Gå til innhold

Hvorfor tørker ingen andre svetten av panna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte for en stund siden på treningssenter, og har begynt å løpe på tredemølle. Jeg løper noen minutter og går noen minutter om hverandre. Dette gjør jo at svetten siler, og jeg må stadig tørke svetten av panna så det ikke renner ned i øynene eller nedover nesa. Men jeg ser ingen andre som driver og tørker svetten av panna. Hvorfor gjør de ikke det? De må da også bli svette av å løpe/jogge?

Anonymkode: 61e51...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må en jo tørke hele tiden om en jobber skikkelig med treningen, så jeg har et lite håndkle rullet sammen i nakken og bruker det ved ekstra behov mellom apparatene. Det holder for meg. Når jeg trener så trener jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis du ser på dem så ser du vel også om de svetter så mye at det renner i øynene deres eller ikke? 

Anonymkode: b65d6...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så sant det ikke renner inn i øynene så er det mer irriterende å tørke svetten, virker som om det bare blir mer da, enn å bare la perlene ligge i panna. 
Avhengig av økta om det må tørkes eller ikke, langtur på mølla eller intervaller betyr gjerne litt klapping i panna. 

Anonymkode: b8d40...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De må da også bli svette av å løpe/jogge?

Anonymkode: 61e51...ff2

Jeg blir svett av å løpe.

Svetten hagler fra nakke, rygg, mage, armer, men ikke fra panna/ansiktet.  Derfor tørker jeg ikke svette fra ansiktet :)

Anonymkode: c052f...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svetter veldig lite Og på trening kan jeg virkelig ta i, og jeg svetter under armer, under brystet og kan komme så vidt det er litt svette i hodebunnen. Har jo vært på maraton spinning, hvor jeg ser de andre må ha med håndkle da de svetter så mye. Mens jeg nesten ikke svetter.

Anonymkode: f202c...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk svetter forskjellig, og på forskjellige steder.

Jeg er også en som svetter mye i panna. Det renner nedi øynene og jeg blir blind.

På resten av kroppen kommer det nesten ikke svette. Tipper at 90% av alt vannet går ut igjennom hodet mitt.

Anonymkode: b498c...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svetter ikke slik at det renner i øynene.

Og svette har en funksjon - det kjøler ned. Tørker man bort svetter man gjerne mer. 

Anonymkode: e2ba5...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg løper sjeldent så lenge på mølle at svetten begynner renne i ansiktet. 
Hvis jeg skal på ellipsemaskin, så bruker jeg pannebånd. 

Anonymkode: 182c2...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sjelden jeg svetter så mye at det begynner å renne ned i øynene. Og de gangene det skjer er det gjerne på sommeren og veldig varmt. 

Anonymkode: 2b8b8...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øyebrynene er laget for at man skal slippe å få svette rennende helt ned i øynene. 

Noen har mer velfungerende fasong på panne/øyeparti enn andre, og vil oppleve at svetten renner på siden av øynene, ikke ned i øynene. 

På meg fosser svetten nedover ved tinningene, men kommer ikke inn i øynene. 

Jeg hater følelsen av rennende svette, da, så jeg har alltid en klut jeg tørker med. 

Anonymkode: ceb98...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...