Gå til innhold

Hva slags klær må en ta med seg når en skal være borte en uke på tur med bil i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags klær må en ta med seg når en skal være borte en uke på tur med bil i Norge?

Jeg trenger noen gode tips for jeg har funnet alt for mye frem så jeg må redusere mye for ellers så må jeg ha en lastebil med henger å bruke på turen...

Anonymkode: 6902a...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hva du skal gjøre på turen. Gå rundt i byer, eller klatre fjell? Sove inne eller i telt?

Anonymkode: 7346c...e68

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: 

Skal ut på farten om to dager dvs onsdag.. Og kjøreturen går fra Kristiansand til Mo i Rana.Skal være borte to uker..Skal sove på hotell og hos en venninne en natt😃

Og ikke minst hva skal en kle på seg når en skal kjøre bil? Ikke for varmt eller for kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her: 

Skal ut på farten om to dager dvs onsdag.. Og kjøreturen går fra Kristiansand til Mo i Rana.Skal være borte to uker..Skal sove på hotell og hos en venninne en natt😃

Og ikke minst hva skal en kle på seg når en skal kjøre bil? Ikke for varmt eller for kaldt..

Hvis du skal sove på hotell og hos venner, spiller det jo mindre rolle. Hva pleier du å ha på deg når du kjører bil? Blir det for varmt skrur du jo bare varmen ned, blir det for kaldt skrur du den opp..

Anonymkode: 965b8...c07

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med varme ytterklær, havarerer du med bilen er det ikke nødvendigvis «bare å skru opp varmen» og må du karre deg opp av en grøft på fjellet er det greit å ha noe annet enn pumps på 🤪

Anonymkode: 0dd3b...942

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det egne bil-klær da? Blir vel det samme som en bruker ellers tenker jeg.

Anonymkode: a8e3e...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig rart spørsmål. Er du voksen? Klart deg greit hittil i livet?

Anonymkode: d1574...252

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 23.44):

Ts her: 

«Hva kler man på seg når man kjører bil»? Har du aldri vært inne i en bil før? Hvis jeg skal kjøre langt, f.eks. til hytta, har jeg vanligvis på meg typ joggedress, med jakke tilgjengelig hvis det er kaldt ute 🤷🏼‍♀️

Men skal du gjøre noe annet enn å kjøre bil? Hvis jeg BARE skulle kjørt bil hadde jeg bare hatt på meg joggebukse, men hvis planen er at du skal innom museer, caféer, gallerier og sånt ville jeg jo hatt med litt penere klær, og hvis du skal gå i fjellet trenger man jo fjelltøy. Altså hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: e017a...78f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

«Hva kler man på seg når man kjører bil»? Har du aldri vært inne i en bil før? Hvis jeg skal kjøre langt, f.eks. til hytta, har jeg vanligvis på meg typ joggedress, med jakke tilgjengelig hvis det er kaldt ute 🤷🏼‍♀️

Men skal du gjøre noe annet enn å kjøre bil? Hvis jeg BARE skulle kjørt bil hadde jeg bare hatt på meg joggebukse, men hvis planen er at du skal innom museer, caféer, gallerier og sånt ville jeg jo hatt med litt penere klær, og hvis du skal gå i fjellet trenger man jo fjelltøy. Altså hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: e017a...78f

Støtter dette 😅

Anonymkode: fe7be...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjørt i behagelige klær som ikke strammer noe sted, og å ha på behagelige kjøresko. Som noen nevner er det lurt å ta med varme klær i tilfelle noe skulle skje med bilen midt på fjellet (kanskje ta med pledd også?), så du slipper å fryse mens du venter på hjelp. På to uker kan det være mye forskjellig vær, så det er sikkert greit å ta med både støvler og joggesko og eventuelt tursko? Og jakke som tåler regn, en varm jakke og eventuelt en lettere jakke. Ull til å ha under er også greit å ha. Alt kommer jo an på hva planene er. Skal du gå mye tur er turklær nyttig, skal dere feste er festklær greit å ha med og så videre. Jeg ville også forsøkt å pakke mest mulig klær som passer sammen, slik at alle overdelene går sammen med alle underdelene. For meg gir det færre kleskriser.

Anonymkode: df671...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...