Gå til innhold

Hvorfor finnes det så mange slemme og farlige menn, men ingen damer vil ha de snille mennene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SPOCA skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan de avvise av andre grunner enn snillhet, men med tanke på svarene dine her, er mine mistanker at du tror du er snillere enn du faktisk er. ;) 

Nå har jeg vært i et par lange relasjoner og jeg hevder ikke at jeg selv er «bare snill».

Men jeg har noen venner som (såvidt jeg kan bedømme) er langt snillere enn den jevne mann (og snillere enn meg), som er usynlig for kvinner. De har mastergrad, god jobb, leilighet i storby og er på mange måter belest og sofistikert. Men mangler kanskje det lille ekstra som pirrer en kvinne. Litt antydning til kvapsete. Litt dårlig selvtillit etter 25 år med avvisning. Uerfaren. For «rolig». Villig til å inngå kompromisser.

Jeg bebreider ikke kvinner for å velge bort disse mennene. De får gjøre som de vil. Men hvis påstanden er «jeg finner ikke snille menn», så synes jeg at det er litt underlig at så mange snille, «kjedelige» menn får gå urørt.

Anonymkode: b0720...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (28 minutter siden):

Og den evinnelige: "Jeg er snill mot deg, derfor fortjener jeg sex fra deg."

I en relasjon så har jeg en forventning om at sex er noe som begge ønsker og legger til rette for.

Ovenfor en fremmed person så er det selvsagt ingenting jeg kan gjøre som utløser noen «rett» på sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ofte flere kriterier enn snill. Jeg er gammeldags og snill er ikke det høyeste kriteriet. Han må være en naturlig leder, ta gode avgjørelser, være reflektert, løsningsorientert, ta hovedansvar for det økonomiske, sette kone og barn før seg selv og andre, men allikevel være såpass egoistisk at han balanserer dette med å ta vare på seg selv. Han bør ha middels til høy sosial status, han må være renslig og rydde opp etter seg selv. Han skal ikke syte og han skal håndtere at jeg kan være et hormonelt troll innimellom.  Her må han ikke la seg overkjøre, stikke med halen mellom beina eller oppføre seg som meg, men være stabil, trygg og sette ned foten når det trengs. Dette var bare noe, kunne skrevet en bok egentlig. 

Anonymkode: 6f0cc...585

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De snille jeg har møtt har hatt alkoholproblemer vært kristne eller kjempe feite. 

Anonymkode: afbb9...a33

Tror du disse hadde vært snill i et forhold med deg? Min erfaring er at menn uten god selvfølelse og orden på livet har såpass issues at slikt går utover hans partner. 

De snilleste og beste menn er de vanlige menn som har det relativt bra med hvem de er og hva de får til. 

Anonymkode: 78034...c72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå har jeg vært i et par lange relasjoner og jeg hevder ikke at jeg selv er «bare snill».

Men jeg har noen venner som (såvidt jeg kan bedømme) er langt snillere enn den jevne mann (og snillere enn meg), som er usynlig for kvinner. De har mastergrad, god jobb, leilighet i storby og er på mange måter belest og sofistikert. Men mangler kanskje det lille ekstra som pirrer en kvinne. Litt antydning til kvapsete. Litt dårlig selvtillit etter 25 år med avvisning. Uerfaren. For «rolig». Villig til å inngå kompromisser.

Jeg bebreider ikke kvinner for å velge bort disse mennene. De får gjøre som de vil. Men hvis påstanden er «jeg finner ikke snille menn», så synes jeg at det er litt underlig at så mange snille, «kjedelige» menn får gå urørt.

Men da tipper jeg at det ikke er at de er snille som gjør at de blir valgt bort, men har de f.eks har dårlig selvtillit, det er ikke nødvendigvis en innertier for å få kvinner. En mann som er veldig usikker på seg selv, som lyser dårlig selvtillit, er ikke nødvendigvis noe en kvinne går etter. Det betyr IKKE at man ønsker en mann som er høy på seg selv. Han trenger ikke engang å ha kjempegod selvtillit, men han bør ha en viss grad av dette.

Og bare for å ha sagt det: jeg er en som alltid har blitt valgt bort selv av andre menn. Mye av det kom nok av at jeg for det første ikke kan konkurrere mot andre damer hva gjelder utseende, men det andre er at jeg har manglet selvtillit. Da jeg bikket 30 og fikk mye mer selvtillit, og dreit i det faktum at jeg både er overvektig og ikke så pen, merket jeg også at interessen fra menn steg betraktelig. Når jeg begynte å "eie meg selv", var det også mye mer attraktivt. Jeg er fremdeles den snille, sjenert og ganske blyge jenta, men jeg er ikke like usikker på meg selv. 

Jeg tror ikke dette har noe med at de er snille eller ikke i det hele tatt faktisk, utfra måten du snakker om dem på. Det handler nok mer om andre ting. De selger ikke seg selv inn, og da er det også vanskelig å oppdage hvem det er. Mannen min er litt på samme måte. Han er verdens snilleste og fine fyr, men som meg hadde han også gitt litt opp av kjærligheten, til akkurat vi møttes på Tinder. Han har slitt med dårlig selvtillit i årevis, og ble dessverre lullet inn i et forhold med en voldelig eks, akkurat som jeg ble det som ung. Vi lyste usikkerhet i vår tid begge to. Uansett. Vi møttes, og jeg tenkte at "shit, han er altfor kjekk for meg, han kommer aaaaldri til å se i min retning, men fuck it, jeg er meg selv, for jeg har ingenting å tape, og hvis han ikke takler meg for den jeg er, så får det heller være", og han tenkte "oi, hun er skikkelig vakker, jeg prøver meg, hva har jeg å tape, selv om jeg egentlig ikke helt har troa på at jeg får det til, så tror jeg allikevel det". Og joda, det var match det, med en gang. Men jeg tror at det hjalp det å ikke ta seg selv så innmari seriøst, og at vi var litt visere og klokere med årene, så da ble det en ganske avslappet og fin stemning. 

Endret av SPOCA
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg har noen venner som (såvidt jeg kan bedømme) er langt snillere enn den jevne mann (og snillere enn meg), som er usynlig for kvinner. 

På hvilke måter er de langt snillere enn de fleste? 

Anonymkode: e4dee...bed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I en relasjon så har jeg en forventning om at sex er noe som begge ønsker og legger til rette for.

Ovenfor en fremmed person så er det selvsagt ingenting jeg kan gjøre som utløser noen «rett» på sex.

What?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At menn har dårlig selvtillit/selvfølelse er antagelig det mest farlige for oss kvinner. Slikt utarter seg ofte svært lite pent ovenfor partner. Ikke uten årsak at bra selvtillit og selvfølelse er svært attraktivt for kvinner. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å forstå at menn og kvinner er grunnleggende forskjellig biologisk (og antagelig også kulturelt) er opplagt for enhver som har vært på et utested sent en lørdags kveld. Eller som har sett på statistikk fra sjekke-apper.

Jeg bebreider ikke kvinner for at de er kvinner. Sex og kjærlighet er ikke et sosialdemokratisk utjevningstiltak, men brutal markedsøkonomi hvor man virkelig får tydeliggjort sin «verdi». Det gjelder sikkert kvinner også, men jeg kjenner best situasjonen som mann, og kvinner kan være veldig tydelige på hva de mener om min verdi (og frekkheten i at en mann med min verdi våger å si hei til en med deres verdi).

Jeg er en av mange kvinner som ikke gidder denne snakken om markedsverdi, som om vi er ett jævla objekt man kjøper og selger etter hva man føler for. Menn som snakker om oss som objekter er menn vi helst ikke vil ha i vår nære omgangskrets, og det er den typen menn vi unngår date. Det er en uting at noen har begynt sette "verdistempel" på andre mennesker i datingverden, deg er å dra menneskeheten tilbake til slaveritiden, og de holdningene er så kjipe og sier mye om hvilket menneskesyn man har...

Anonymkode: aceda...fc4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en av mange kvinner som ikke gidder denne snakken om markedsverdi, som om vi er ett jævla objekt man kjøper og selger etter hva man føler for.

Anonymkode: aceda...fc4

Ok, da foreslår jeg at du avstår fra å svare meg videre.

Jeg som mann har tydelig fått tilbakemelding om min markedsverdi av kvinner, og jeg vil selvsagt formidle mine ståsteder uavhengig av hva du «gidder».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

What?

Hadde du et spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvor gammel er du? Hva tenker du om kjærlighet og attraksjon? 

Anonymkode: c43cf...6e7

Jeg er godt opp i 30-årene. Jeg tror vel at det er noe som bare oppstår, og i relativt liten grad noe man kan påvirke. Man møtes i en eller annen setting, og trekkes mot hverandre. Noen opplever det ofte, mange noen ganger i løpet av livet, og noen aldri. Det er nok bare naturens gang på et vis, men det er selvsagt tøft å være i sistnevnte gruppe. Å kunne elske og bli elsket er ganske grunnleggende ønsker for de aller fleste mennesker. Jeg er oppriktig glad for at de aller fleste opplever det.

Anonymkode: a7441...29e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du et spørsmål?

Jeg skjønner ikke hva innlegget ditt har med mitt å gjøre. Jeg poengterer at de som proklamerer at de er snille gjerne bruker dette som manipulasjon, og at veldig mange menn har en tankegang som tilsier at hvis de er snill med en kvinne så skylder kvinnen dem sex.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Håper du helt faktisk legger tilrette for det du også da, med å være en god partner på alle måter, og å bygge partner opp og trygge partner med å vise kjærlighet, omtanke og respekt, samt flørter og pirrer for å skape tenning hos henne, istedenfor å mase, presse og kreve sex. 

Lyst på sex krever at man er en god partner og elsker totalt sett. Å legge til rette for slikt er ikke å sette av prioritert tid til sex. 

Veldig mange menn som ender opp uten et sexliv har ikke fortjent annet heller. Dårlig partner, negativ, mas/furting og press, dårlig og egoistisk elsker, med mer er IKKE å legge til rette for et godt sexliv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At menn har dårlig selvtillit/selvfølelse er antagelig det mest farlige for oss kvinner. Slikt utarter seg ofte svært lite pent ovenfor partner. Ikke uten årsak at bra selvtillit og selvfølelse er svært attraktivt for kvinner. 

Hvis du er redd for menn så vil jeg absolutt anbefale å avstå fra å anskaffe en.

Til andre lesere så vil jeg gjerne reklamere for at vi kan være ganske ok. Til tross for forskjeller og uenighet så ønsker nok de fleste av oss en god partner som vi kan ha et meningsfullt liv med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en snill mann. Han er dog et ganske irriterende menneske. 🤭

Anonymkode: 4bb56...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en partner er snill er like selvsagt som at han klarer å puste.

Anonymkode: eb0d7...6a2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Min ex har dårlig selvtilitt ovenfor noen ting og er den snilleste mest givende personen jeg kjenner. Jeg har også dårlig selvtilitt, men ingen ønsker om å skade noen. 

Noen med dårlig selvfølelse, om de samtidig ikke har omsorgsevne eller forståelse for noen, da er de narsisit og dermed farlige. Men å ha dårlig selvtilitt alene, sier ikke noe mer om en person enn at de har dårlig selvtilitt. Du må jo se hvem noen er som en pakke av mange egenskaper i samspill.

Jeg vil ikke noen skal ha dårlig selvrilitt da det er vondt, men jeg utelukker ikke noen og har ikke god selvtilitg som et kriteriet. Begge har sine problemer, og sier ikke alt om en person. 

Det farligste er lite empati og mangelfull forståelse. Da står du med noen som ikke ser deg og ikke bryr seg.

Anonymkode: c43cf...6e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en myte TS. De fleste mennene som er i langvarige forhold, altså forhold som holder, oppfører seg relativt bra mot samboer/kone. Alle har jo positive og negative sider og ting må jobbes med. Ting er grånyanser og ikke svart-hvitt slik du fremstiller det. 

Anonymkode: b3ca1...b76

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...