Gå til innhold

ZO Retinol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt anbefalt på kjøpe ZO med Retinol 1% av hudpleieren jeg går hos.
Synes den er ordentlig dyr, 2000kr. Men mulig drøy? 
Det jeg lurer så på, er om ZO er så bra at det lønner seg å kjøpe den for å få gode resultater, eller om man kan gå for noe litt billigere? Jeg har aldri forsøkt produkter fra ZO. 

Anonymkode: 53879...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller bedt om differin gel (adapalen) eller tretinoid på resept fra legen. Finnes også nettleger som gir resept på dette viss fastlegen er vrang. Tull å skulle betale 2000 kr for et retinol produkt som ikke er legemiddel. Har ikke brukt zo sitt men andre dyre retinol serum og de hadde ingen synlig effekt og var irriterende for huden.

Differin gel har gjort underverker for min hud. Har ikke hatt så fin hud siden mine første leve år. Huden stråler. Bruker det kun 3 ganger i uken og det har helt forandret min hudtekstur.

Zo har andre gode produkter så merket i seg selv har jeg god erfaring med.

Anonymkode: fff08...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så dyr? Jeg kjøper tuber med 1% til ca 200 kroner, i Spania blant annet. Synes den gir veldig god effekt for jevn hudtone. 

Anonymkode: 10b5e...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville heller bedt om differin gel (adapalen) eller tretinoid på resept fra legen. Finnes også nettleger som gir resept på dette viss fastlegen er vrang. Tull å skulle betale 2000 kr for et retinol produkt som ikke er legemiddel. Har ikke brukt zo sitt men andre dyre retinol serum og de hadde ingen synlig effekt og var irriterende for huden.

Differin gel har gjort underverker for min hud. Har ikke hatt så fin hud siden mine første leve år. Huden stråler. Bruker det kun 3 ganger i uken og det har helt forandret min hudtekstur.

Zo har andre gode produkter så merket i seg selv har jeg god erfaring med.

Tretonoin? 

Ser det er det jeg har, ikke Retinol som jeg skrev over. Et raskt googlesøk viser at det er et annet virkemiddel. Men fortsatt A-vitamin. 

Differin er vel mot kviser og sorte prikker. Mens min "utfordring" kun er eldrende hud, med litt ujevn hudtone i kinn når jeg slurver med hudpleie. Så hva som fungerer best kommer vel an på hvilket hudproblem TS har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ZO produkter og syns de er verdt pengene både i drøyhet men ikke minst fordi de virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Differin er godkjent medisinsk mot akne det samme med tretinoid. Disse 2 typene av retinol er begge utviklet for bekjempelse av akne. Det ble oppdaget at det var flere positive effekter på aldring. Det er mer medisinsk forskning på tretinoin i forhold til aldring og den er kjent for å være sterkere. Det utelukker ikke at virkestoffet adapelen har god virkning ovenfor aldring. Differin påvirker hudstrukturen og virker på samme måte som tretinoin med at begge er a vitamin. Tretinoin er mer potent enn differin og kan ha flere negative bivirkninger enn differin. Som hud irritasjon. Differin tåles ofte bedre.

Forskning viser at tretinoin krem har mer effekt på noen former av acne men på inflammatorisk acne var begge like effektive.

Nyere forskning viser at i forhold til foto aldring så er produktene likestilt. Men tretinoid er mer kjent som et produkt folk bruker mot aldring.

Differin er mer skånsomt for huden og gir god effekt. Tåles godt og anbefales til personer med rosacea. I USA kan man kjøpe produktet uten resept og er lett tilgjengelig for folk. I Norge må mann ha resept.

Retinol produkter som selges uten resept er ikke i nærheten av å gi samme effekt. Disse produktene må omdannes i flere omganger i huden og er ofte mer irriterende enn effektive. Du er heller ikke garantert at den formen som brukes i produktet er av god nok kvalitet til å ha påstått effekt da disse produktene ikke har samme krav til dokumentasjon som legemidler.

Både differin og tretinoin koster litt over 200 lappen og har såpass mye dokumentert medisinsk forskning bak seg at å betale 2000 kr for et retinol produkt er bare tull. Mye bra ZO produkter men de har ikke lov til å selge den mest potente a vitamin i sine hudpleie produkter da dette regnes som legemiddel og har helt andre krav enn det et hudpleieprodukt har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Differin er godkjent medisinsk mot akne det samme med tretinoid. Disse 2 typene av retinol er begge utviklet for bekjempelse av akne. Det ble oppdaget at det var flere positive effekter på aldring. Det er mer medisinsk forskning på tretinoin i forhold til aldring og den er kjent for å være sterkere. Det utelukker ikke at virkestoffet adapelen har god virkning ovenfor aldring. Differin påvirker hudstrukturen og virker på samme måte som tretinoin med at begge er a vitamin. Tretinoin er mer potent enn differin og kan ha flere negative bivirkninger enn differin. Som hud irritasjon. Differin tåles ofte bedre.

Forskning viser at tretinoin krem har mer effekt på noen former av acne men på inflammatorisk acne var begge like effektive.

Nyere forskning viser at i forhold til foto aldring så er produktene likestilt. Men tretinoid er mer kjent som et produkt folk bruker mot aldring.

Differin er mer skånsomt for huden og gir god effekt. Tåles godt og anbefales til personer med rosacea. I USA kan man kjøpe produktet uten resept og er lett tilgjengelig for folk. I Norge må mann ha resept.

Retinol produkter som selges uten resept er ikke i nærheten av å gi samme effekt. Disse produktene må omdannes i flere omganger i huden og er ofte mer irriterende enn effektive. Du er heller ikke garantert at den formen som brukes i produktet er av god nok kvalitet til å ha påstått effekt da disse produktene ikke har samme krav til dokumentasjon som legemidler.

Både differin og tretinoin koster litt over 200 lappen og har såpass mye dokumentert medisinsk forskning bak seg at å betale 2000 kr for et retinol produkt er bare tull. Mye bra ZO produkter men de har ikke lov til å selge den mest potente a vitamin i sine hudpleie produkter da dette regnes som legemiddel og har helt andre krav enn det et hudpleieprodukt har.

Jeg tror hudpleieren til TS er en bedre kilde en ChatGPT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt chat gpt men viss du synes jeg skriver såpass "korrekt" grammatisk at du tror jeg er en robot så burde jeg hatt bedre karakterer i norsk skriftlig på vgs.

Hudpleieren til ts er en selger i tillegg til hudpleier. En hudpleier har ikke lov til å skrive ut resept på legemidler.

Min kilde er medisinsk forskning jeg har lest meg opp om selv og de amerikanske hudlegene dr idriss og dr dray som har ganske opplysende informasjon på YouTube om a vitamin. I tillegg så ligger det åpent på nett hva kriteriene for å selge hudpleie er i forhold til godkjente legemidler. Det er en betydelig forskjell på dokumentert forskning som kreves for å få godkjent et legemiddel.

Jeg er personlig stor fan av hudpleie. Mye god hudpleie på markedet med synlig effekt. Men vitamin a med den formen for effekt som jeg antar ts er ute etter selges ikke på hudpleie salongen. Det har de ikke lov til viss de ikke har en hudlege som også undersøker og skriver ut resepter til salongen sine kunder.

Det er absolutt ikke nødvendig å betale 2000 kr for dette serumet. Hilsen en som bruker en del penger på hudpleie.

Ts står selvsagt fritt til å smøre hva hun selv ønsker i ansiktet. Men nå stilte ts spørsmålet om det er mulig å få et slikt serum/krem billigere og ja det er det og i tillegg med bedre dokumentert effekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bruker man tretinoin hvis man ønsker forebygging av aldrende hud?

Anonymkode: 36841...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor ofte bruker man tretinoin hvis man ønsker forebygging av aldrende hud?

Anonymkode: 36841...00a

Så ofte huden din tåler det. Bruk må bygges opp gradevis. Det er ikke nødvendig å brukes vær natt, huden har godt av litt pause iblandt, men det må brukes gjevlig over tid. Mye info fra hudleger på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flere av zo sine retinolprodukter. Hvilken en anbefalte hun?

Anonymkode: 0f1e3...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri brukt så mye penger på retinol. Det skal gjerne brukes hele livet på store flater, ville heller vurdert the ordinary for eksempel. 

Anonymkode: 1b35b...357

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...