Gå til innhold

Hvorfor finnes det så mange slemme og farlige menn, men ingen damer vil ha de snille mennene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være.

Anonymkode: fa70c...4e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for dennne dyptpløyende analysen, TS.

Anonymkode: 2b23c...acf

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gjengen representert på denne søndagen også..... herlig. :ironi:

Anonymkode: 2a70b...c12

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha de snille mennene, men ikke de mennene som kaller seg selv snille, men ikke er det. 

Det er hvordan menn helt faktisk er mot oss som teller. Min mann vil neppe kalles snill mann av menn, men det er han virkelig mot sine nære og kjære. At han kan virke kald og hard mot andre er uvesentlig. 

Jeg har selv tidligere latt meg lure til å tro at det var lurt å satse på mann som virket så snill og mild utad, og som selv mente at han var FOR snill. Han var snill i starten av forholdet, men så begynte han med å bli ugrei mot meg. Utad var han fremdeles veldig snill og mild, og omtalte seg selv som snill, og trodde oppriktig han var snill. At han var selvopptatt, furt og sytete ovenfor meg, samt ikke grei i ord, det talte ikke for ham, men det er hva som teller.

Uvesentlig at en mann er snill mot andre generelt dersom han ikke er en snill og god partner. Uvesentlig at en mann utad virker tøff og hard om han er skjønn mot sin partner. 

Anonymkode: 78034...c72

• Liker 16
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt noia av sånt oppgulp.

De fleste menn i forhold er vanlige, ordentlige menn.

Men det spørs jo om din versjon av "snill", TS, er en mann som innynder seg en kvinne for å få sex, og så blir snurt om han ikke får det - fordi han er "snill". 

Anonymkode: 9f106...d0d

• Liker 19
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss dater snille menn med helt middels selvtillit. 

Anonymkode: e4dee...bed

• Liker 30
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

...kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være.

De fleste ønsker en nevrotypisk kjæreste, ja. 

Men en med asperger som har innsikt i diagnosen og lever et stabilt liv, vil også kunne få seg kjæreste. Jeg håper virkelig at min aspie-bror kan finne noen. Han er i jobb og holder på å kjøpe leilighet, et stabilt liv tror jeg hjelper. 

En del kjente komikere har enten asperger eller er gift med en som har det. Humor er en måte å fungere i samfunnet på selv om man ikke så lett skjønner reglene. 

Anonymkode: e4dee...bed

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) De fleste kvinner er sammen med vanlige menn.

2) Snill er så mangt. I et forhold må du få partneren din til å føle deg sett og tatt vare på. En kvinne nøyer seg ikke med mindre.

Anonymkode: dad3b...0c0

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor mener du det er snillt av deg å dra alle damer over en kam? Jeg synes ikke det er snilt gjort av deg, jeg synes det vitner om lite innsikt, og en dømmende holdning. Å si at alle damer er like, og ikke individuelle vesen med egne meninger er det stikk motsatte av hvordan en snill mann oppfører seg. Jeg synes det er slemt gjort.

Anonymkode: aceda...fc4

• Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være.

Jeg tror nok at kvinner ønsker at den mannen de tenner på skal være snill - mot dem. Når noen damer beklager seg over slemme menn så må det sees i kontekst av det utvalget menn de har valgt (og blitt valg) av. «Jeg vil ha en partner som er 8/10 selv om jeg er 5/10. Og ha ordnet økonomi, selvtillit og kjapp i replikken. Og vedkommende skal være snill og omtenksom og ærlig og trofast.»

Det finnes opplagt menn (og kvinner) som er snille og ordentlige tvers igjennom men som av andre årsaker blir filtrert bort tidlig i prosessen.

Anonymkode: b0720...327

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så merkelig for meg når folk tenker man kan dele opp folk i snille og slemme mennesker. Ingen er bare snill eller bare slem. Folk har ulik måte å være snill på og hvor snill man er i en gitt situasjon avhenger av mange faktorer. En person som har mye slemt i seg kan også ha noe snilt i seg. Enten fordi de ønsker å oppnå noe, eller fordi de oppriktig ønsker å være snill. Noen er litt mer "slem" når de er slitne, syke, deprimerte, stressa osv, men "snill" når omstendighetene er bedre. Det gir ingen mening å kalle seg selv "snill", og særlig ikke hvis man samtidig er kvinnefiendtlig. Det er mange incels som kaller seg selv snille samtidig som de spyr ut dritt om kvinner. I min verden er ikke det snilt. Jeg tror likevel mange av dem har mye snilt i seg. Til og med Ted Bundy kunne sikkert være snill med enkelte mennesker selv om han drepte andre.

Anonymkode: 1758a...4db

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de som selv tror de er snille faktisk sjeldent er det.

Jeg kjenner bare damer som er i forhold med snille menn faktisk. Hun som ikke er det står i en grusom skilsmisse nå, der den selvutnevnte snille mannen hennes leker offer samtidig som han har svindlet henne for 1 mill.

• Liker 8
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi vil ha de snille mennene, men ikke de mennene som kaller seg selv snille, men ikke er det. 

Anonymkode: 78034...c72

This. 

Min erfaring er at de som beskriver seg som snill og god er de verste. Heldigvis er de fleste menn ganske grei, uten at de har et behov for å uttrykke det. Du ser det bare det i handlingene deres.

Anonymkode: 40bcc...34b

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil ha snille menn. Jeg har selv valgt en snill mann.

Hvis ingen kvinner velger nettopp deg, så er det du som er problemet, ikke kvinnene. Da er du antagelig ikke snill.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn er det jeg vil kalle for fasade mennesker...

Utad er de sjarmerende, snille, omtenksomme og veltalende. Velfungerende på jobb og tilsynelatende privat også.

Innad kan de være noen av de mest utspekulerte og manipulerende....Dette gjelder heldigvis ytterst få håper jeg. 

Jeg var gift med en slik mann. Så jeg har måttet lære meg å ikke være så naiv. Stoler på veldig få...

Av mine nærmeste utenom familie, så har et fåtall av venner jeg stoler på. Kun to faktisk. Grunnen til det, er for at de begge har vist seg min tillit verdig fram til nå. 

Det er en kvinne og en mann. Så det er fint synes jeg 🤗. Ikke verst bare det 👏👏👏👏

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SPOCA skrev (1 minutt siden):

Mange vil ha snille menn. Jeg har selv valgt en snill mann.

Det er bra at du har tatt et aktivt valg om en som passer for akkurat deg.

Sitat

Hvis ingen kvinner velger nettopp deg, så er det du som er problemet, ikke kvinnene.

Det er mye rett. Alle må tåle å bli avvist (spesielt menn). Hvis du blir avvist av alle så er det deg det er noe galt med.

Sitat

Da er du antagelig ikke snill.

Det tror jeg er helt feil. Kvinner kan avvise menn av helt andre grunner enn manglende snillhet, og jeg kjenner personlig veldig snille menn som er helt usynlig for kvinner.

Anonymkode: b0720...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snille jeg har møtt har hatt alkoholproblemer vært kristne eller kjempe feite. 

Anonymkode: afbb9...a33

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner er snille. De fleste har også kjærester og generelt draget. Det er det viktigste.

Av de som først ikke har draget derimot oppfatter jeg samtlige som snille og greie, mens absolutt alle drittsekkene har draget. Forskjellen på drittsekker og såkalte incels (som jeg ikke kjenner til noen av i virkeligheten) er kun suksessen, men holdningene er skremmende like.

De fleste permanent single menn er snille, greie og elsker kvinner, men får det ikke til likevel og er lei seg for det. Jeg er selv i denne gruppa og kan tidvis være ordentlig trist. Har heldigvis gode kvinnelige venner for det.

Anonymkode: a7441...29e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gift med en snill og omsorgsfull mann. 

Han har heller aldri vært bitter på livet, men trygg i hvem han er. Ett tips. 

Anonymkode: 60d93...1e1

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...