Gå til innhold

Flyttet til Vesterålen og har ingen vennef

anonym2000345

Anbefalte innlegg

Hei! Par uker tidligere flyttet jeg til Vesterålen for jobb! Elsker jobben og miljø, men er så lite å gjøre her.. har ikke bil heller. Hva slags aktiviteter kan jeg gjøre for å ikke bli gal. Bor i en bygde med 3000 innbyggere der majoriteten er pensjonister😬 så lokale venner er uaktuelt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvilsomt at det bare bor pensjonister der du bor. Men jeg vil si at det nærmest er et must med bil på en sånn plass for å komme seg rundt. 

Hvilke tilbud finnes der? Hva er dine interesser? 

Anonymkode: c594f...bcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at majoriteten er pensjonister hvis du bor et sted med 3000 innbyggere i Vesterålen. Du kan f.eks. søke på kommunens hjemmeside /eller bare google) etter oversikt over lag og foreninger. Da finner du kanskje noe som kan være interessant.

Anonymkode: 82f7b...84f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utlending?

Anonymkode: ea557...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv å bo i Oslo uten bil er jo rimelig tragisk. Vesterålen uten bil, hva slags opplegg er det??

Anonymkode: b08c9...1e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger bil. Har du førerkort? 
Søk på kommunens nettsider og se hva slags kulturliv eller idrett de har tilbud om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 innbyggere i vesterålen - da bor du i en av "byene".

Hadsel har klatresenter, kino, altivt kulturhus, mye sport, sommer-Melbu, revyer, brettspillkvelder for alle, og mye annen frivillighet.

Sortland har kulturfabrikken, fjellsportsmiljø, musikkmiljø, kunstmiljø, kino, Fæsterålen og mye annet frivillige greier som er gøy å slenge seg med på.

Andøya har Rock mot rus, et levende teatermiljø, revy, fjell, jaktmiljø og igjen: frivilligheten.

Bø og myre er så lite at det umulig er der du bor. Men de har også frivilligheten, jakt/fiske, radio(!) og turmiljø.

Alle er med i GAIA vesterålen, og LINK (bli kjent for unge voksne). De er bra steder å starte. DNT er også en fin måte å komme i kontakt med folk.

Anonymkode: ee0be...a1d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym2000345 skrev (3 timer siden):

Hei! Par uker tidligere flyttet jeg til Vesterålen for jobb! Elsker jobben og miljø, men er så lite å gjøre her.. har ikke bil heller. Hva slags aktiviteter kan jeg gjøre for å ikke bli gal. Bor i en bygde med 3000 innbyggere der majoriteten er pensjonister😬 så lokale venner er uaktuelt.  

Det var en som sa dette engang: jobben er ikke alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesterålen er rimelig stort fordelt på 5 kommuner, og det finnes forskjellige tilbud de ulike plassene. Om du tør å spesifisere i hvilken kommune du bor i så kan jeg kanskje hjelpe deg. Bor i Vesterålen jeg også.

Anonymkode: 0e430...278

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...