AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Skrevet 20. oktober 2024 Jeg ønsker å kontakte fastlegen om hjelp med et problem jeg har snakket mye med fastlegen tidligere. Det tar 2 uker før jeg kan få fastlegetime. Da tenkte jeg tanken om å sende en melding til fastlegen gjennom e-konsultasjon. Det står at dette er for ting som ikke haster. Det jeg ønsker å fortelle fastlegen er ikke akutt, det er ikke noe som må løses i løpet av dagen. Men det er også noe som helst ikke bør ta 2 uker. Problemet handler heller ikke kun om at 2 uker blir lang tid å vente. Det handler om at dette kanskje er noe jeg må gjøre regelmessig. Slik at jeg får 2 uker ventetid hver gang jeg skal gi en kort beskjed. Det blir veldig lag ventetid for meg. Men det fører jo også til at vi setter opp hele legetimer for noe som egentlig kunne vært løst ved at fastlegen leste noen få setninger jeg skrev. Anonymkode: 11ee7...1ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Skrevet 20. oktober 2024 Min fastlege svarer i løpet av 2 dager. Noen ganger ringer hun. Andre ganger stilker hun flere spørsmål i appen, og siden det da kan ta en dag før jeg svarer, kan hele konsultasjonen ta 4-5 dager. Anonymkode: a61f9...650
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min fastlege svarer i løpet av 2 dager. Noen ganger ringer hun. Andre ganger stilker hun flere spørsmål i appen, og siden det da kan ta en dag før jeg svarer, kan hele konsultasjonen ta 4-5 dager. Anonymkode: a61f9...650 Takk! Jeg var redd for at fastlegene leste meldingene kun minuttene før selve legetimen og da hadde jeg ikke spart noe tid på sende disse meldingene. Om jeg kan få løst problemet i løpet av 4-5 dager ville det vært super. Da sparer jeg en uke. Som både er bra siden dette haster litt, men også som sagt fordi det har blitt mange legetimer nå mellom meg og fastlegen slik at disse 2 uker ventetidene blir multiplisert og ender opp med veldig lang ventetid. TS Anonymkode: 11ee7...1ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Skrevet 20. oktober 2024 Sist jeg sendte e-konsultasjon til legen min (rett over fire en ettermiddag) fikk jeg svar fem minutter senere. Da ble jeg nesten "trist", misforstå meg rett, hadde håpet legen hadde gått hjem da Har aldri opplevd at det tar mer enn to dager ihvertfall! Anonymkode: 374d1...965 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Skrevet 20. oktober 2024 tar inntil 5 dager, men opplever at det tar 1-2 dager. Anonymkode: 9e089...4f9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sist jeg sendte e-konsultasjon til legen min (rett over fire en ettermiddag) fikk jeg svar fem minutter senere. Da ble jeg nesten "trist", misforstå meg rett, hadde håpet legen hadde gått hjem da Har aldri opplevd at det tar mer enn to dager ihvertfall! Anonymkode: 374d1...965 Takk! Ja jeg håper at fastlegen min faktisk har et liv utenfor jobben. Så jeg håper at hun kun sjekker disse meldingene i arbeidstiden. Beskjedene jeg ønsker å sende haster som sagt ikke slik at jeg trenger svar samme dag. Jeg ønsker bare at det skal ta under 2 uker. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): tar inntil 5 dager, men opplever at det tar 1-2 dager. Anonymkode: 9e089...4f9 Takk! TS Anonymkode: 11ee7...1ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Skrevet 20. oktober 2024 jeg har opplevd akt fra 5 minutter til 3 uker (legen var på ferie og hadde mye sykt barn den perioden) som regel svarer han meste arbeidsdag. tror de skal svare innen 5 arbeidsdager så de fleste gjør det. Anonymkode: 62396...d59
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg har opplevd akt fra 5 minutter til 3 uker (legen var på ferie og hadde mye sykt barn den perioden) som regel svarer han meste arbeidsdag. tror de skal svare innen 5 arbeidsdager så de fleste gjør det. Anonymkode: 62396...d59 Takk! Jeg vet at legen ikke er på ferie. Jeg har faktisk også bevisst valgt en lege som er for gammel til å ha unge barn slik at jeg slipper situasjonen med syke barn. Legen min kan selvsagt blir syk. Da skjønner jeg også at det kan gå mer tid. Det er heller ikke et stort problem for meg om legen skulle være syk. Dette er som sagt ikke noe som er kritisk. TS Anonymkode: 11ee7...1ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Skrevet 20. oktober 2024 Snuppiluppi84 skrev (Akkurat nå): Han svarer alltid samme dag. Takk! TS Anonymkode: 11ee7...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå