Gå til innhold

Har du også en liste med "red flags" og "icks"? Gjerne 1000+ punkter.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er visst veldig vanlig i disse dager.

Ikke rart så mange unge er single for tiden.

https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802

Flere unge NRK har snakket med har sendt inn sine lister med «red flags». En anonym innsender hadde hele 1521 punkter med «red flags» og «icks» på sin liste.

Anonymkode: 6bc58...3da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg har ikke det, men fint jeg har kone fra utlandet som ikke bryr seg om allt dette tullet.

Anonymkode: 41f90...4aa

• Liker 3
Skrevet

Nå er ikke jeg så ung lenger, men ja, jeg har jo mine momenter med ting jeg vet jeg aldri vil gå for, som jeg også har skrevet ned tidligere på KG. F.eks kunne jeg aldri vært sammen med en som ikke har de samme verdiene og holdningene som meg selv, eller som er langt unna meg politisk. Og jeg vil helst ikke ha en mann som røyker, drikker og snuser. Det er viktig å sette grenser for seg selv.

Samtidig tenker jeg at man blir veldig kategorisk, det blir lite utvalg igjen om man går ned på et så stort detaljnivå at man ikke aksepterer at partneren bruker blå i stedet for røde sokker. Jeg har jo noen ting jeg ikke er så begeistret for jeg også, men å være så kategorisk som noen virker å være, tenker jeg ikke nødvendigvis er det lureste. Det er en balansegang. 

Jeg er heldigvis ikke singel, og jeg er glad jeg slipper å være veldig ung i dag.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Har red flags i minnet, men da trekk som faktisk er faretruende, eller vil føre til et dårlig forhold. 

Eller ting som bare ikke passer med meg, men ikke slike, han knyter jakken rundt livet listet nei. Det er barnslig.

Cringe med hvor overdrevet du er når du er yngre. Det er ikke deres feil at de ble utsatt for red flagg i denne tiden, de vil nok se tilbake på det og hyle innvendig av hvor overdrevent det var 😅

Anonymkode: 56b98...cd3

• Liker 1
Skrevet

1000? Nei

Men har basics, som god hygiene. Alt fra dusjing til hvordan han dusjer. Menn som ikke vasker seg i rumpa for eksempel! Eller har smegma. Eller ikke pusser tenner. Og som ikke sitter når de tisser.

Ellers får jeg «ick» av piercinger og skinny jeans

Anonymkode: 8b30f...011

• Liker 1
Skrevet

Ut over dårligl hygiene og uryddig økonomi, så er det kvinnehat som er det største røde flagget for meg. Noen skjuler det bedre enn andre, men det skinner som regel igjennom.

Jeg er også i en alder hvor potensielle partnere gjerne vil forsikre meg om at de fremdeles er virile. Dette er ikke et rødt flagg, men en mann som forholdsvis tidlig i samtalen hinter om at "den virker" osv, er et skikkelig ick.

Anonymkode: c7e9f...86e

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er visst veldig vanlig i disse dager.

Ikke rart så mange unge er single for tiden.

https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802

Flere unge NRK har snakket med har sendt inn sine lister med «red flags». En anonym innsender hadde hele 1521 punkter med «red flags» og «icks» på sin liste.

Anonymkode: 6bc58...3da

Om de har over 1500 punkter som røde flagg fortjener de nesten å forbli single. Da tror jeg nesten ikke det finnes noen som oppfyller de kriteriene 

Endret av William_S
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Jeg trodde det var en KG-greie 🤔

• Liker 1
Skrevet

Så snart hun bruker ordet "ick" er det over og ut for min del.

Anonymkode: c2d54...99a

• Liker 6
Skrevet

Nei, såklart ikke. Har noen krav, men det handler mest om hygiene, trangsynthet, aggressivitet, osv. Ikke filleting. 

• Liker 2
Skrevet

Hva skal man med en liste? Hvis NRK spør, kan man jo lage en, men jeg klarer ikke se for meg at mange faktisk har en reell liste de sitter og krysser av på. It makes NO sense.

• Liker 3
Skrevet

Hvor er selve lista da? Artikkelen handler om det men jeg finner den F ikke. Tulleartikkel

Anonymkode: 504dc...67b

• Liker 1
Skrevet
knooters skrev (1 time siden):

Hva skal man med en liste? Hvis NRK spør, kan man jo lage en, men jeg klarer ikke se for meg at mange faktisk har en reell liste de sitter og krysser av på. It makes NO sense.

Virker som det er snakk om ungdommer.

Anonymkode: 56b98...cd3

Skrevet

Hva søren betyr ick? For et ufattelig tåpelig ord.

• Liker 3
Skrevet
Adrenalina1 skrev (4 minutter siden):

Hva søren betyr ick? For et ufattelig tåpelig ord.

Det betyr «æsj». Noe som gjør personen ulekker. 

Anonymkode: d167d...a5e

Skrevet

Bruker ikke ord som «ick», men jeg har en del på min liste:

rotete økonomi

eier ikke egen bolig 

har ikke fast jobb

har barn han ikke har kontakt med

ugreit forhold til nærmeste familie(med mindre det er tungtveiende grunner for det)

kresen i matveien 

avholds

alvorlige kroniske/arvelige sykdommer

dårlig hygiene

under 180 cm

overvekt

lav intelligens

Anonymkode: 9fee4...2b6

• Nyttig 2
Skrevet

Utrolig teit med kjempelange lister. Det finnes noen få ting som er uaktuelle for min del, men de er enkle å huske på og er ikke nødvendigvis så utbredte.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bruker ikke ord som «ick», men jeg har en del på min liste:

rotete økonomi

eier ikke egen bolig 

har ikke fast jobb

har barn han ikke har kontakt med

ugreit forhold til nærmeste familie(med mindre det er tungtveiende grunner for det)

kresen i matveien 

avholds

alvorlige kroniske/arvelige sykdommer

dårlig hygiene

under 180 cm

overvekt

lav intelligens

Anonymkode: 9fee4...2b6

Her stryker jeg ikke på noen punkter selv om jeg kanskje er den minst populære mannen i landet, så dette må vel kunne sies å være en temmelig overkommelig liste.

Anonymkode: f927d...624

Skrevet

Klarer ikke helt å forstå forskjellen mellom "icks" og "red flags", men her er i alle fall mine "icks/red flags"

- Voksen mann som ikke har kontroll over økonomien sin (Been there, done that. Datet en pakistaner en gang som var i midten av tredveårene, og måtte spørre meg om penger for snus, mat og diverse fordi han pleide å være i minus på kontoen. En annen gang så spurte han meg om jeg kunne bestille mobil abonnement i mitt navn, så han kunne ha ett da han ikke fikk et selv pga dårlig kreditt)

- Hygiene er kjempe viktig. Alt fra å vaske ansiktet hver morgen til å ha rene føtter før du legger deg i sengen din. 

- Mat eller spytt i munnvikene sine

- Gjerrigknark (Jeg er for 50/50, så mistforstå meg rett - men når en person aldri vil være med på noe, og bare forventer at andre skal spandere ting på dem. Nei takk!) 

- Usikker på seg selv

- Lav intelligens

- Ingen ambisjoner om fremtiden, ingen innsats i å gjøre det bra karrieremessig. 

- Under 188 cm

- Eier ikke humor 

- Lite selvstendig 

- Lange og skitne negler

- Ustelt skjegg og hår

- Bruker dressjakke med jeans

- Dårlig til å forhandle/snakke med folk

- Respekterer ikke folk i servicebransjen/Skal alltid yppe seg til bråk og er uhøflig 

- Forteller meg for detaljerte ting om seg selv (Nei, jeg er ikke interessert i å vite om at du prompet mye i går eller om at du hadde en stor buse som satt fast i nesen din. Og ja, det er dessverre menn som tror det er helt naturlig og ok å dele såpass mye)

En som ikke har venner/hobby (Han må ha et liv utenom partneren)

- Bruker klær med synlig logo 

- Lite oppdatert på verdensnyheter og det som skjer rundt omkring i verden

- For tynn

- For tjukk

- Har ølmage/hengemage

- Kler seg lite pent

- Tekster for mye 

- Forventer princess treatment

Anonymkode: 49e3b...137

• Nyttig 2
Skrevet

Haha, nei. 

Da tror jeg at jeg hadde vært singel, for mannen min hadde et par røde flagg når vi møttes - og har ennå en og annen "ick" jeg kjenner i margen når den kommer til syne.

Men, fordi jeg er voksen vet jeg at vi vokser sammen og at det ikke er så farlig om jeg ikke elsker absolutt alt han gjør eller sier til enhver tid. Jeg elsker jo ham.

Jeg får hetta når folk forteller om icks. Hater menn med høye dressbukser og bare ankler, men hadde ikke dumpa en fyr over det - jeg hadde kjøpt han sokker. Litt strekker man seg for hverandre, og jeg har aldri møtt en mann som ikke strekker seg lang for noen de elsker. På samme måte gjør jeg små tweaks som gjør han glad. Lover dere at mannen ikke har mista identiteten sin fordi han nå bruker sokker, han har ikke solgt sjela si for 15cm argylle Mellom buksebenet og skolissene.

Anonymkode: dfd08...4df

• Liker 2
Skrevet

Icks:

-Manbun

-De som tror at stort skjegg veier opp for manglende hår på toppen. 

Og hvis han biter negler eller smatter når han spiser så spiller det ingen rolle hvor fin han er på andre områder, det stopper der.

Anonymkode: 5b71e...ac1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...