Gå til innhold

Tv og internett fra Telia, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei, vi har fått beskjed om at sameiet når har inngått en avtale med Telia om at vi skal ha tv og internett hos de fra nyttår av. Noen her med erfaringer derfra? Tenker da spesielt på andre sameie/borettslag. Vi er rett og slett litt usikre på hva vi får og det har vært lite info.

Anonymkode: 7b670...810

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1802699-tv-og-internett-fra-telia-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor ikke i sameie eller borettslag. Men jeg har vært kunde hos Telia i mange, mange år nå (t.o.m den gangen de het Netcom) og er veldig fornøyd. Aldri noen store problemer. Og kundeservice har alltid vært behjelpelig. 

Nylig byttet jeg over mitt mobil-abbonement fra Telenor til Telia. Telenor tar seg jæ..... godt betalt og jeg skal aldri tilbake dit 😝

Så 👍 for Telia for min del. 

• Liker 1

Jeg er fornøyd med selve nettet, men er ikke fornøyd med at jeg ble lurt. Det gikk en rundt i borettslaget her og vi skulle få et så godt tilbud fordi mange i mitt område også hadde bestilt. Selgeren viste meg bilde av borettslaget med utkryssing over alle som til nå hadde meldt seg på. Den beste prisen var det også, og det var fast pris og kunne ikke stige. Selgeren hevdet også at nettet hadde markedets beste hastighet og stabilitet.

To år etter er vi fortsatt de eneste i borettslaget med Telia, og prisen har steget fra 830 til 960... Men jeg er som sagt fornøyd med nettet, og også kundeservice. Synes de har vært veldig grei og behjelpelig ved behov. Tv kanalene er standard, men man kan legge til noen valgfrie og utvide pakken alt ettersom. Har dog to gaminggutter her som fortsatt mener nettet ikke er godt nok, men det har nå vært lite klaging fra de over nettet etter vi fikk telia. 

Anonymkode: 27784...f50

Helt ok, i disse dager tror jeg de få leverandørene vi har er like ille.

Kundeservice er kreft å få tak i, 2-3t i kø på tlf, utover det har jeg ikke store problemer med nettet.

Anonymkode: d08b9...bcd

Mardina skrev (5 minutter siden):

Bor ikke i sameie eller borettslag. Men jeg har vært kunde hos Telia i mange, mange år nå (t.o.m den gangen de het Netcom) og er veldig fornøyd. Aldri noen store problemer. Og kundeservice har alltid vært behjelpelig. 

Nylig byttet jeg over mitt mobil-abbonement fra Telenor til Telia. Telenor tar seg jæ..... godt betalt og jeg skal aldri tilbake dit 😝

Så 👍 for Telia for min del. 

Telenor tar seg overbetalt for alt, det er ganske sykt at andre selskaper som leier nettet til telenor koster en brøkdel av prisen.

Men folk liker å kaste penger i dass  🤷‍♂️

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Telenor tar seg overbetalt for alt, det er ganske sykt at andre selskaper som leier nettet til telenor koster en brøkdel av prisen.

Men folk liker å kaste penger i dass  🤷‍♂️

Ja, jeg forstod det etterhvert. Helt utrolig at de får lov til å holde på sånn.... 

Men jeg er glad for at jeg ikke er kunde der lenger nå. Og håper at flere får øynene opp for hvordan de driver på. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei, vi har fått beskjed om at sameiet når har inngått en avtale med Telia om at vi skal ha tv og internett hos de fra nyttår av. Noen her med erfaringer derfra? Tenker da spesielt på andre sameie/borettslag. Vi er rett og slett litt usikre på hva vi får og det har vært lite info.

Anonymkode: 7b670...810

Noe dritt. Har aldri hatt så mye problemer med tv som etter at Telia kom i ledningene. 
Kundeservice har lang ventetid og kort åpningstid. 

Anonymkode: 4757a...dad

Telia er kanskje det værste jeg har vært borti

- minimum 1t ventetid på telefon(ofte lengre)
- Kundeservice uten opplæring, mulig det var sommer vikarer men ringte ang at nettet var nede i sommer, 2 ganger fikk jeg beskjed "vi kan ikke hjelpe deg" 3 gang jeg ringte så var det heldigvis noen som kunne hjelpe meg, Men brukte rundt 9 timer på dette inkludert ventetiden.
- Selgere fra Telia ringer HELE tiden, bare forrige uke ringte de 3 ganger om den samme tingen. 8-10 oppringinger i mnd er ikke unormalt uansett hvor ofte du sier at de ikke skal ringe.
- Mye nedetid sammenlignet med altibox som jeg hadde tidligere(veldig upraktisk om du har en del hjemmekontor).

Hadde altibox tidligere men er nå tvunget til Telia via sameiet, og dette er jo som å reise fra himmelen til H..........

Vurdere sterkt å sette opp et mobilt bredbånd bare for å slippe å forholde meg til Telia mer.

Anonymkode: 8ac34...d5d

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Telia er kanskje det værste jeg har vært borti

- minimum 1t ventetid på telefon(ofte lengre)
- Kundeservice uten opplæring, mulig det var sommer vikarer men ringte ang at nettet var nede i sommer, 2 ganger fikk jeg beskjed "vi kan ikke hjelpe deg" 3 gang jeg ringte så var det heldigvis noen som kunne hjelpe meg, Men brukte rundt 9 timer på dette inkludert ventetiden.
- Selgere fra Telia ringer HELE tiden, bare forrige uke ringte de 3 ganger om den samme tingen. 8-10 oppringinger i mnd er ikke unormalt uansett hvor ofte du sier at de ikke skal ringe.
- Mye nedetid sammenlignet med altibox som jeg hadde tidligere(veldig upraktisk om du har en del hjemmekontor).

Hadde altibox tidligere men er nå tvunget til Telia via sameiet, og dette er jo som å reise fra himmelen til H..........

Vurdere sterkt å sette opp et mobilt bredbånd bare for å slippe å forholde meg til Telia mer.

Anonymkode: 8ac34...d5d

Kan du bruke direkte tv på mobilt bredbånd?

Anonymkode: 4757a...dad

Syns alt fungerer greit med Telia. Unntaket er fakturaene deres. Har abonnement (tv og bredbånd) via borettslag. Pga hjemmekontor skal jeg få dekket bredbånd, men der presenterer Telia enkelt og greit kr 0 på fakturaene. 
Det sier seg selv at vi ikke får det gratis, men det bryr jo ikke arbeidsgiver seg stort om… Så de snyter meg for x antall kroner i måneden, uten at jeg får gjort noe med det. 

Anonymkode: 1449f...5cb

Annonse

Vi har Telia i vårt boretslag. Vi er 14 hus og alle er misfornøyd med tv. Kan være vi bare er uheldig her vi bor. Med en gang internett forsvinner, forsvinner tv og. Før hadde vi annen løsning, husker ikke hva. Men da hadde vi tv kanaler selv om internett ble borte. Bygden generelt har samme tv operatør, og det er gjentagende klagende kunder på Facebook, er ofte et eller annet. 

Anonymkode: de614...78a

Jeg er veldig fornøyd med telia som leversndør av tv og Internett. Ikke fan av modemet som kom med leiligheten, har min egen så det løser seg enkelt, men det er noe annet.

Spørs jo på avtalen dere har, men hos oss kan man jo gå ned i tv-pakke og få mer Internett hastighet, som jeg synes er en god løsning for oss som ikke ser på direktesendt tv lenger.

Er flere I borettslaget som har klaget på nettverket, men fra ett IT-konsulent perspektiv, handler det om brukerfeil: ala feil plassering av router, for dårlig hastighet til forbruk, lite kunnskap om oppkobling av enheter på nettverk etc...

Anonymkode: 1b6ef...e71

Var fornøyd med Internett (har ikke kanaler), men av prinsipp så byttet jeg pga ræva kundeservice. Flere ganger har jeg måtte stå i kø i opptill 2 timer når det har vært litt krise. Surr med bestillinger og levering av produkt.

Anonymkode: a9e4f...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...