6c8d9...592 Bruk fantasien litt, og vis at du er bedre enn Apple sin autokorrekt. Den er nemlig aldri korrekt. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er egen ‘krok’ beregnet for toalettpapir på de oppfellbare ermlene som er ved toalettet på handicapdo. Anonymkode: cf3d5...f8f Det er helt avhengig av den som bestiller disse håndtakene sitt budsjett, og om noen klarer å bruke den kroken til noe den ikke skal brukes til, og dermed forsvinner. Fordelen med handikapptoalettene er at der er plass og vask, ulempene er at der ofte er skittent fordi det er foretrukket do for folk flest, at dorullen henger mange meter unna og at der ofte er opptatt. Gå inn på HC do på Deichman Bjørvika i første etasje så ser dere et godt eksempel på alt dette. Anonymkode: 0ecbd...b3a 1
Bålkaffe Skrevet 20. oktober 2024 #19 Skrevet 20. oktober 2024 Det har jeg stussa over innimellom og, og jeg regner med at det er fordi det trengs nok plass for en rullestol pluss hjelpere, som nevnes oppi her. Det jeg har stussa over når det gjelder toalett også, både offentlige og i "private" bygninger med tjenester for salg, er at de ikke tenker på at man skal ha beina foran doen med døra igjen. Og på vinterstid kommer folk med tjukke vinterjakker som gjerne vil henge den fra seg, sette seg ned med beina foran doen, med døra igjen uten å måtte trøkke trynet inn i jakka som henger rett foran ansiktet ditt. 1
Mardina Skrevet 20. oktober 2024 #20 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruk fantasien litt, og vis at du er bedre enn Apple sin autokorrekt. Den er nemlig aldri korrekt. Anonymkode: 0ecbd...b3a Ha nå litt sans for humor da, mor! 😄 Hvorfor så seriøs? 😄 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå