AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Vi fikk tildelt en barselgruppe via helsestasjonen. Det viser seg at flere er venninder fra tidligere fordi de har eldre barn og treffes utenom barseltreffene. De setter seg ned sammen, tar følge, ammer side om side. Jeg føler meg utenfor. Sist møtte jeg flere av de på bussen, og de så meg, men de inkluderte meg ikke i praten. Vi gikk av bussen, og de gikk uten å vente. Jeg ble gående rett bak. Ofte snakker de om andre bekjente ( ingen jeg kjenner) med barn på en nedsettende måte. Det kan være mødre som duller for mye, mødre som har silikon eller mødre som har merkeklær. De som ikke er a4 blir snakket stygt om. Samtidig får jeg dråper av håp når de spør om vi skal slå følge hjem. Lederen i denne flokken er ikke så hyggelig, men er par andre er det. Jeg har forsøkt å bli venn med en jente utenfor klikken, men hun har en annen gjeng hun er med, så hun kan aldri finne på noe. Jeg har ikke lenger lyst til å dra på treffene, men trenger mennesker rundt meg Anonymkode: fd490...95a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Men trenger du dem hvis du bare føler deg dårlig av dem? Har du teemungeuppe på Facebook? Da kan man spørre etter andre i nærheten, vil tro du treffer bedre mennesker der. Anonymkode: 0798c...f82 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Termingruppe! Var vist vanskelig å skrive det. Anonymkode: 0798c...f82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har aldri hatt kontakt med selve barselgruppen utenom treffene som var. Kjente noen av de fra før, de andre merka jeg fort at jeg ikke hadde så mye til felles med. Men her har vi termingruppe for området og der ble det annonsert kafetreff, trilletreff osv, og via de treffene ble jeg kjent med flere som jeg nå er venninner med flere år etterpå. Anonymkode: 9e5ed...a4f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi fikk tildelt en barselgruppe via helsestasjonen. Det viser seg at flere er venninder fra tidligere fordi de har eldre barn og treffes utenom barseltreffene. De setter seg ned sammen, tar følge, ammer side om side. Jeg føler meg utenfor. Sist møtte jeg flere av de på bussen, og de så meg, men de inkluderte meg ikke i praten. Vi gikk av bussen, og de gikk uten å vente. Jeg ble gående rett bak. Ofte snakker de om andre bekjente ( ingen jeg kjenner) med barn på en nedsettende måte. Det kan være mødre som duller for mye, mødre som har silikon eller mødre som har merkeklær. De som ikke er a4 blir snakket stygt om. Samtidig får jeg dråper av håp når de spør om vi skal slå følge hjem. Lederen i denne flokken er ikke så hyggelig, men er par andre er det. Jeg har forsøkt å bli venn med en jente utenfor klikken, men hun har en annen gjeng hun er med, så hun kan aldri finne på noe. Jeg har ikke lenger lyst til å dra på treffene, men trenger mennesker rundt meg Anonymkode: fd490...95a Disse var venner fra før av og har ingen forpliktelse overfor deg. Det at en er i samme barselgruppe gjør ikke at de er forpliktet til å ta deg meg i en allerede eksisterende gruppe Anonymkode: 60c98...e3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Selvfølgelig vil personer som kjenner hverandre fra før ha en nærmere tone. Det er ting som at man gjerne klemmer hverandre når man møtes, det gjør man jo ikke med folk man ikke er like nærme. Da er det lett for slike som deg å føle utenforskap. Og så blir det selforsterkende. De tenkte sikkert ikke over det da de gikk av bussen en gang. Mens du bevisst la deg bak, og bestemte at de ikke ville ha deg med. Mens om du bare hadde gått normalt, snakket og spurt, så ville du følt deg fult ut inkludert. Anonymkode: 7d22a...79e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 Her feila også barselgruppe. Jeg traff noen fra jobb som var i permisjon sammen med meg, da. Vi dro på babysvømming, men var ikke så interessert i å skravle med alle andre. Vi var ikke så flinke til å holde kontakten etterpå uansett, da. De fleste er opptatt med seg og sitt. Anonymkode: b1740...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 Holdt meg unna jeg, grupperinger ender ofte med klikker...så gitt opp det. Anonymkode: 7701c...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 Åh, slikt er vondt❤️ Og så stikker det jo ofte ekstra dypt når man allerede er i en sårbar situasjon. Jeg hadde nok droppet den gruppa, jeg tror ikke det vil bli bedre selv om du aner håp. Har man barn fra før så vet man hvor kort permisjonen faktisk er, og om de allerede er etablert som gruppe og føler seg «mettet» på kontaktpunkt så kommer du ikke til å komme deg videre fra «høflighetsnivået». Jeg hadde heller sett meg om etter en ny. Bli medlem av termingrupper på Facebook. Feks de nasjonale («termin oktober 2024» osv) har flere chatter delt opp etter sted, og om man ikke er fra en av byene så er det god takhøyde for å spør om det er noen fra der du bor omegn som kunne tenke seg å finne på noe. Ellers prøve aktiviteter hvor det er naturlig å møte andre med baby som babysang, babysvømming, babyklatring osv. Håper du finner noen å dele permisjonstida med❤️ Ikke greit å føle seg ekskludert, og ikke greit å føle seg alene om man ikke har noen å møte på dagtid. Anonymkode: dbb82...702 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 Drit i dem! Nå når du har blitt mor skal du hvertfall ikke bruke energien din på folk som dette. Du finner noen andre❤️ Anonymkode: 3dad8...a4e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Disse var venner fra før av og har ingen forpliktelse overfor deg. Det at en er i samme barselgruppe gjør ikke at de er forpliktet til å ta deg meg i en allerede eksisterende gruppe Anonymkode: 60c98...e3a Man skal være bra avstumpet sosial dersom man ikke er åpen for å inkludere alle som er på samme tildelte gruppe. Selv om man kjenner noen på gruppa fra før, så skader det ikke akkurat å bli kjent med flere. Det er ikke slik at TS har presset seg på en allerede eksisterende gruppe. De har alle blitt tildelt denne gruppen. Da har man også et kollektivt ansvar for å prøve å få alle til å trives. Kanskje du ikke har vært i barselgruppe noen gang? Anonymkode: f2aa2...aeb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #12 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hadde bare droppet den gjengen der om jeg var deg ts. Vondt å gå rundt å føle seg som tredje hjulet på vogna. Hadde selv en stusselig barselgruppe. Der var det også et par stykker som kjente hverandre fra før, og det skapte bare en rar dynamikk for oss andre. Generelt følte jeg null kjemi med noen av de. De fleste virket helt uinteressert og prøvde verken smile eller snakke av ren høflighet. Jeg forsøkte men det ble bare sånn intervjuaktig. Jeg sa noe, de svarte. Ei forsøkte å dra i gang flere treff i etterkant men det ble bare ignorert. Og jeg orket ikke bare dra alene for å møte den personen, som kanskje er synd når jeg tenker på det nå i etterkant. Vi kunne kanskje blitt kjent. Er gravid på nytt og kjenner jeg gruer meg litt til nye barselgrupper, og redd det skal bli noe liknende på nytt. Anonymkode: 6682a...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #13 Del Skrevet 20. oktober 2024 Erfarte det samme. Joina trillegruppe i DNT i stedet og fant gullfolk. Anbefales! Anonymkode: 2f430...b55 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 20. oktober 2024 #14 Del Skrevet 20. oktober 2024 Dette du beskriver over, er vel det som kalles Røde flagg, det du kanskje må tenke på er at dette er muligens folk du blir nødt til å forholde deg til i lang tid (om det er samme skolekrets). så hold de på en armlengdes avstand ikke mer, oppigjennom har slike dukket opp, men aldre vært der lenger en nødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #15 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Man skal være bra avstumpet sosial dersom man ikke er åpen for å inkludere alle som er på samme tildelte gruppe. Selv om man kjenner noen på gruppa fra før, så skader det ikke akkurat å bli kjent med flere. Det er ikke slik at TS har presset seg på en allerede eksisterende gruppe. De har alle blitt tildelt denne gruppen. Da har man også et kollektivt ansvar for å prøve å få alle til å trives. Kanskje du ikke har vært i barselgruppe noen gang? Anonymkode: f2aa2...aeb Nei man har ikke et kollektivt ansvar fordi de tilfeldigvis endte i samme gruppe men kjente hverandre fra før av. Så fordi en tilfeldigvis kom i samme gruppe så må en plutselig invitere masse fremmede? Anonymkode: 60c98...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Man skal være bra avstumpet sosial dersom man ikke er åpen for å inkludere alle som er på samme tildelte gruppe. Selv om man kjenner noen på gruppa fra før, så skader det ikke akkurat å bli kjent med flere. Det er ikke slik at TS har presset seg på en allerede eksisterende gruppe. De har alle blitt tildelt denne gruppen. Da har man også et kollektivt ansvar for å prøve å få alle til å trives. Kanskje du ikke har vært i barselgruppe noen gang? Anonymkode: f2aa2...aeb Og en MÅ jo ikke gjøre ting med barselgruppe. Jeg hadde barselgruppe. Det var ingen som kom overens så det ble aldri arrangert noe. Helt greit det. det er nemlig IKKE tvungen sosialisering Anonymkode: 60c98...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #17 Del Skrevet 20. oktober 2024 Åpen barnehage! Anonymkode: d0023...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei man har ikke et kollektivt ansvar fordi de tilfeldigvis endte i samme gruppe men kjente hverandre fra før av. Så fordi en tilfeldigvis kom i samme gruppe så må en plutselig invitere masse fremmede? Anonymkode: 60c98...e3a Jeg tenker at man ikke dør av å være litt hyggelig og ta følge til bussen, for eksempel. Men jeg har bodd i innavlsbygd selv, så jeg er klar over at det finnes steder hvor folk er så snevre... Anonymkode: f2aa2...aeb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hvor gammel er baby? På grunn av en feil så kom ikke jeg og 1 annen med i min barselgruppe før babyene var 3 mnd. Men det gikk fint og vi hadde flere hyggelige treff. Ble ikke bestevenner akkurat men fint å ha noen å møte i blant i permisjonen med babyer på samme alder Poenget mitt er at om baby ikke er så gammel ennå så kan du snakke med helsestasjonen eller spørre i termingrupper eller nabolagsgrupper på facebook om det går an å få bli med i en ny gruppe. Anonymkode: a0450...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei man har ikke et kollektivt ansvar fordi de tilfeldigvis endte i samme gruppe men kjente hverandre fra før av. Så fordi en tilfeldigvis kom i samme gruppe så må en plutselig invitere masse fremmede? Anonymkode: 60c98...e3a Men hvorfor møte opp på helsestasjonens barselgruppe-opplegg om du ikke vil møte og inkludere andre? Virker jo som de allerede er en barselgruppe. Velger man likevel å møte opp da så får man da være voksne nok til å være hyggelige og inkludere alle. Anonymkode: cf754...857 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå