Gå til innhold

Hvorfor finnes det så mange slemme og farlige menn, men ingen damer vil ha de snille mennene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som kvinne må man alltid, alltid, ha i bakhodet at en mann kan bli sint og voldelig og at man aldri kan vite når det skjer eller hvorfor. Risikovurdering er noe kvinner må drive med hele tiden hvor det er menn involvert

Anonymkode: 2471c...edf

Som kvinne så _må_ man slett ikke det. Moren min, dama mi og datteren min gjør ikke det. De aller, aller fleste menn og kvinner er heldigvis ikke voldelige, og de fleste voldsoffer er menn.

Anonymkode: b0720...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig selvtillit har da ingenting med dette å gjøre. Her tillegger du mange negative egenskaper de overhodet ikke har. Psykopater har kjempehøy selvtillit, men det er jo ikke derfor de er forferdelige. Ei heller har de fleste med god selvtillit psykopatiske tendenser.

Jeg har selv veldig lav selvtillit, men det skyldes jo bare livets erfaringer. At jeg har opplevd mye kjipt gjør om noe at jeg har et ekstra sterkt ønske om å behandle andre bra. Det kan alle jeg kjenner gå god for. Selvfølelsen er veldig god, da.

Anonymkode: a7441...29e

Jo dårlig selvtillit har mye med slikt å gjøre. Psykopater og narsissister "går" på noe annet, men dårlig selvtillit har det med å gå utover partner. 

Ingen av dem som lot slikt gå utover meg mente å være slem. De var bare usikker/sjalu, og taklet ikke sine der og da følelser og tanker på en god måte. Det hjelper ikke! Som voksne må man klare å regulere seg slik at man ikke blir ugrei når ting følels litt vanskelig. Jeg vil si det var menn som absolutt ønsket å behandle folk bra, men som partner feilet de likevel på det når de ble usikker, og jeg har styrt unna usikre menn siden. Jeg har mange venninner som har hatt samme erfaring, så uvanlig er dette så absolutt ikke. 

Selv min selvsikre mann, DE gangene i vårt forhold han har oppført seg dårlig har det lagt usikkerhet og sjalusi bak dette. Siden han generelt står veldig sterkt i seg selv har dette likevel vært kun så få ganger at det har vært til å leve med. Jeg har blitt skuffet, lei meg og sinna, og så har det gått kanskje to-tre år til neste gang han vaklet litt i seg selv, og det ga utslag i å si dumme ting. 

Anonymkode: 78034...c72

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Alle damer vil ha en snill mann, men vi vil også ha en mann som ikke er kjedelig, som har selvtillit og uten diagnoser. Er du snill og grei, trener og tar vare på deg selv, har ordna økonomi og orker å gjøre noe annet enn å sitte i sofaen så er det håp for deg også. 

Anonymkode: 14762...cc7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...(i alle fall noen) kvinner er godt kjent med og benytter seg av ideer om markedsverdi.

Det finnes absolutt både kvinner og menn med slike idéer om markedsverdi. Veldig greit at de prater høyt om tankene sine så resten kan ligge unna, synes jeg. 

Anonymkode: e4dee...bed

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha! Alle damer vil ha en snill mann, men vi vil også ha en mann som ikke er kjedelig, som har selvtillit og uten diagnoser. Er du snill og grei, trener og tar vare på deg selv, har ordna økonomi og orker å gjøre noe annet enn å sitte i sofaen så er det håp for deg også. 

Anonymkode: 14762...cc7

For å flisespikke, for rett skal være rett, så kravstore som dette ☝️ er ikke kvinner:
kvinner finner seg også menn som er kjedelige, som ikke har særlig med selvtillit og/eller har diagnoser også, så det er ikke alltid nødvendig for en mann å være så "perfekt" som du legger opp til heller. ;) 

Men altså, snill er jo minimumskravet. Deretter kan både frosker finne prinsesser og prinser finne frosker de også. Lykkes man ikke i dette vakuumet så bør man jo alltids endre seg til det som virker å være bedre, som du illustrerte her. :) 

Man har alle endringsmuligheter og/eller forbedringspotensiale!
Det som er skummelt er når du ikke innser det og begynner å skylde på alle andre.

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg nevner kamerater som er utpreget snill i diskusjoner med kvinner som «lurer på hvor alle de snille mennene er» så er det for å belyse at det finnes (etter alt å dømme) snille menn. Som også har ordnet økonomi, bor i by, er evig singel.

Så hvis en kvinne klager over at det er vanskelig å finne snille menn så har hun enten hatt uflaks, eller hun bruker andre kriterier som gjør at de snille mennene jeg nevner aldri blir vurdert.

Har ikke noe problem med det poenget. Det var mest generelt, at om en skal finne et kompliment om seg selv eller andre, er det liksom "planken" å si "hen er så snill":

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 16.17):

Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være.

Anonymkode: fa70c...4e3

Fordi noen damer liker å fremstille seg som et offer. De vil ha de slemme, farlige helt til det går galt, så kan de få sympati for de går over til neste fæle mann. 

Leste en influenser skrev at hun trekkes mot narsissister, og er mannen for snill blir han for kjedelig. Så hun må jo åpenbart gjøre han slem da ellers blir det for kjedelig i forholdet. 

Anonymkode: e2b32...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som kvinne så _må_ man slett ikke det. Moren min, dama mi og datteren min gjør ikke det. De aller, aller fleste menn og kvinner er heldigvis ikke voldelige, og de fleste voldsoffer er menn.

Men en stor andel av draps- og voldtektsofre er kvinner.

Ganske imponerende at du som mann har bedre kunnskap om kvinners risiko og utrygghet enn kvinner selv.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi noen damer liker å fremstille seg som et offer. De vil ha de slemme, farlige helt til det går galt, så kan de få sympati for de går over til neste fæle mann. 

Leste en influenser skrev at hun trekkes mot narsissister, og er mannen for snill blir han for kjedelig. Så hun må jo åpenbart gjøre han slem da ellers blir det for kjedelig i forholdet. 

Folk er ofte lik foreldrene på sånne ting, både pga gener/personlighet og dynamikk/volden de er vokst opp med. Er du fascinert av menn som trekkes veldig til voldelige drama-kvinner også? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk er ofte lik foreldrene på sånne ting, både pga gener/personlighet og dynamikk/volden de er vokst opp med. Er du fascinert av menn som trekkes veldig til voldelige drama-kvinner også? 

Nei, kan ikke si det. Hvorfor spør du om det? Jeg skrev bare hva jeg leste og tror. Det er litt for mange som skal være ofre i samfunnet i dag, og er de ikke det gjør de seg til et offer, for så å publisere i sosiale medier. Dette er satt på spissen, men blir fort et problem. Det er en grunn til at det diskuteres at influensere har narsissistiske trekk, og det sier kanskje litt om relasjonene mann og kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager altså. Jeg har ikke noe meninger om at menn generelt er farlige og slemme, men vi kvinner må helt faktisk vurdere dette konstant. Heldigvis skjer det mest automatisk, men din mor, din datter og dama gjør også dette. Alle vi kvinner gjør det fra vi er omtrentlig tenåring, og allerede har erfart at man må passe seg litt for å være naivt hyggelig mot menn. 

Noen gjør det for mye, med så utpreget skepsis at det blir for voldsomt, men du som mann har helt faktisk ikke lov til å være så naiv at du ikke skjønner at kvinner må gjøre dette. Greit å tenke at de fleste er ok mennesker altså, det gjør jeg og, men vi kvinner må være obs. Vi har ikke fysisk styrke til å hamle opp med menn, så vi må være føre var, og scanner automatisk og konstant etter faresignaler når vi har fremmede menn, eller menn vi ikke kjenner veldig godt, rundt oss. 

Slik er det bare. Dette er en helt naturlig del av å være kvinne. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, innlegg postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.23):

Hvordan vet du at de ikke gjør det? 

Anonymkode: 1758a...4db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste monsteret jeg har møtt av en mann, han var stille og rolig, gavmild til det naive, romantisk, empatisk, hadde mange jentevenner og lett for å bli friendzoned fordi det var kjedelig at han var sååå snill samtidig som han var så god på å lytte og vise forståelse. Utad. Når andre så det. 

Innenfor husets vegger var han psykisk og fysisk voldelig mot alle kjærester, egne barn og dyr. Legg på økonomisk vold, seksuell vold og at ofrene lever i frykt selv idag, mange år etter brudd fordi han fremdeles bedriver ettervold og elsker sin makt og å ha videre kontroll.

Ofrene? De har fått og får livene ødelagt av denne mannen. Men det er det ingen som tror på. De tror han. Stakkars han som er så uheldig med kjærlighet fordi han er så snill og naiv at han bare tiltrekker seg gærne kvinner...

Så vet du hva? Menn som gjør som han, sier selv at de er sååå snille, gang på gang gar vært sååå uheldig med tidligere kjærester, opptrer nesten stakkarslig i sin offerrolle fordi de ikke kan forstå hva de har gjort for å fortjene "all dritt de får fra exen", det er et VELDIG stort rødt flagg for min del etter å ha vært offer for slik en mann.

Det er mer enn 4år siden mitt eget brudd med han. Jeg er i nytt forhold med en mann som FAKTISK er snill, jeg har flyttet timer unna, jeg har tryglet og bedt alle instanser om hjelp, lagt frem konkrete beviser, men fri, det er jeg ikke. Å falle for trikset om han er så snill, det har tilsynelatende gitt meg livstid. 

Andre tidligere ofre har det likt de også. De vi har rundt oss som virkelig forstår denne kampen, det er hverandre. Og vi vet ikke hvor lenge det varer. For denne snille mannen alle andre ser, han truer oss fortsatt med drap. Flere år etter brudd. Selv med nytt eget forhold. Han gir ikke slipp på tidligere ofre, han samler bare flere.

Jeg tenker nå at de som har stort behov for å rope om hvor snille de er, de er ikke snill. Den fellen går jeg ikke i flere ganger. 

Anonymkode: ccaf7...4b4

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker nå at de som har stort behov for å rope om hvor snille de er, de er ikke snill. Den fellen går jeg ikke i flere ganger. 

Anonymkode: ccaf7...4b4

Ja, det slår aldri feil. Å skryte av at man er god, ER ikke snilt, og tyder på baktanker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.35):

Jo dårlig selvtillit har mye med slikt å gjøre. Psykopater og narsissister "går" på noe annet, men dårlig selvtillit har det med å gå utover partner. 

Ingen av dem som lot slikt gå utover meg mente å være slem. De var bare usikker/sjalu, og taklet ikke sine der og da følelser og tanker på en god måte. Det hjelper ikke! Som voksne må man klare å regulere seg slik at man ikke blir ugrei når ting følels litt vanskelig. Jeg vil si det var menn som absolutt ønsket å behandle folk bra, men som partner feilet de likevel på det når de ble usikker, og jeg har styrt unna usikre menn siden. Jeg har mange venninner som har hatt samme erfaring, så uvanlig er dette så absolutt ikke. 

Selv min selvsikre mann, DE gangene i vårt forhold han har oppført seg dårlig har det lagt usikkerhet og sjalusi bak dette. Siden han generelt står veldig sterkt i seg selv har dette likevel vært kun så få ganger at det har vært til å leve med. Jeg har blitt skuffet, lei meg og sinna, og så har det gått kanskje to-tre år til neste gang han vaklet litt i seg selv, og det ga utslag i å si dumme ting. 

Jeg mener fortsatt at det er stempling på temmelig tynt grunnlag, noe jeg selv dessverre har opplevd mye av gjennom livet. Man blir direkte eller indirekte tillagt motiver og egenskaper som er det motsatte av virkeligheten, og får sjelden sjansen til å vise seg som man faktisk er. Det er slikt som skaper dårlig selvtillit, når man til stadighet blir mistrodd. Det kan faktisk være ganske vondt over tid. Ja, jeg har skikkelig dårlig selvtillit, men jeg kan med hånda på hjertet si at det aldri har gått negativt ut over noen som står meg nær. Det er et meg-problem som ikke påvirker relasjoner jeg allerede har, men som gjør det utfordrende å skape nye. Stigma er en gigantisk akilleshæl.

Anonymkode: a7441...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...