Gå til innhold

Støtter du årets tv-aksjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har støttet. Og ville jo mye heller støttet til dette enn flyktninghjelpen.. De får så mye penger allerede, og mange av de er dessverre bare lykke jegere. (Dette vet jeg fordi flere flyktninger har sagt det direkte til meg) 

Jeg støtter når tv aksjonen er for noe i Norge. Vi sender nok penger ut av landet, 

Anonymkode: cc303...b64

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har støttet. Og ville jo mye heller støttet til dette enn flyktninghjelpen.. De får så mye penger allerede, og mange av de er dessverre bare lykke jegere. (Dette vet jeg fordi flere flyktninger har sagt det direkte til meg) 

Jeg støtter når tv aksjonen er for noe i Norge. Vi sender nok penger ut av landet.

Norge er ett av verdens rikeste land, og vi bruker 99% av pengene våre på oss selv.

Lurer også på hva slags flyktninger du kjenner som omtaler seg som lykkejegere. Alle som kommer til Norge er ikke flyktninger, og for å få rettslig status som flyktning (og ikke feks arbeidsinnvandrer / person på familiegjenforening etc) er det visse krav som må være oppfylt. Å flykte fra konflikt, forfølgelse, hungersnød etc handler riktignok om et ønske om å få det bedre (som du og jeg ville hatt i samme situasjon), men "lykkejeger" er knapt en korrekt term for disse.

Blir bare så sabla lei av alle som messer om hvor utrolig mye penger vi sender ut og burde brukt på oss selv, her vi sitter som noen bortskjemte nisser i et fredelig hjørne av Europa og har oljepenger på bok. 

Anonymkode: e0231...bd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Heldigvis kom det ingen med bøsse hit.

Anonymkode: f5600...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, støtter jeg TV-aksjonen. Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, og verden har jaggu nok elendighet til alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Norge er ett av verdens rikeste land, og vi bruker 99% av pengene våre på oss selv.

Lurer også på hva slags flyktninger du kjenner som omtaler seg som lykkejegere. Alle som kommer til Norge er ikke flyktninger, og for å få rettslig status som flyktning (og ikke feks arbeidsinnvandrer / person på familiegjenforening etc) er det visse krav som må være oppfylt. Å flykte fra konflikt, forfølgelse, hungersnød etc handler riktignok om et ønske om å få det bedre (som du og jeg ville hatt i samme situasjon), men "lykkejeger" er knapt en korrekt term for disse.

Blir bare så sabla lei av alle som messer om hvor utrolig mye penger vi sender ut og burde brukt på oss selv, her vi sitter som noen bortskjemte nisser i et fredelig hjørne av Europa og har oljepenger på bok. 

Nå er norske kommuner i en posisjon der skoler, barnehager oss videregående står i fare for å bli lagt ned på grunn av økonomi, blant annet videregående her, og barneskole, som da vil drepe bygda. Mange norske kommuner kjører med underskudd og har ikke råd til å gi de tjenestene de er lovpålagt. Norge som land er rikt, kommunene er fattig. 

De flyktningene jeg har snakket med, har vært fra bl.a Syria og Ukraina. Nei, jeg kaller de ikke lykkejegere fordi de flykter fra forfølgelse og hungersnød. Men flere av de har sagt rett ut at de aldri kommer til å reise hjem igjen, for her får de så mye penger at de lever som rikfolk kontra hjemme i sitt eget lang. Og dette har de sagt etter kort tid i landet, så det kommer ikke av at "nå har vi blitt etablert her". Flere av de kom også fra plasser langt fra kamper, så de hadde hverken forfølgelse eller hungersnød i utgangspunktet. (Men har forståelse for at man kan ønske å reise ut av landet for sikkerhetsskyld, så akkurat den holder jeg ikke mot noen) Jeg har snakket med mange flyktninger gjennom jobben min, og det er overraskende høy prosentandel det gjelder. Og da regner jeg med det gjennomsnittlig gjelder ca like mange av resten av flyktningene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Dette er noe som kommer alle langtidssykebarn og familier til gode, ikke bare de med kreft.

Anonymkode: a0240...c9a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei.  Heldigvis kom det ingen med bøsse hit.

Anonymkode: f5600...db7

Samme her, for ikke har jeg Vipps og ikke har jeg cash.

Anonymkode: 4499c...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det men ingen kom på døren🤷‍♀️

Anonymkode: 59dbb...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra pengene går til Norge, men jeg gir aldri penger på denne måten. I norge er det NOK penger, så skal ikke være nødvendig å samle inn noe. Staten får bare bidra der det trengs, kommuner må få nok penger til å opprette holde tilbud til mennesker. Helsevesen må få alt de trenger av penger også, kan ikke drive helse-omsorg-velferd basert på økonomi.

Anonymkode: 8c44a...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Komplett.no sin stream "Gamere mot barnekreft" hvert år, så jeg støttet saken gjennom de i år også.

Anonymkode: 8470f...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets tv-aksjon er en bra sak som jeg støtter, men jeg støtter aldri innsamlinger til f.eks. Kirkens Bymisjon, Flyktingehjelpen eller Leger Uten Grenser. 

Anonymkode: b9070...3ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...