Gå til innhold

Bryllup, hjelp fra familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei?  Det er ingenting å arve. (Og det er også helt greit). 

Svigers forstår og sponser ikke. Kommende mann forstår skjevdelingen og er enig. Dette er riktig for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kålrota skrev (5 minutter siden):

Nei?  Det er ingenting å arve. (Og det er også helt greit). 

Svigers forstår og sponser ikke. Kommende mann forstår skjevdelingen og er enig. Dette er riktig for oss. 

Arv fra de som har penger til overs, og sitter godt i det, og har lyst å gi nå i stedet for når de er borte. Nå har foreldrene bidratt til at to barn sitter mye bedre i det i boligmarkedet enn de ellers ville gjort. Og både vi og de har mye mer glede av det enn at penger kommer når de ikke er her mer, og vi sitter godt i det selv. 

Synd at dere frarøver svigers den muligheten om det er hva de ønsker. 

Anonymkode: 22daa...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre/svigerforeldre spleiset på selskapet. Klær,bukett og fotograf betalte vi selv. På slutten av 90-tallet. Ekteskapet holdt bare noen få år, så da fikk jeg faktisk dårlig samvittighet for alle pengene de hadde brukt. Kanskje best å betale selv 🙃

Anonymkode: 5d354...b4a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arv fra de som har penger til overs, og sitter godt i det, og har lyst å gi nå i stedet for når de er borte. Nå har foreldrene bidratt til at to barn sitter mye bedre i det i boligmarkedet enn de ellers ville gjort. Og både vi og de har mye mer glede av det enn at penger kommer når de ikke er her mer, og vi sitter godt i det selv. 

Synd at dere frarøver svigers den muligheten om det er hva de ønsker. 

Anonymkode: 22daa...10a

Vi frarøvet dem selvsagt ingenting. Skjerp deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (Akkurat nå):

Vi frarøvet dem selvsagt ingenting. Skjerp deg. 

Vi kan debattere uten å bruke stygge ord? 

Om de ønsket å gi, og se at dere gledet dere med pengene, så synes jeg det er stygt av dere å si nei av hensyn til dine foreldre. Og jeg er sikker på at dine foreldre hadde følt det samme om de kjente situasjonen, da jeg håper de har et ønske om at eget barn får best mulig start i boligmarkedet, eller drømmebryllup + bryllupsreise. 

Anonymkode: 22daa...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får 30k av foreldrene mine.
 

Hadde aldri forventet den type sum, men jeg spurte riktignok om de hadde tenkt på den tanken, og om vi så kunne få en sum å ha i budsjettet vårt. Det er kun fordi mine to andre søsken fikk et bidrag når de giftet seg, men jeg tenkte det kanskje var en mindre sum.
Pluss det at pappa og jeg har et veldig åpent forhold mtp økonomi. Han vet at det er litt trange kår men at vi sparer og aldri ville tatt opp lån osv for å gifte oss tidligere. Men jeg hadde kanskje håpt på 5000 eller noe sånt. Dersom jeg ikke visste at søskene mine hadde fått noe, ville jeg ikke tenkt tanken tror jeg. 
 

Svigerforeldrene mine har langt bedre råd enn mine foreldre, og de vet at mine bidrar. De har likevel ikke forslått å bidra med noe, så der regner jeg heller ikke med å få noe. 
 

Flere av venninnene mine har fått bidrag ved at feks mor eller far spanderer brudekjole. 

Tenker at her er det mange faktorer som spiller inn mot hva som er normalt eller ikke. Men i utgangspunktet synes jeg man skal planlegge bryllup etter hva man har råd til, helt uten bidrag.

Anonymkode: 66f9f...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 9.21):

Dere som gifter dere, har dere fått hjelp til utgifter fra familie?

Anonymkode: af7c8...ce2

Nei har betalt og gjort alt selv! Med det sagt så er de ikke interessert i livet vårt eller barnebarna heller på noen av sidene så!

 

Anonymkode: c3611...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fikk ikke dekket en krone av noen andre. Derfor ble det et lite bryllup uten selskap. Er helt gratis å gifte seg faktisk 🙂

Anonymkode: 39b15...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...