AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvor ofte sender dere melding/ringer barna når de ikke er hos dere? Faren til mine startet med å kontakte de hver dag, så da føler jeg at jeg må gjøre det samme. Egentlig tror jeg ungene blir litt stresset av det, og at de konstant går rundt å tenker på den andre forelderen. Lurer på hva som er normalt? Dette gjelder skolebarn med egen mobiltelefon. Anonymkode: f99b6...0a8 Tar kontakt minst mulig, eller kun der det faller seg naturlig.. Jeg lar barna styre hvor mye de vil ta kontakt ellers når de er hos far. Anonymkode: 3ec84...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #22 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Egoistisk? Ikke nødvendigvis.... Mange barn liker å ha kontakt med begge foreldre selv om mamma og pappa ikke ønsker å bo sammen lenger. Det er mange barn som blir triste og lei seg hvis de IKKE får snakke med foreldre hver dag/eller når de vil. Dette er jo noe hver og en må finne ut av. Et barn har aldri bedt om å få 2 hjem for å gjøre foreldrene lykkelige. La de bestemme hva som er greit i forhold til dette. Vet en venninne av meg "hater" at eksmannen ringer barna hver dag, men har funnet ut at det ikke handler om barna, men om henne. HUN ønsker ikke at far skal ringe når HUN har dem på samvær. HUN ringer ikke til barna når de er hos far for da har HUN fri.... Det virker ofte som at det er foreldrene som blir stresset av dette og ikke barna... Barna reagerer på foreldrenes reaksjon! Mine stebarn hadde daglig kontakt med mor når de var hos oss. Det var null stress for oss, og dermed heller ikke stress for barna. Det var en del av hverdagen. Vi snakket sammen også når barna var hos mor. Det er voksnes reaksjoner og handlinger som skaper stress for frem-og-tilbake-barna, når de skal ha så mye regler her og der! Anonymkode: 6b057...b61 Her handler det vel om voksne som aktivt initierer all telefonkontakt med barna. Ikke om hvorvidt barna skal ha «lov» til å ha kontakt med foreldrene på egne premisser - det tror jeg alle mener de skal ha. Anonymkode: a3b4f...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #23 Del Skrevet 22. oktober Begge mine har samvær med mor annenhver helg. I mammahelg sender og mottar eg snap fra han på 12 og div meldinger fra jenta på 6. Mor har kommentert dette og vil ikke at eg har så mye kontakt m dei når ho har dei. Men når begge barna er veldig glad i meg og vil ha kontakt slutter eg ikkje med det. Dette har eg forklart mor. Barna skal skjønne at eg alltid e der for dei uansett og er lett å få tak i. Mor har slitt med å få barna trygge hos seg, og dermed må dei få tak i meg uansett. Anonymkode: a7a07...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå