Gå til innhold

Arbeidskollega som lyver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger tatt en kollega i å lyve. En gang kom han mange dager forsinket tilbake etter ferie og den grunnen han ga var ikke sant. En gang fikk han fri for å dra til legen, men mannen min så han på bilverksted med bilen sin. Er ett par episoder til. Tror ikke at sjefen er klar over dette. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Bare la det være? 

Anonymkode: 5bf36...af7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men mannen min så han på bilverksted med bilen sin

Det var praktisk å både ta legetimen og bilverkstedet på samme dag.

Anonymkode: 43b31...8f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dro vel innom verkstedet på vei til/fra legen da. Hvordan vet du at han oppga feil grunner til å bli forsinket hjem fra ferie? Tenker du bør passe dine egne saker, med mindre arbeidsgiver påfører deg ekstra oppgaver når kollegaen blir borte.

Anonymkode: 9de7a...478

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var praktisk å både ta legetimen og bilverkstedet på samme dag.

Anonymkode: 43b31...8f3

Jo. Men ikke i arbeidstiden. Vi har ikke lov til det. Kan bruke avspaseringtimer hvis vi vil. Men til legetime trenger vi ikke å bruke noe avspasering 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dro vel innom verkstedet på vei til/fra legen da. Hvordan vet du at han oppga feil grunner til å bli forsinket hjem fra ferie? Tenker du bør passe dine egne saker, med mindre arbeidsgiver påfører deg ekstra oppgaver når kollegaen blir borte.

Fordi han fortalte oss grunnen når han kom tilbake og etter noen uker forsnakket han seg og den rette grunnen kom frem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han fortalte oss grunnen når han kom tilbake og etter noen uker forsnakket han seg og den rette grunnen kom frem 

Ok, han vil nok forsnakke seg overfor arbeidsgiver snart også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har flere ganger tatt en kollega i å lyve. En gang kom han mange dager forsinket tilbake etter ferie og den grunnen han ga var ikke sant. En gang fikk han fri for å dra til legen, men mannen min så han på bilverksted med bilen sin. Er ett par episoder til. Tror ikke at sjefen er klar over dette. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Bare la det være? 

Men hvorfor skal du gjøre noe med det? 
Går det utover deg? Fører dette til merarbeid for deg?

Selv om mannen din så ham på verksted, kan det jo godt hende at han hadde vært eller skulle til legen også.

Anonymkode: df64d...e49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo. Men ikke i arbeidstiden. Vi har ikke lov til det. Kan bruke avspaseringtimer hvis vi vil. Men til legetime trenger vi ikke å bruke noe avspasering 

Du er jo helt ute å kjører. Hvordan skal man egentlig få fiksa bilen? De er jo bare åpne i arbeidstiden. 

Anonymkode: d9de9...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan vet du at han ikke brukte avspasering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er jo helt ute å kjører. Hvordan skal man egentlig få fiksa bilen? De er jo bare åpne i arbeidstiden. 

Anonymkode: d9de9...d17

Avspasering. Som det står i innlegget du siterte

Anonymkode: 194c5...cf9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hentet kollega på bilverksted etter at hun leverte bilen i arbeidstida.

Man trenger jo bil for å komme seg til jobben. Hva foreslår du - å ta taxi?

Er du daglig leder eller er du bare et menneske som bør få beskjed å passe sine egne saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...