AnonymBruker Skrevet 20. oktober #1 Del Skrevet 20. oktober Jeg vet det er forskjellige syn på det, men hva er deres erfaring med det? Jeg er relativt følsom, men prøver samtidig å holde ting inne pga en veldig usmakelig kommentar fra en giftig eks: "Du blir ikke mer mann av å gråte". Er det ikke bedre å vise følelser enn å holde de innesperret hele tiden? Anonymkode: 17114...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #2 Del Skrevet 20. oktober Menn som viser følelser, får tommel opp fra meg. K36 Anonymkode: 478fe...69a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #3 Del Skrevet 20. oktober Det er flott med menn som er i kontakt med og tør å vise egne følelser. Men, det er ikke noe moro med menn som spiller på dårlige følelser, stakkars meg mentalitet og som generelt er offer og sutrer. Det blir to forskjellige ting om du forstår hva jeg mener. Kommentaren fra exen din er av giftig karakter tenker jeg. Man skal ikke "shame" andres følelser. Anonymkode: 8c437...22e 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. oktober #4 Del Skrevet 20. oktober Hva betyr gråter lett? På barneskolen var det ei som grein 5 ganger om dagen og sa at alle behandlet henne elendig hele tiden. Det var heller ikke sant. Det er jo slitsomt. Men der tror jeg det var snakk om en atferdsforstyrrelse. Hvis spørsmålet handler om vanlige menn med vanlige følelser, så er jeg selvfølgelig helt for det. Tommel opp herfra også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #5 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er flott med menn som er i kontakt med og tør å vise egne følelser. Men, det er ikke noe moro med menn som spiller på dårlige følelser, stakkars meg mentalitet og som generelt er offer og sutrer. Det blir to forskjellige ting om du forstår hva jeg mener. Kommentaren fra exen din er av giftig karakter tenker jeg. Man skal ikke "shame" andres følelser. Anonymkode: 8c437...22e Balanse mellom offermentalitet og å faktisk være oppriktig lei seg for noe kan være en vanskelig balansegang. Men ja, å shame andres følelser er absolutt ikke greit. For å sette det litt på spissen: Hunden hennes er det eneste jeg savner fra det forholdet. Anonymkode: 17114...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #6 Del Skrevet 20. oktober Lava Anne skrev (2 minutter siden): Hva betyr gråter lett? På barneskolen var det ei som grein 5 ganger om dagen og sa at alle behandlet henne elendig hele tiden. Det var heller ikke sant. Det er jo slitsomt. Men der tror jeg det var snakk om en atferdsforstyrrelse. Hvis spørsmålet handler om vanlige menn med vanlige følelser, så er jeg selvfølgelig helt for det. Tommel opp herfra også. Det kan være mye. Gråte lett som et resultat av tidligere erfaringer, avvisning på avvisning og generelt dårlige opplevelser fra tidligere. Jeg pleier å være ganske åpen om at jeg er en som trenger tid, typ ikke hoppe inn i ting alt for fort, om det gir mening. Jo flere avvisninger, jo mindre skal til for å bli skuffet og lei seg. Det er hvertfall min erfaring. Anonymkode: 17114...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7 Del Skrevet 20. oktober All offermentalitet er rødt flagg. Påklistret følsomhet det samme. Mye gråt er egoisme om følsomheten ikke er todidig ved å ha empati for andre. Anonymkode: 00e17...c3b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. oktober #8 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være mye. Gråte lett som et resultat av tidligere erfaringer, avvisning på avvisning og generelt dårlige opplevelser fra tidligere. Jeg pleier å være ganske åpen om at jeg er en som trenger tid, typ ikke hoppe inn i ting alt for fort, om det gir mening. Jo flere avvisninger, jo mindre skal til for å bli skuffet og lei seg. Det er hvertfall min erfaring. Anonymkode: 17114...5fe Jeg forstår ikke helt hva dette vil si i praksis, altså hvor hyppig og i hvilke anledninger du gråter. Det høres likevel ut som du kanskje kunne hatt godt av å snakke med noen om dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #9 Del Skrevet 20. oktober Menn som gråter av skjønnheten i kunst, eller av empati med andre (barn, mennesker i nød, dyr som lider), det er så fint. Selvmedlidenhet er ikke så sjarmerende. Anonymkode: c607f...75c 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #10 Del Skrevet 20. oktober Det kommer helt an på hvorfor. Å bli lett rørt over det som skjer rundt en, om nyhetsbildet osv er en ting. Jeg var sammen med en som gråt over den minste lille ting, men ikke noe for andre. Kun overfor seg selv. Det ble rett og slett manipulerende. Han tålte ikke at jeg ikke gjorde akkurat det samme hele tiden, for han sa han ble så skrekkelig usikker med en gang noe var utenom en 'rutine'. Det endte med at det hele tiden ble fokus på han og trøsting av han (stakkar han, offeret), mine følelser ble alltid ignorert. Jeg måtte avslutte forholdet etter få måneder faktisk. Anonymkode: ef69f...188 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #11 Del Skrevet 20. oktober Kvinner tar ofte gråt fra menn som sutring. Så er ikke rart mange menn er redd for å vise følelser. Ganske tydelig at holdningen om at menn ikke skal gråte sitter godt igjen ennå Anonymkode: 6e8a1...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. oktober #12 Del Skrevet 20. oktober (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner tar ofte gråt fra menn som sutring. Så er ikke rart mange menn er redd for å vise følelser. Ganske tydelig at holdningen om at menn ikke skal gråte sitter godt igjen ennå Anonymkode: 6e8a1...59f Gjør kvinner det? Gråt kan for øvrig også være sutring. Rekk opp hånda den som aldri har sutret. Det finnes selvfølgelig også en slags gråtetiming. Hvis du slår meg i trynet, så er det jeg som griner, ikke du, selv om du kanskje får dårlig samvittighet og blir lei deg for at du har gjort noe galt. Det er ikke jeg som skal trøste deg. Ellers: Er du sammen med en kvinne som forakter deg for at du er lei deg eller gråter så er det en dårlig kvinne. Endret 20. oktober av Lava Anne 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #13 Del Skrevet 20. oktober Min far blir lett rørt og feller lett tårer når han blir rørt. Synes det er veldig fint. Men er ikke vant med menn som gråter fordi de blir triste. Har aldri sett min far gråte av noe trist. Heller ikke i begravelser. Hadde en eks som gråt da vi kranglet, og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Litt synd å si det. Gav han som regel en klem osv. Men merket at det gjorde meg ukomfortabel. Skulle ønske det ikke gjorde det. Han jeg er sammen med nå har jeg ikke sett gråte annet enn tårer i øynene da barna ble født. Anonymkode: 3808c...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #14 Del Skrevet 20. oktober Lava Anne skrev (4 minutter siden): Gjør kvinner det? Gråt kan for øvrig også være sutring. Rekk opp hånda den som aldri har sutret. Det finnes selvfølgelig også en slags gråtetiming. Hvis du slår meg i trynet, så er det jeg som griner, ikke du, selv om du kanskje får dårlig samvittighet og blir lei deg for at du har gjort noe galt. Det er ikke jeg som skal trøste deg. Ellers: Er du sammen med en kvinne som forakter deg for at du er lei deg eller gråter så er det en dårlig kvinne. Klart kan det være sutring, som det kan være fra kvinner også. Men terskelen for å kalle gråt fra menn som sutring er mye lavere Anonymkode: 6e8a1...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 20. oktober #15 Del Skrevet 20. oktober (endret) Menn som tør å vise følelser er bare veldig fint syns jeg 💕. Det finnes ingen fasit på det. Kan forstå at ikke alle tør å være sårbare. Det er ikke alle mennesker man kan stole på. Ofte kan man tidligere blitt fortalt at 'Ja men det er da ikke noe å gråte for?'. Vi er følsomme mennesker alle sammen, og noen er mer sensitive enn andre. Syns det er helt topp med en mann som er følsom jeg. Da kan jeg til og med synes han er vakker 💕. Det er en enorm tillitserklæring, er jo det det er 💕. Endret 20. oktober av Irak 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 20. oktober #16 Del Skrevet 20. oktober Jeg er en følsom mann, og har litt blandede erfaring med dette. Vært borti flere som jeg merker får helt avsmak om det er antydning til gråt, noen innrømmer det til og med, at de ikke takler at menn gråter. Men heldigvis gjelder ikke dette alle 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #17 Del Skrevet 20. oktober Lava Anne skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke helt hva dette vil si i praksis, altså hvor hyppig og i hvilke anledninger du gråter. Det høres likevel ut som du kanskje kunne hatt godt av å snakke med noen om dette? Tja det kan være så mangt. Utbrenthet av dating, blir ofte litt emosjonell av å legge ting på bordet. For eksempel det å forklare bakgrunnen til at jeg reagerer som jeg gjør på ting. De to siste jeg datet så på dette som svært positivt. Det at jeg faktisk var så åpen om det. Men ja, jeg går til noen for å få litt hjelp til å sortere tankene. Anonymkode: 17114...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. oktober #18 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det er forskjellige syn på det, men hva er deres erfaring med det? Jeg er relativt følsom, men prøver samtidig å holde ting inne pga en veldig usmakelig kommentar fra en giftig eks: "Du blir ikke mer mann av å gråte". Er det ikke bedre å vise følelser enn å holde de innesperret hele tiden? Anonymkode: 17114...5fe Jeg tenker du må bare fokusere på deg selv og tenke at du er den du er. Jeg har fått mye kommentarer på Tinder om at jeg er gammel og at kvinner med barn kan man ikke inngå forhold med. Det er bare noe som man må lære å børste av seg. Det som din eks har sagt opplever jeg som manipulering dvs at hun prøver å dra deg ned og prøver å gjøre narr av deg. Man prøver gjerne å treffe oss der det gjør mest vondt, om du hadde vært 150 cm så hadde hun sikkert prøvd å gjøre narr av høyden din fordi at det er noe som generelt sett oppfattes som uvanlig når det kommer til det maskuline. Nå høres jeg kanskje litt brutal ut, men poenget mitt er at ikke la giftige drittsekker dra deg ned. Husk at du er flott, vakker, fin, nydelig. Husk at du er så god, fin og flott som du er. Er du følsom, så fantastisk! En dame kommer til å forgude deg for akkurat den du er ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. oktober #19 Del Skrevet 20. oktober Arild37 skrev (1 time siden): Jeg er en følsom mann, og har litt blandede erfaring med dette. Vært borti flere som jeg merker får helt avsmak om det er antydning til gråt, noen innrømmer det til og med, at de ikke takler at menn gråter. Men heldigvis gjelder ikke dette alle Vel, jeg håper du dumpet dem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #20 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det er forskjellige syn på det, men hva er deres erfaring med det? Jeg er relativt følsom, men prøver samtidig å holde ting inne pga en veldig usmakelig kommentar fra en giftig eks: "Du blir ikke mer mann av å gråte". Er det ikke bedre å vise følelser enn å holde de innesperret hele tiden? Anonymkode: 17114...5fe Nei. Alle har behov for å "få ut følelser", det betyr ikke at du skal sitte og grine foran kone eller barn. Hva er det du egentlig ikke skjønner her, tenker du at du skal være rasende sint foran kone og barn også - fordi det er slik du føler det? Eller bør du ta deg en tur på trening eller i skogen og få det ut på en annen måte? Sikkert en del kvinner som kommer til å fortelle deg at det bare er å grine i vei, jeg kan garantere deg at de mister både respekt og tiltrekning for deg. Og fra mann til mann vil jeg si at jeg blir flau på dine vegne. Anonymkode: b14ab...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå