AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 (Født 81 eller senere) Hvordan ble dere forlovet og har, eller skal, dere ha et tradisjonelt bryllup eller et helt enkelt? Hva med etternavn? Anonymkode: c2c8b...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Millennium her, gift med en gen x 😃 Han spurte meg helt enkelt om jeg ville gifte meg med han. Vi hadde et typisk låvebryllup/rustikk. Enkelt, samtidig kvalitet og noe klassisk over det. Vi har tatt et av begges etternavn. Anonymkode: e491d...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Vi ble enige om å gifte oss, og giftet oss i utlandet (uten gjester, kun med forlovere). Anonymkode: 843fa...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): (Født 81 eller senere) Hvordan ble dere forlovet og har, eller skal, dere ha et tradisjonelt bryllup eller et helt enkelt? Hva med etternavn? Anonymkode: c2c8b...f98 Vi var enige om at skulle vi ha barn eller eiendom sammen, var det best å gifte seg. Det tok tid å bli gravid, men fra da var det egentlig bre spørsmål om det praktiske. Vi bestilte tid til vielse og møtte opp på tinghuset for seremoni. Det var før kommunen tok over vielser. Anonymkode: 93186...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Millenial her. Vi hadde to barn sammen og etter leilighetskjøp ble vi enige om at det kunne være lurt å gifte seg. Planla i et par måneder og hadde bryllup på en restaurant. Anonymkode: 5a471...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Født i 84. Vi hadde ikke et frieri eller forlovelse, vi ble enige om å gifte oss etter noen års samboerskap i felles bolig. Vi skal gifte oss i november, enkel sermoni på tinghuset med middag med våre nærmeste på restuarant. Ingen av oss skal bytte eller endre noe på etternavnene. Anonymkode: 8175f...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 Vi bestemte oss for å gifte oss fordi det var praktisk, gjorde aldri noen greie ut av å være forlovet. Giftet oss i utlandet med bare forlovere til stede, ingen fest. Beholdt egne etternavn. Anonymkode: 68976...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 Vi bare bestemte oss på første date at vi skulle gifte oss. Eller at det var målet da. Så giftet vi oss på rådhuset året etterpå. Han hadde to etternavn jeg tok det ene sammen med mitt så vi har begge to etternavn men han tok ikke mitt. Av praktiske årsaker. Anonymkode: 711b3...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 Enkelt på tinghuset. Middag på god restaurant med et knippe når familie. Akkurat slik vi liker det Anonymkode: 0e743...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ble enige om å gifte oss, hadde stort bryllup. Det er 18 år siden da, jeg er født i 84. Hvorfor lurer du?😬 Anonymkode: 30651...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg ville nok gifte meg først, men mannen var ikke helt klar, så jeg så han fikk fri når han var klar. Etter hus, bil og to barn sammen fikk jeg en ring i bursdagsgave, med en «det er vel på tide at vi gifter oss snart» (nei, ikke en romantiker jeg har funnet meg 😆) Gifta oss på rådhuset med forlovere pluss et par venner og slektninger tilstede. Brukte en liten formue på champagnelunsj på alle som var med på vielsen og en fancy mangeretters middag med oppgradert vinpakke på oss, forlovere og deres partnere. Vi beholdt etternavnene våre, barna har mitt etternavn og mannens etternavn som mellomnavn. Anonymkode: 23ea6...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. oktober 2024 #12 Del Skrevet 20. oktober 2024 Født i 86, mannen min er født i 85. Vi ble forlovet etter at vi snakket om giftemål, og rett og slett bestemte oss for å gifte oss. Vi hadde et stort bryllup som varte fra fredag til søndag, med 80 gjester. Det var kjempefint, et tradisjonelt bryllup på en fjellgård, i en stavkirke osv. Han giftet seg i bunad, jeg i brudekjole. Jeg har tatt hans etternavn, siden han har et sjeldent etternavn, jeg ikke har noe spesielt forhold til mitt pikenavn, og det var viktig for meg å kunne dele samme etternavn som hans sønn. Det gjør oss mer til en familie, også når det gjelder navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #13 Del Skrevet 20. oktober 2024 Vi er begge millennials. Han spurte om vi skulle gifte oss, og ga meg en ring. Vi hadde et tradisjonelt kirkebryllup, men med få gjester sammenlignet med hva jeg er vant med (pandemi-bryllup, så antallet gjester var begrenset). Begge beholdt etternavnene sine. Anonymkode: 9df64...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #14 Del Skrevet 20. oktober 2024 81 modell. Vi ble vel egentlig enig om giftemål. Siden vi var gravid. Forlova i ca 6 mnd så gifta vi oss. Lite bryllup. Vi slo sammen etternavnene. Med bindestrek. Kjenner flere som har beholdt etternavnet sitt. Og tatt hverandres som mellomnavn istedenfor. Anonymkode: 57b06...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #15 Del Skrevet 20. oktober 2024 Begge millenniumskiftet. Han fridde hjemme. Giftet oss i utlandet med 130 gjester. Jeg beholdt eget navn. Anonymkode: 9f17d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Del Skrevet 20. oktober 2024 Født i 85. Han fridde, uten at det var noen stor greie, han bare spurte hjemme, og så kjøpte han en ring seinere. Vi gifta oss på tinghuset fordi ingen av oss er kristne, så vi ønska ikke kirkelig bryllup. Hadde fest med nærmeste familie og venner etterpå, var rundt 30 stk. Leide et enkelt lokale, lagde mesteparten av maten selv, familie bidro med kaker. Kjøpte inn drikke/alkohol. Både tradisjonelt og enkelt, vil jeg si (det er da definitivt ikke en motsetning - overdådige bryllup for hvermansen er definitivt en ny greie, ikke en tradisjonell!). Jeg tok hans etternavn. Anonymkode: e1cf6...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 21. oktober 2024 #17 Del Skrevet 21. oktober 2024 Gen z, giftet oss på rådhuset og tok mitt etternavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #18 Del Skrevet 21. oktober 2024 Født i 82, jeg (dama) fridde, giftet oss på tinghuset med kun vitner (og babyen vår) tilstede, beholdt våre egne etternavn. Anonymkode: d0b9d...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #19 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi bestemte oss for å ta på ringer (forlovelse) og begynte å planlegge bryllupet. Gjorde ikke noe mer ut av det. Vi gifter oss til sommeren med en humanistisk vielse og fest samme sted for ca 50 gjester. Vi beholder våre egne etternavn begge to. Anonymkode: ecbe7...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #20 Del Skrevet 21. oktober 2024 Millenial gift med en millenial. Han gikk ned på kne og fridde, hadde humanistisk vielse og stort låvebryllup. Jeg tok hans etternavn. Så vi er nok litt gammel-tradisjonelle, bortsett fra humanist-delen, kanskje. Anonymkode: c3d5b...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå