AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon. Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn. Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette. Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp. Anonymkode: d89f6...690 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hadde en gutt ..hadde jo vært fint med jente med nr 2...men så lenge jeg faktisk ble gravid og fikk frisk barn så brydde jeg meg ikke. Fikk jente..men hadde blitt like glad om det var gutt. Blir du glad ol du får gutt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Godt du ikke hadde fått meg som datter da, jeg om aldri har vist interesse for jenteting i det hele tatt Nektet å gå i pene klær/kjoler/dilldall fra jeg var fire, hatet at mamma skulle ha langt hår på meg, noen av mine første minner er at jeg endelig fikk kort hår. Mens mamma er den jåla, som jeg pleier å kalle henne. Men jeg hadde elsket å ha to storebrødre Samtidig skjønner jeg ønsket ditt, men ikke alle jenter blir som moren sin. Anonymkode: 163f9...450 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ingen garantier for at em datter blir en mini-me. Anonymkode: 4fd59...ae4 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Du rekker et barn til. Man kan også få hjelp til å velge kjønn i utlandet. Ikke noe for meg, men du lever bare en gang og må avgjøre selv hvor viktig dette er for din lykke. Jeg dømmer ingen, ønsket meg jente før jeg i det hele tatt hadde fått barn. Var heldig å fikk jente først. Neste ble en gutt og det var like stas. Han er både roligere og mer lik meg i personlighet faktisk. Ikke la noen her inne få deg til å skamme deg. Anonymkode: 98542...e16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Godt du ikke hadde fått meg som datter da, jeg om aldri har vist interesse for jenteting i det hele tatt Nektet å gå i pene klær/kjoler/dilldall fra jeg var fire, hatet at mamma skulle ha langt hår på meg, noen av mine første minner er at jeg endelig fikk kort hår. Mens mamma er den jåla, som jeg pleier å kalle henne. Men jeg hadde elsket å ha to storebrødre Samtidig skjønner jeg ønsket ditt, men ikke alle jenter blir som moren sin. Anonymkode: 163f9...450 He he sant Som sakt vi har gutt og en jente...og hun er nå 6 år å begynner å bli like tøff som bror sin Samme som søskenbarn mitt .. storebror.. lillesøster ville ikke gå i kjole etc... ville spille fotball og vse like tøff som bror Sjansen med 2 storebrødre vil en jente nok ta litt etter de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 Forstår deg veldig godt. Og det er veldig tabu å snakke høyt om. Vi hadde en gutt og en jente før jeg ble gravid med nr 3. trodde ikke jeg hadde preferanse for kjønn, men kjente jeg ble veldig skuffet på ultralyd da det var ei jente… hadde jeg vært garantert at en eventuell ny baby hadde vært gutt så hadde vi fått et barn til. men det betyr ikke at jeg er mindre glad k henne selc om hun er jente. Elsker henne over alt på jord, men har fortsatt ønske om en liten gutt til. Følelser er sjeldent fornuftige og etisk riktige. Man kan ikke styre ønskene og reaksjonene sine. Anonymkode: cf59e...8d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 Takk for innspill alle sammen. Jeg føler det er så tabu og jeg skammer meg. Tenk på alle som ikke kan få barn og her driver jeg med luksus problem at jeg vil ha en jente. Jeg vet at mannen hadde ønsket flere om han bare fikk jenter. Klarer ikke legge tanken fra meg Anonymkode: d89f6...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg gråt masse når siste babyen heller ikke var ei jente. Elsker guttene mine, men sorgen over å aldri få en datter er der absolutt. Anonymkode: debcb...64f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg gråt masse når siste babyen heller ikke var ei jente. Elsker guttene mine, men sorgen over å aldri få en datter er der absolutt. Anonymkode: debcb...64f Hvor mange har du? Jeg tenker om det blir gutt nå da har jeg prøvd hvertfall. Blir like glad i gutten også. Anonymkode: d89f6...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg vet ikke om det er «tabu» å snakke høyt om, jeg synes i hvert fall det er veldig mye fokus på hvor mye bedre det er å få jenter. Da UL viste gutt for meg første gang, la jordmor til «denne gangen da!», som om jeg trengte trøst, hvilket jeg overhodet ikke gjorde. Det handler vel mer om at dette er noe utenfor vår kontroll, og at det er lite nyttig å nøre oppunder en eventuell misnøye rundt kjønn. I dagens samfunn er stadig flere blitt vant til at de har kontroll over mye, også fertilitet, mens dette er det siste store som vi er helt prisgitt naturen. Man må egentlig slå seg til ro med at man får de barna man får, og noen er ment til å bli en guttemamma (eller jentemamma). Noen er vel også litt redde for at vi når et punkt der det blir alvorlig diskutert å kunne velge kjønn. Vi vil jo helst ikke dit, men dersom det blir FOR allment akseptert å være ulykkelig grunnet kjønn, så blir det kanskje noe som reises i Bioteknologirådet. Jeg er helt med på det du føler - jeg tror nok det vil gi seg med tiden, når mulighetsvinduet lukker seg. Litt som for de uten barn overhodet, som ofte innfinner seg med livet slik de er, når fertiliteten er over. Anonymkode: 9fc8b...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #12 Del Skrevet 20. oktober 2024 Det er tabu fordi det er direkte forkastelig. Godt du skammer deg. Å være så fokusert på kjønn sier ganske mye om personen. Anonymkode: cebce...b68 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #13 Del Skrevet 20. oktober 2024 Har ett familiemedlem som også ønsket seg så sårt jente.. hun ga opp etter fem gutter.. Anonymkode: 79ddf...721 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #14 Del Skrevet 20. oktober 2024 Syns ikke du skal tvinge på far ett barn som han ikke ønsker og det er ingen garanti for at neste blir jente. Anonymkode: 7fdea...9b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #15 Del Skrevet 20. oktober 2024 Forstår deg veldig godt. Det er derfor mannen og jeg reiser til Kypros neste måned for Gender Selection IVF. Tar ikke sjansen på at nestemann blir nok en gutt, da stopper vi heller nå. Anonymkode: 4b111...b9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Del Skrevet 20. oktober 2024 Litt fremmed for meg å høre at dette er så tabu. Vi er en voksen venninnegjeng i Oslo og de fleste har snakket høyt og fritt om ønsker om kjønn. På samme måte som vi snakker åpent og fritt om at vi hadde tatt abort dersom fosteret var alvorlig sykt. (Og joda vi hadde selvfølgelig elsket barnet om det viste seg å være syk, slapp helt av). En av oss fikk et tredje barn fordi hun ønsket seg en jente (hun fikk det også). En annen var ganske så åpen om at hun angret på at hun hadde fått barn (sto midt i en slitsom periode), og vi andre var ærlige og sa at de tankene hadde vi hatt også innimellom når de var babyer, men at det blir bedre. Jeg syns åpenhet bare er fint, følelser blir jo ikke borte av at man holder dem hemmelig. Anonymkode: 98542...e16 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #17 Del Skrevet 20. oktober 2024 Det er jo ingen garanti at den neste blir jente heller. Du må komme deg over det Anonymkode: 86d1a...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ingen garanti at den neste blir jente heller. Du må komme deg over det Anonymkode: 86d1a...d32 Du tar feil. Sjekk ut Gender Selection IVF med PGT-A. Anonymkode: 4b111...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du tar feil. Sjekk ut Gender Selection IVF med PGT-A. Anonymkode: 4b111...b9d Det er ulovlig i Norge. Med god grunn Anonymkode: 86d1a...d32 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tar feil. Sjekk ut Gender Selection IVF med PGT-A. Anonymkode: 4b111...b9d Jeg tør vedde en hundrelapp på at prinsesse Sofia sin neste unge blir en jente. Er 100 % sikker på at hun har valgt kjønn og at hennes fjerde barn blir en jentebaby. Anonymkode: 163f9...450 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå