Gå til innhold

Ønske om jente.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor er det sånn? Hvorfor legger du ting på en datter som du ikke vet om passer inn i virkeligheten? Og hvem vet hvordan du ville taklet skuffelsen med å få et barn som ikke passer inn i den fantasien du har laget deg oppi hodet? Mange blir bitre, sure.. fordi at barna ikke fyller opp de drømmene som du har bestemt at de skal. Jeg syns det er helt sinnsykt at du mener dette er normalt. 🤣 At man virkelig skal legge så mye på et barn og lage seg fantasier om at barna skal være et slags leketøy som oppfylle drømmene dine.  

Anonymkode: 345f9...e2f

Jeg tror skuffelsen over å ikke få egne barn langt overstiger skuffelsen over å ikke få en feminin jente. Likevel er jeg dønn lykkelig. 

Så å tilpasse seg tror jeg at jeg evner ;)

Anonymkode: aca5e...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så tabu?

Synes jeg leser tråder om kvinner som får spørsmålet "skal dere prøve på jenta snart da" hele tiden hvis de har to gutter. Eller omvendt hvis de har to jenter.

Har selv to jenter, og har også blitt spurt om vi skal ha en nr 3 så mannen min får en sønn. Jeg får altså ikke en sønn😅

Anonymkode: bba75...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk for innspill alle sammen. Jeg føler det er så tabu og jeg skammer meg. Tenk på alle som ikke kan få barn og her driver jeg med luksus problem at jeg vil ha en jente. Jeg vet at mannen hadde ønsket flere om han bare fikk jenter. Klarer ikke legge tanken fra meg

Anonymkode: d89f6...690

Du må gjerne ønske deg ei jente. Men du virker som du tilegner denne imaginære jenta mange personlige egenskaper som du ønsker hun skulle hatt. Det er en skummel vei å gå.

Hva om du skulle fått ei jente også er hun helt motsatt? Tenk om hun hadde blitt ei mega butch traktrolesbe og ikke denne nette feminine jenta i sommerkjole med bambivipper som kosemoser med sin mor i helgene? (misforstå meg rett her folkens)

Det kan være fint å være takknemlig for det man har.

Anonymkode: 1a4f7...cba

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke trist å gå gjennom livet uten å ha litt drømmer og tanker om hvordan fremtiden kan bli?

Hver gang du ser for deg en lykkelig pensjonstilværelse i varmen med mannen din, så tar du deg selv i å tenke at en av oss kan bli påkjørt i morgen, så slikt kan jeg ikke tenke? 

Det er forskjell på å drømme om å bli jentemamma og å faktisk bli så deprimert at hun tror hun sprekker fordi hun bare har to gutter. På et tidspunkt får man bare ta seg sammen og være takknemlig for det man har. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 12.37):

Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon.

Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn.

Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette.

Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp.

Det ønsket hadde faren min også. Så fikk han meg, og drømmen gikk i tusen knas. 

Det gjorde noe med forholdet vårt i oppveksten, og vi har null kontakt i dag.

Det har derimot satt spor i meg at jeg ikke var bra nok på tross av å ha blitt født med kjønnsorganene han ila en haug av "must haves"..

Så heldig du er som har friske barn og en samlet familie.

I stedet for å se på alle de søte små jentene i kjole og lengt etter hva som kunne vært, se heller på dem med grønske på knærne og plaster i panna.. Det var meg.

Vil du ha en sånn til? 

Anonymkode: 937c3...d74

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutt først. Hadde ingen preferanser på kjønn, verken med han eller neste svangerskap. Nummer to er jente. Viste seg at gutten har en genetisk tilstand som bare gutter kan få, så jeg er veldig glad for at nummer to er jente. Og selv om ikke alle jenter nødvendigvis er slik, så innrømmer jeg glatt at det er en bonus at jenta er med på shopping, cafe, spa, jentekvelder osv

Anonymkode: a2b42...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Forstår deg ts. Jeg kom aldri over det. Vurderte flere ting som gender selection. Men fikk jente som nr 3. Bryr meg ikke om kjoler eller lignende. Min datter kommer til å arve alt som er igjen fra guttene også leker.

Man ønsker gjerne å oppleve begge kjønn, og realiteten er at majoriteten av kvinner knytter et nært bånd til sin mor i voksen alder. 

En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv.

Anonymkode: ef93a...894

For mannen min ble det sånn.  Men grunnen til at det ble sånn, var at mannen nettopp var denne skuffelsen som ble født gutt, da svigermors intense ønske var jente*.  Da det viste seg at mannen ikke kunne få barn selv heller, fadet interessen ut i nesten ingenting.

* Svigermor var faktisk så gira på jente at hun maste om å få jentebarnebarn også.  Hun hadde fått det for seg at jo slankere mor, jo større sjanse for jente. Og - min undervektige svigerinne fikk 3 jenter, hun...  

Anonymkode: 8e444...04a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (21 timer siden):

Bare jeg som tror det er en sammenheng mellom fysisk aktivitet hos far og kjønnet på barnet? Se på Ingebrigtsenbrødrene. De har vel bare fått jenteunger mens deres egen far nesten bare fikk gutter. Se på Eirik Kristoffersen, Tor Arne Lau-Henriksen og andre elitesoldater. Nesten bare jentebarn

Ja, det er nok bare deg.

Det blir som den myten om at de beste elskerne produserer jenter. De som starter med jenter og så får gutter, blir de dårligere i senga?

De som får gutt-jente-gutt eller motsatt har neppe lagt om treninga for å få det til...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 12.37):

Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon.

Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn.

Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette.

Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp.

I samme situasjon. 38 år, savnet etter ei lita datter har vært der i mange år. Synes det er vanskelig å se andre få barn nummer tre eller fire for tiden, får så lyst selv. Håper det skjer et uhell her slik at jeg blir uplanlagt gravid 

Anonymkode: 9b0de...1b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv.

Dette bidrar til det håpløse "gutter må få være små barn" skvipet.

Han er altså sin mor nærmest til noen andre tar over rollen, mens en kvinne vil stå på stedet hvil ved sin mors side på tross av å finne partner, få barn etc..? 🧐

Tull og tøys, dette er noe man enten legger opp til eller lar være.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (59 minutter siden):

Det er forskjell på å drømme om å bli jentemamma og å faktisk bli så deprimert at hun tror hun sprekker fordi hun bare har to gutter. På et tidspunkt får man bare ta seg sammen og være takknemlig for det man har. 

Nå legger du ord i TS sin munn.

Hun er uendelig glad i gutt nummer to. Og kommer til å bli uendelig glad i gutt nummer tre. Eller en mer maskulin jente, for den sags skyld. 

Som sagt. Et veldig trist liv om man ikke har noen drømmer og tanker om ting. Men er generelt ekstremt mye bitterhet i denne typen tråder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes altså så inderlig synd i sønnene til sånne jævla airheads som dere. 😢

Dette.

Det gjør jeg definitivt, ja. Menn som ønsker seg små machogutter og kvinner som ønsker seg mini-Barbier er like idiotiske i mitt hode. 

Anonymkode: 409d6...eb0

Dette er veldig generaliserende og fordomsfullt. Hva er det som gjør at du har så sterke følelser for hva andre mennesker ønsker seg?

Jeg er veldig langt fra en "airhead" og barbie-dame. Er intelligent (IQ målt til 130 hos nevropsykolog), høyt utdannet, interessert i vitenskap og teknologi, glad i å lese og lære nye ting, svært lite interessert i sminke og mote og det som her blir trukket fram som "feminine" interesser. Jeg ønsker meg likevel en datter. Det er ikke noen spesiell grunn til det - i alle fall ikke at jeg ønsker meg en mini-me eller "venninne" å dra på spa med - bare et dypt og inderlig ønske som jeg ikke helt vet hvor kommer fra. Jeg har sett for meg at jeg skulle få en datter helt siden jeg var barn. Det er ikke et særlig annerledes ønske enn andre ønsker her i verden, og jeg forstår ikke helt hva det er som gjør at noen synes nettopp dette ønsket er så fryktelig moralsk forkastelig?

Opplys meg gjerne.

Anonymkode: eee75...7ee

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor gjorde hun ikke det senest med nummer tre da, hvis det var så viktig?

Anonymkode: bc061...7ae

Fordi det ikke var hennes siste barn? Dette er sånt folk finner på når de vet at dette barnet blir deres siste tenker jeg.

Anonymkode: 4fd59...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det så tabu?

Synes jeg leser tråder om kvinner som får spørsmålet "skal dere prøve på jenta snart da" hele tiden hvis de har to gutter. Eller omvendt hvis de har to jenter.

Har selv to jenter, og har også blitt spurt om vi skal ha en nr 3 så mannen min får en sønn. Jeg får altså ikke en sønn😅

Anonymkode: bba75...bbf

Samme her. Og det er mannen min som minst ønsker er barn til, uavhengig av kjønn.

Skulle vi gått for nr 3 tenker vi begge at det hadde vært mest praktisk med enda en av samme sort, loftet er jo fullt av skiutstyr i rosa (sportsbutikkene har lenge skjønt at de øker salget ved å kun tilby "kjønnet" utstyr for å vanskeliggjøre arving) og penkjoler og strikketøy til jente i alle størrelser. 

Jentene våre er både typisk jentete, elsker butikkkjedene Normal og Tiger osv. Men også veldig glad i friluftsliv og fiske, som er interesser som gjør at mange menn ønsker sønner. Ironisk nok er ikke mannen min spesielt opptatt av slikt, men blir motvillig med oss.

Anonymkode: 4fd59...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke trist å gå gjennom livet uten å ha litt drømmer og tanker om hvordan fremtiden kan bli?

Hver gang du ser for deg en lykkelig pensjonstilværelse i varmen med mannen din, så tar du deg selv i å tenke at en av oss kan bli påkjørt i morgen, så slikt kan jeg ikke tenke? 

Jeg syns det er trist med mennesker som deg som ønsker seg barn fordi at hun trenger et leketøy. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå legger du ord i TS sin munn.

Hun er uendelig glad i gutt nummer to. Og kommer til å bli uendelig glad i gutt nummer tre. Eller en mer maskulin jente, for den sags skyld. 

Som sagt. Et veldig trist liv om man ikke har noen drømmer og tanker om ting. Men er generelt ekstremt mye bitterhet i denne typen tråder. 

Det argumentet forbinder jeg med menn i 40-årene og 50-årene som jakter på 16-åringer også blir de sure fordi at eldre kvinner ber de unge være forsiktige. Dumme damer som er bitre og sure fordi at de er gamle og stygge, er hva mennene sier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns det er trist med mennesker som deg som ønsker seg barn fordi at hun trenger et leketøy. 

Du er ganske merkelig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg tør vedde en hundrelapp på at prinsesse Sofia sin neste unge blir en jente. Er 100 % sikker på at hun har valgt kjønn og at hennes fjerde barn blir en jentebaby. 

Anonymkode: 163f9...450

Jeg tenker akkurat det samme.

Aldri i livet om hun hadde tatt sjansen på en 4. gutt. Så hun har garantert vært på Kypros for å velge kjønn.

Anonymkode: 4906e...540

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker akkurat det samme.

Aldri i livet om hun hadde tatt sjansen på en 4. gutt. Så hun har garantert vært på Kypros for å velge kjønn.

Det kan vel hende hun bare ønsker seg et barn til?

Snakk om å legge egne ønsker over på andre...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan vel hende hun bare ønsker seg et barn til?

Vent å se...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...