AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg er på Linkedin og i hvert fall i min bransje er det mange sinte norske gründere på Linkedin. Det handler mye om formuesskatten og Exit-skatten. Nå heier jeg normalt på gründere og ønsker at alle som satser lykkes. Men noe som irriterer meg er hvordan disse gründerne ofte snakker ned oss som ikke er gründere eller ikke jobber i nyetablerte bedrifter. Jeg jobber i en bedrift som er rundt 100 år gammen. Gründerne snakker ofte om at det er de som driver med innovasjon og at de etablerte bedriftene ikke ønsker å innovere. Men åpenbart driver også de suksessfulle etablerte bedriftene med innovasjon. Bedriften jeg jobber hadde ikke klart å overleve om vi fortsatt gjorde de samme tingene som for 100 år siden. Ofte driver vi i de etablere bedriftene med mer innovasjon enn oppstartsbedriftene siden vi har mye mer kapital og dermed har råd til å drive med flere og større prosjekter enn et lite oppstartsselskap. Gründerne ønsker at alle skal heie på dem og at hele Norge skal stille seg bak dem, men de snakker ofte dritt om etablerte bedrifter og offentlig sektor. Jeg ønsker at gründerne skal lykkes med oppstartsselskapene sine, men det irriterer meg at de ikke klarer å snakke positivt om seg selv uten å rakke ned på alle oss andre. Anonymkode: 5693d...6c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hvorfor følger du med på Linkedin i utgangspunktet? Verre søppelsted finnes ikke Anonymkode: d1677...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor følger du med på Linkedin i utgangspunktet? Verre søppelsted finnes ikke Anonymkode: d1677...5f1 Av samme grunn til jeg kaster bort tiden min på Kvinneguiden. Jeg har for mye tid jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Men enig i at det er lav kvalitet på det som skrives på Linkedin. TS Anonymkode: 5693d...6c1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ja, kan ikke alle gå på nav? Anonymkode: 5886b...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Av samme grunn til jeg kaster bort tiden min på Kvinneguiden. Jeg har for mye tid jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Men enig i at det er lav kvalitet på det som skrives på Linkedin. TS Anonymkode: 5693d...6c1 Jeg tror de fleste skjønner forskjellen på et diskusjonsforum og på et sted hvor folk feirer seg selv og det de holder på med. Anonymkode: d1677...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror de fleste skjønner forskjellen på et diskusjonsforum og på et sted hvor folk feirer seg selv og det de holder på med. Anonymkode: d1677...5f1 Jeg også skjønner forskjellen på et diskusjonsforum og sosiale medier. Men det er også en glidende overgang mellom de to tingene. Er mye sirkelrunking også på Kvinneguiden og folk som kommer med helt idiotiske påstander. I tillegg så er det ingen som angrer på at de ikke brukte mer tid i livet på verken diskusjonsforumer eller sosiale medier. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, kan ikke alle gå på nav? Anonymkode: 5886b...e03 Jeg sier ikke at alle skal på NAV. Men man bidrar også om man jobber i etablerte bedrifter og om man jobber i offentlig sektor. TS Anonymkode: 5693d...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 Problemet som ekte gründere har er nettopp finansiering og å få kunder. Dermed er verken exit-skatt, formuesskatt eller annen skatt akkurat det en klassisk gründer sliter med. Jeg synes at vi må skille mellom en gründer som starter opp sin håndverksbedrift lenger nede i gaten og en superrik investor som kjøper opp hundrevis av studentboliger for utleie. Du snakket mye om sistnevnt. Jeg ønsker at du reflekterer litt om førstnevnt. Hvor mye exit-skatt har Rørlegger Hansen AS ned i gaten? Hvor mye formuesskatt har Malermester Birkeland AS lenger oppe i gaten? Og hva betyr innovasjon? At jeg kan bestille rørleggeren online? Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #8 Del Skrevet 21. oktober 2024 Schmuhu skrev (22 timer siden): Problemet som ekte gründere har er nettopp finansiering og å få kunder. Dermed er verken exit-skatt, formuesskatt eller annen skatt akkurat det en klassisk gründer sliter med. Jeg synes at vi må skille mellom en gründer som starter opp sin håndverksbedrift lenger nede i gaten og en superrik investor som kjøper opp hundrevis av studentboliger for utleie. Du snakket mye om sistnevnt. Jeg ønsker at du reflekterer litt om førstnevnt. Hvor mye exit-skatt har Rørlegger Hansen AS ned i gaten? Hvor mye formuesskatt har Malermester Birkeland AS lenger oppe i gaten? Og hva betyr innovasjon? At jeg kan bestille rørleggeren online? Schmuhu Jeg er enig i at exit-skatten først og fremst er et problem for de som har enorm formue eller de som regner med å få enorm formue. Jeg er også enig i at det bør være fokus også på håndverksbedrifter. Når det kommer til innovasjon så er det et svært bredt begrep. Jeg vil si at så lenge tjenestene/produktene blir bedre/billigere så er det en form for innovasjon. TS Anonymkode: 5693d...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå