AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har kun 2 jeg skal kjøpe gave til, det er mine foreldre. Og julepynt har jeg, så skal bare kjøpe noen rimelige juleplanter. Litt julesnacks men dette er jo ofte på tilbud. Julaften skal jeg være hos min mor. Men jeg har ikke råd til julebord/julekonsert eller noe sånt dsv Blir kun julebord med jobb, der alt av mat og drikke blir påspandert. Er kjipt å være blakk men heldigvis er det mange måter å feire på. Vi kan dele tips i denne tråden. Gaver: jeg kjøper ting som kaffe/vin/god konfekt til mine foreldre. Jobber i reiseliv og har derfor hyppig tilgang til taxfree når jeg er på reise sånn at jeg sparer en del på gaver. Mat: jeg er ganske kresen og liker ikke noe særlig av kaker/kjeks. Så jeg sparer penger på å ikke spise så mye sånt. Julebrus og Ferrero Rocher unner jeg meg i desember noen ganger (kjøper rimelig på taxfree). Anonymkode: 01a16...4f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Skrevet 20. oktober 2024 Julemusikk, julefilmer og julebøker gjør mye. Anonymkode: 61a2f...36a 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg setter av 500 kr hver mnd fra januar av sånn at jeg har penger til julegaver og annet jeg trenger i jula. Anonymkode: 7a0ad...f53 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Skrevet 20. oktober 2024 Kjøper julegave til ungdommen. Det er den endte jeg kjøper til.Sånn kommer bi oss igjennom julen. Anonymkode: ff2b5...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg kjøper gaver hele året. Når jeg ser noe på tilbud som xxx kunne like så kjøper jeg det til dem. Jeg kjøper mat på tilbud og fryser det jeg kan: pinnekjøtt eller kalkun, kålrotstappe, søtpotetstappe, brunsaus, kransekake, alt går i fryseren når det har vært på tilbud. Driter i dem som ser rart på meg når jeg kjøper kalkun eller pinnekjøtt på sommeren, men tilbud er tilbud! Anonymkode: 29380...772
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg sparer konstant på julekonto og kan ha en jul slik som andre. Anonymkode: 3ebc6...588
Stor pike Skrevet 20. oktober 2024 #7 Skrevet 20. oktober 2024 Julaften feires hos broren min. Julefrokost vet jeg ikke. Første julen på 25 år jeg er singel. Men det blir nok litt julegodt og julepålegg etc på den bittelille hybelen jeg bor på for tiden. Gaver blir det nok til nevøer og nieser. Og til sønnen min. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #8 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har gått ned litt på julegavebudsjettet i år. Og har begynt å handle inn matvarer som feks er på tilbud nå,som holder seg til jul. Prøver også å ikke handle for mye mat,er begrenset hvor mye vi klarer å dytte i oss. Og butikkene er åpne i romjula,så vi trenger ikke handle tonnevis med mat før jul. Gjorde ofte det før,skulle liksom ha overflod hele jula. Men har blitt flinkere til å handle det vi faktisk spiser og heller fylle på i romjula,istedenfor å kaste mat vi ikke får spist opp. Anonymkode: 3e63a...cd4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Skrevet 29. oktober 2024 Handler mat på tilbud i ukene før jul. Har heldigvis fryser. Vi har fortsatt poteter og andre grønnsaker dyrket i hagen. Kjøper det vi har bruk for, ikke masse ekstra som blir kastet eller varer til langt utpå våren. Vi spise veldig lite julekaker. Lager egen eplegløgg, (med egenpresset eplejus fra hagen ellet mef FP eplejus). Vi har kuttet ned på gaver, og gir kun gaver til barna. Lager julepynten selv av naturmaterialer vi finner i skogen løpet av året. Kommer veldig langt med det, limpistol og ståltråd. Vi fletter også fine kurver i glanspapir. Kurvene er forseggjorte og tar tid å flette, og det gjør også at en pakke glanspapir varer veldig lenge. Juleduker har jeg arvet og kjøpt på loppis. Kjøper kanel, stjerneanis, nellik i stedet for kongerøkelse. Julemusikk, julefilm, lage julepynt og ikke minst pynten i boligen gir masse julestemning. Vi deltar også på julegrantenning og slikt som ikke koster noe. Anonymkode: 5cf8a...f79
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #10 Skrevet 30. oktober 2024 Har gått kraftig ned på antall julegaver. Og de gavene jeg kjøper handler jeg på januarsalget. Reiser til Sverige med noen venner uka før jul (fast tradisjon) og kjøper inn alt som er billigere der enn her, hovedsakelig godis, brus, alkohol og noen matvarer. Passer på å følge med på tilbud. Ellers tenner jeg mye lys, hører en del julemusikk, baker litt julekaker, ser julefilmer og leser bøker. Har mer enn nok pynt også, så jul blir det. Anonymkode: 72a4c...efe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå