AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Har en leder som er et skikkelig spesialtilfelle. Så har vi et stort happening på jobben i morgen, men minstemann har vært litt slapp og virker å være litt varm. Så er stygt redd for at jeg må bli hjemme i morgen(hååper at hun er frisk og rask i morgen🥹). Samboeren min har brukt opp alle sykt barn dager, fordi lederen min ga meg så mye pes fordi jeg var mye borte forrige vinter(minste hadde akkurat begynt i bhg og det var en hard høst og vinter med mye sykdom) at han tok alt før sommeren. Så han kan ikke være hjemme. Vi har ikke besteforeldre eller lignende som kan steppe inn de timene. Så lurte egentlig på hva leder kan finne på å gjøre i dette tilfellet? utenom de vanlige mailene, og aggressivitet i neste møte. Leder kan vel ikke nekte meg å være hjemme med sykt barn, men muligens be om legeerklæring? Anonymkode: 0366c...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Kan hverken kreve at du kommer eller kreve legeerklæring! Høres ut som en skikkelig drittsjef. God bedring til lille! Anonymkode: 9473d...94c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Du har dekning i loven at du har rett til å være hjemme ved sykt barn. Så da gjelder det å ikke la leder herse med dere, leder har ikke noe med hvordan dere legger opp logistikken i deres familie. Sånn sett er det lurt om begge foreldre har igjen litt så man kan flexe på hva som skjer på jobb. Barnets far kan jo si på sin jobb at han må være hjemme, og bruke feriedag eller ta avspasering. Anonymkode: 00d97...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Gjør minst mulig ut av det. Meld i fra om at barnet ditt er syk og du må bruke sykt barn dag som du har rett på. Ikke noe mer. Søk deg ny jobb og informere verneombud og tillitsvalgt om oppførselen til sjefen angående sykt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Som de andre skriver - du har rett på fravær ved barns sykdom og dette må sjefen finne seg i. Blir nysgjerrig på hva slags mailer og aggressivitet det er snakk om egentlig. Anonymkode: 107af...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan hverken kreve at du kommer eller kreve legeerklæring! Høres ut som en skikkelig drittsjef. God bedring til lille! Anonymkode: 9473d...94c Takk for svar! Det er betryggende å høre. Må bare holde ut noen velplasserte stikk I guess😅 og takk! Håper på at en god natts søvn gjør under! AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har dekning i loven at du har rett til å være hjemme ved sykt barn. Så da gjelder det å ikke la leder herse med dere, leder har ikke noe med hvordan dere legger opp logistikken i deres familie. Sånn sett er det lurt om begge foreldre har igjen litt så man kan flexe på hva som skjer på jobb. Barnets far kan jo si på sin jobb at han må være hjemme, og bruke feriedag eller ta avspasering. Anonymkode: 00d97...1b3 Burde egentlig det, men er utmattende å bli utsatt for tredjegradsforhør og kontrollering, så samboer tok nestenalt av sykdom før sommeren.. Frister lite å være såpass fleksibel av ovennevnte grunner😅 Luckiness skrev (7 minutter siden): Gjør minst mulig ut av det. Meld i fra om at barnet ditt er syk og du må bruke sykt barn dag som du har rett på. Ikke noe mer. Søk deg ny jobb og informere verneombud og tillitsvalgt om oppførselen til sjefen angående sykt barn. Takk for svar. Er dessverre verneombud selv, så😅 prøvd å melde oppover i systemet, men det ble brukt mot meg. men jobbsøk er jeg i gang med🤞🏼🤞🏼 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som de andre skriver - du har rett på fravær ved barns sykdom og dette må sjefen finne seg i. Blir nysgjerrig på hva slags mailer og aggressivitet det er snakk om egentlig. Anonymkode: 107af...a48 Vel.. har 50+ sider med mailutveksling jeg kunne ha vist deg, men er egentlig alt. Se for deg at du har fått mail for hver minste lille feil du har gjort, til ting du ikke visste var feil fordi det ikke var kommunisert fra før at du ikke kunne gjøre det sånn. Fra krav du har fått som plutselig endrer seg (fra antall oppdrag til antall timer feks). Anonymkode: 0366c...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har en leder som er et skikkelig spesialtilfelle. Så har vi et stort happening på jobben i morgen, men minstemann har vært litt slapp og virker å være litt varm. Så er stygt redd for at jeg må bli hjemme i morgen(hååper at hun er frisk og rask i morgen🥹). Samboeren min har brukt opp alle sykt barn dager, fordi lederen min ga meg så mye pes fordi jeg var mye borte forrige vinter(minste hadde akkurat begynt i bhg og det var en hard høst og vinter med mye sykdom) at han tok alt før sommeren. Så han kan ikke være hjemme. Vi har ikke besteforeldre eller lignende som kan steppe inn de timene. Så lurte egentlig på hva leder kan finne på å gjøre i dette tilfellet? utenom de vanlige mailene, og aggressivitet i neste møte. Leder kan vel ikke nekte meg å være hjemme med sykt barn, men muligens be om legeerklæring? Anonymkode: 0366c...3c1 Hvilken type jobb jar du? I helsevesenet og enkelte andre yrker kan man beordres på jobb. Hva skjer om du er borte med dine arbeidsoppgaver? Kan de vente, eller må andre overta og gjøre din jobb? Litt vesentlig her. Anonymkode: feb4a...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken type jobb jar du? I helsevesenet og enkelte andre yrker kan man beordres på jobb. Hva skjer om du er borte med dine arbeidsoppgaver? Kan de vente, eller må andre overta og gjøre din jobb? Litt vesentlig her. Anonymkode: feb4a...5d8 Ikke i helsevesenet eller noe sånt. Happeningen må foregå som planlagt. Leder må mest sannsynlige overta min jobb, som er å ønske velkommen og se til at alt går greit. Anonymkode: 0366c...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 21. oktober 2024 #9 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ikke i helsevesenet eller noe sånt. Happeningen må foregå som planlagt. Leder må mest sannsynlige overta min jobb, som er å ønske velkommen og se til at alt går greit. Anonymkode: 0366c...3c1 Leder har sikkert mye å gjøre selv. Men dette er jo heller ikke en vanskelig jobb. Kjipt å måtte få noe i tillegg til sitt arbeid, men ikke krise. Så burde gå fint for henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. oktober 2024 #10 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takk for svar! Det er betryggende å høre. Må bare holde ut noen velplasserte stikk I guess😅 og takk! Håper på at en god natts søvn gjør under! Burde egentlig det, men er utmattende å bli utsatt for tredjegradsforhør og kontrollering, så samboer tok nestenalt av sykdom før sommeren.. Frister lite å være såpass fleksibel av ovennevnte grunner😅 Takk for svar. Er dessverre verneombud selv, så😅 prøvd å melde oppover i systemet, men det ble brukt mot meg. men jobbsøk er jeg i gang med🤞🏼🤞🏼 Vel.. har 50+ sider med mailutveksling jeg kunne ha vist deg, men er egentlig alt. Se for deg at du har fått mail for hver minste lille feil du har gjort, til ting du ikke visste var feil fordi det ikke var kommunisert fra før at du ikke kunne gjøre det sånn. Fra krav du har fått som plutselig endrer seg (fra antall oppdrag til antall timer feks). Anonymkode: 0366c...3c1 Oppfører vedkommende seg slik mot alle, eller er det bare mot noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Del Skrevet 21. oktober 2024 Da kan du pent si til leder at du har så og så mange omsorgsdager i året. Nå er barnet sykt, du må være hjemme da mannen din har beukt opp sine dager. Arbeidsgiver har ingenting hen skulle sagt uansett mtp hvordan dere fordeler dagene. Evt kan du si at du godt kan ta med barnet for å ønske velkommen om det er bedre med litt smitte. Anonymkode: bb251...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #12 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har en leder som er et skikkelig spesialtilfelle. Så har vi et stort happening på jobben i morgen, men minstemann har vært litt slapp og virker å være litt varm. Så er stygt redd for at jeg må bli hjemme i morgen(hååper at hun er frisk og rask i morgen🥹). Samboeren min har brukt opp alle sykt barn dager, fordi lederen min ga meg så mye pes fordi jeg var mye borte forrige vinter(minste hadde akkurat begynt i bhg og det var en hard høst og vinter med mye sykdom) at han tok alt før sommeren. Så han kan ikke være hjemme. Vi har ikke besteforeldre eller lignende som kan steppe inn de timene. Så lurte egentlig på hva leder kan finne på å gjøre i dette tilfellet? utenom de vanlige mailene, og aggressivitet i neste møte. Leder kan vel ikke nekte meg å være hjemme med sykt barn, men muligens be om legeerklæring? Anonymkode: 0366c...3c1 1: Har du ikke brukt opp sykt barn dagene dine. Så kan du ta de. Han har ikke noe si der. Men virker jo som du har brukt de opp grunnet det idiotiske innlegget her. Anonymkode: 1c1a9...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #13 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har en leder som er et skikkelig spesialtilfelle. Så har vi et stort happening på jobben i morgen, men minstemann har vært litt slapp og virker å være litt varm. Så er stygt redd for at jeg må bli hjemme i morgen(hååper at hun er frisk og rask i morgen🥹). Samboeren min har brukt opp alle sykt barn dager, fordi lederen min ga meg så mye pes fordi jeg var mye borte forrige vinter(minste hadde akkurat begynt i bhg og det var en hard høst og vinter med mye sykdom) at han tok alt før sommeren. Så han kan ikke være hjemme. Vi har ikke besteforeldre eller lignende som kan steppe inn de timene. Så lurte egentlig på hva leder kan finne på å gjøre i dette tilfellet? utenom de vanlige mailene, og aggressivitet i neste møte. Leder kan vel ikke nekte meg å være hjemme med sykt barn, men muligens be om legeerklæring? Anonymkode: 0366c...3c1 Du bør straks få denne sjefen sparket! Vi vil ikke ha usympatiske sjefer!!! Det er l I t t t ditt ansvar n å at du blir kvitt denne drittsjefen!! Tenk på andre som må jobbe under den sjefen i fremtiden!!! Her er du litt tafatt og tankeløs...! Ta ansvar og skriv anonymt klagebrev til hans sjef! Anonymkode: bfd58...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #14 Del Skrevet 21. oktober 2024 Har du tatt kontakt med fagorganisasjonen? Anonymkode: edd72...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå