AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Skrevet 20. oktober 2024 Litt usikker på hvordan jeg skal få en sammenheng her. Jeg er i en så rar periode. Lite søvn, alt går så fort. Jeg studerer og leser i et heftig fort tempo, gjør oppgaver ekstremt fort. Medstudenter skjønner ikke hvordan jeg klarer det. Jeg sliter også med å få nok søvn, jeg sliter med angst så tror jeg kanskje har mye uroligheter knytta til det. Jeg kom meg fra depresjon i sommer, det begynte å lette i april tenker jeg. Så det har vært en god periode lenge. Men nå den siste tiden, så går alt så fort. Det er som om jeg er med på ett kappløp! Føler meg på en måte hyper. Ekstremt mye urolighet i kroppen som må ut. Men jeg føler meg heller ikke så mye redd nå i forhold til tidligere. Men samtidig så har angsten kanskje tatt litt kontroll, gjennom tvangstanker/handlinger. Men samtidig så føles det ut som jeg er i en hypomanisk periode, men jeg har ikke bipolar. Kan man ha hypomaniske perioder når man har angst? Jeg føler jeg jevnlig har følt det slik i perioder. Den siste uka, så har jeg fått veldig lite søvn og har derfor koblet helt ut når jeg er med venner, er på sangtimer eller er på forelesninger. Men likevel så har jeg høyt energinivå. Men kan også føle på den desperasjon og makteslshet når jeg har fått såpass lite søvn. Noen ganger er energien nede, men som oftest høyt oppe. Noe som er frustrerende da det går utover min funksjon i hverdagen. Om jeg først sover, så har jeg ekle drømmer om et traume jeg tidligere har opplevd. Eller andre ekle drømmer der jeg føler meg forlatt eller er i fare. Kan man få slike perioder når man har angst? Altså noe som kan minne om hypomaniske perioder. Anonymkode: c296e...9f5