Grooo Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 Stellebord med "badekar" er å foretrekke, sant? Bades de ikke ganske ofte disse små? (Ja, jeg er fortsatt helt grønn på dette her...) Hva slags stellebord har dere? Synes det er så vanskelig å velge jeg.. Og hvor lenge bruker dere stellebordet?
Gjest mzluze i.i Skrevet 25. februar 2006 #2 Skrevet 25. februar 2006 uten. de vokser ut av slike stelle-bord-badekar veeeldig fort.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #3 Skrevet 25. februar 2006 Stellebord med badekar er utrolig praktisk fordi du får den rette høyden å bade barnet i (slipper å ødelegge ryggen din). Jeg har hatt et fra baby-shop med badekar og fire skuffer under til klær og div. Brukte stellebordet til de var halvannet år hvertfall....... Tips: kjøp et som går på hjul
Grooo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2006 Hvor lenge får de plass i dette badekaret da? Og hvorfor skal jeg ha hjul på? Har liksom bare en plass på badet der det kan stå, den er ca. 90 cm bred, passer altså perfekt til de aller fleste stellebord jeg har sett
14062003 Skrevet 25. februar 2006 #5 Skrevet 25. februar 2006 Den aller første tiden brukte vi vasken. Så TummyTub og deretter badekaret. Vi har stellebord som henger på veggen vi da - utrolig deilig (bruker det fortsatt fint til første gull på 18 mnd).
Eliza Skrevet 25. februar 2006 #6 Skrevet 25. februar 2006 Og hvorfor skal jeg ha hjul på? ← Hvis du velger ett med badekar så er det greit med hjul slik at du kan trille det bort til toalettet eller et sluk for å tømme det for vann (det følger med en slange på ca. 1 m, og den rakk ikke helt fram hos oss iallefall). Vi kjøpte stellekommode med badekar og 3 skuffer. Innmari kjekt med skuffene (bruker det fremdeles til å oppbevare velsejentas klær og bleier), men jeg er vel ikke helt overbevist om at det var så mye vits i badekaret. Vesla var ikke så veldig begeistret for å bade i starten, så vi brukte det bare et par ganger i uka. Og vips, så hadde hun vokst ut av karet. Da gikk vi over til å enten dusje henne sammen med en av oss, eller en badestamp på gulvet. Men dersom barnet liker å bade helt fra nyfødtstadiet (og mange barn gjør jo det), så er det kjekt med et badekar som er i riktig høyde slik karet i et stellebord er. Lykke til med valget!
Grooo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2006 Vi har et hjørne som uansett ikke kan/skal brukes til annet, så vi skal ha gulv-stellebord. Spørsmålet er bare hvilken type... Den TummyTub-tingen, bruker man den fra de er knøttsmå? Og hvor ofte bader de da? Hehe
Gjest Embla s Skrevet 25. februar 2006 #8 Skrevet 25. februar 2006 Brukte vasken til å skylle stumpen og et plast-baby-badekar (som kunne stå oppå benken eller på gulvet) til bading av baby. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har hatt (og brukt) stellebord med badekar. (Nå hadde jeg heller ikke stellebord, men en tykk stellematte med forhøyninger. Dette lå på benken ved siden av vasken, vekselsvis på vaskemaskinen, gulvet, etc.
Grooo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2006 Ahhh, derfor hjul ja.. Men det har vært dusj der vi skal ha stellebordet, så vi har sluk rett under der. Så sånn sett trenger vi egentlig ikke hjulene, men det skader sikkert ikke at de er der *ler*
Grooo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2006 Hm... Vi har ikke stor nok benk til stellematte, og heller ikke vaskemaskin på badet så noe må vi kjøpe. Trenger mere skuff/skap-plass også
14062003 Skrevet 25. februar 2006 #11 Skrevet 25. februar 2006 TT kan du bruke fra de er nyfødt, ja. Men om de er veldig slappe synes jeg det er vanskelig. Første gull var ingen hit i TTen i begynnelsen, men med andre gull gikk det mye bedre. Hun var råsterk i nakken fra første stund. Vi satte TTen på doen, har ingen benk eller vaskemaskin på badet. Vi bader hver kveld, for å markere overgangen til natta.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #12 Skrevet 25. februar 2006 Hei trådstarter.... jeg som skrev svar nr 2 her. Ser at du har termin omtrent samtidig som meg; jeg er 21uker akkurat, og bor i Østfold jeg og.......... Sees kanskje på føden i Fredrikstad da?
Grooo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2006 Hei trådstarter.... jeg som skrev svar nr 2 her. Ser at du har termin omtrent samtidig som meg; jeg er 21uker akkurat, og bor i Østfold jeg og.......... Sees kanskje på føden i Fredrikstad da? ← Registrer deg da vel, og send meg en PM
Gjest marthepia Skrevet 25. februar 2006 #14 Skrevet 25. februar 2006 Vi har stellebord med badekar. Det er supert, veldig praktisk. Men nå har tuppa vår vokst ut av badekaret, så vi har kjøpt balje til henne Der sitter hun og plasker med badelekene sine
marta Skrevet 25. februar 2006 #15 Skrevet 25. februar 2006 Jeg hadde også stellebord med badekar. Syntes det var veldig praktisk da jeg kunne stå og bade vesla mi. Vil anbefale badekar UTEN den "rumpebulken" som liksom skal støtte babyen. Når babyen er så stor at den kan sitte noenlunde på egenhånd er den bare i veien. Ellers lurer jeg på hva som er poenget med den TT tingesten. Kan man ikke bare bruke en vaskebøtte viss man skal bade babyen på den måten?? (en ny en selvfølgelig!!) :klø:
Gjest en mor på besøk Skrevet 25. februar 2006 #16 Skrevet 25. februar 2006 stellebord i det hele tatt brukte vi bare bittelitt med førstemann. Ellers har vi ikke trengt det. Har fire unger som alle er skylt under springen og, når de blir større, i dusjen. Ser ikke poenget med stellebord. MÅ du ha, så ikke ha masse gadgets som badekar. Når babyen må bade (ikke ofte hvis du spyler av den innimellom ), bruker du en vanlig balje. Ikkeno stress.
Cilla Skrevet 25. februar 2006 #17 Skrevet 25. februar 2006 Vi hadde en vanlig kommode i passe høyde og litt dypere enn vanlige kommoder som vi la en stellematte på. Oppå halve badekaret la mannen min er laminert treplate, som vi satte badebaljen på. Kjempelett når vi skulle tømme baljen. Og vi satt på en benk ved siden av når vi badet lillemor. Vi spylte stumpen under badekardusjen når hun hadde bæsjet i begynnelsen. I dag har vi fjernet stellematten og har kommoden til bodyer, pysjer, strømpebukser etc.
monja Skrevet 25. februar 2006 #18 Skrevet 25. februar 2006 Vi har et sånt stellebord som kan klappes sammen. Men badekaret under brukte vi ikke ofte. Smurfen vår hadde vannskrekk fra den dagen han ble født så han badet minimalt. Og han ble fort for stor for karet. Så vi brukte TummyTub i begynnelsen før vi gikk over til vanlig badebalje. Så jeg vil ikke si at et stellebord med badekar er et must. Vi bruker stellebordet enda og han blir 18 mnd i mars.
Furstina Skrevet 26. februar 2006 #19 Skrevet 26. februar 2006 Jag kan inte se att det skulle vara praktiskt med stellebord med badkar - jag tycker det verkar krångligt jag. Men jag har inte heller prövat ett sånt. Vi hade en skötbädd på köksbordet (eftersom badet var så litet) i ståhöjd och badade honom i en balja eller duschade honom. Jag satt på knä brevid och det gick ju alldeles utmärkt. De riktigt små ska ju inte bada så länge att du sitter någon längre stund.
Hermula Skrevet 26. februar 2006 #20 Skrevet 26. februar 2006 Jeg hadde stellebord med badekar. Joda - badekaret er lite, men det er lillemann/lillemor også. I starten når babyen ikke holder hodet selv, er det godt å ha god kontroll og god arbeidshøyde. Byttet ut til større badekar da hun kunne sitte selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå