Gå til innhold

Husarbeid og lysten på partner - 3. Skift..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det tredje skiftet er til en viss grad dokumentert ved at det er innhentet info om hva menn og kvinner gjør hjemme. Mannens oppgaver er inkludert. Les dere opp før dere surrer i vei.

Anonymkode: dac24...525

Jaggu sa jeg "les dere opp".

Anonymkode: 91523...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg leser mye om «det tredje skiftet» og at kvinnene mister lysten på sex og intimitet når de må ta ansvar for, og gjøre mesteparten av husarbeidet..

Hos oss har vi hatt en skifte av karriere slik at det nå er jeg som mann er mest hjemme og derfor gjør mest husarbeid, tar ansvar for avtaler, innkjøp, treninger osv. Kona er sliten, glemmer, orker ikke osv. Jeg har også flere konkrete eksempler på at hun ikke er påkoblet som tidligere hvor feks vi har gått tom for mat, glemt avtaler og treninger osv jeg ikke har kunnet ta det. Altså fungerer hun i dag slik jeg gjorde tidligere og på samme måte som mange andre menn ( lært fra KG)

Jeg elsker min kone, jeg respekterer henne, liker henne og gleder meg til å være sammen med henne. Jeg tenner på henne og ønsker å ha sex med henne. Så til tross for at jeg nå som mann har det tredje skiftet så har jeg fortsatt kjærlighet og ønske om sex med mine kone

Hvorfor er det da slik at om en kvinne må gjøre mesteparten av husarbeidet og passe på avtaler så er det liksom en slags standard å miste lysten på mannen? Hva er forskjellel på en ordinær betalt jobb og husarbeid? Arbeid er arbeid, og timer er timer? Hun 

Jeg lurer rett og slett på om ikke kvinner bruker husarbeid som en unnskyldning, og ikke klarer å si at de egentlig ikke tenner på eller elsker mannen i det hele tatt

Kjør duskusjon!

Anonymkode: b09a9...5db

Det handler jo blant annet om når du mase på en voksen mann om å ta av oppvaskmaskinen, men får aggressive og sure kommentarer tilbake med «gidder ikke». 🙄 Så skal man da som person gjøre alt av husarbeidet, ta alt av barna, jobbet fullt, mens mannen pleier personlige hobbyer, vennskap ved siden av jobb. Personlig så er det ikke noe jeg ser mye av, men jeg har full forståelse for at de som opplever kjenner at de får nok og utrolig mye sympati med dem. 

Endret av Blått
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tredje skiftet handler vel om at begge to jobber like mye, men at det er kvinnen som i tillegg sitter med det meste ansvaret med å passe på avtaler, barna, logistikk, husarbeid osv. så det blir jobb, barn og alt ansvaret og logistikken rundt. Men hvis dere har en ordning der du er mest hjemme og det er meningen at du skal gjøre mest hjemme, så er vel det ok? Da blir det ikke det «tredje skiftet»- da er det vel at for øyeblikket er du mest hjemme. Men med det tredje skiftet er det full jobb, ansvar for barn og all husarbeid, og logistikk. 

Anonymkode: a1948...0e5

Jepp! Dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sexlyst har aldri handlet om husarbeid. Det har alltid handlet om forholdet vårt. Jeg har ikke lyst på han om jeg føler meg emosjonelt frakoblet. 

Anonymkode: c8080...ce6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tredje skiftet er ikke husarbeid eller gressklipping. Da har man misforstått begrepet. 

Anonymkode: c8080...ce6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tredje skiftet er jo alt det som gjøres etter jobb. Så om du nå er mest hjemme så gjør jo du disse tingene ikke etter jobb, men når du før hadde jobb, dvs istedenfor ikke i tillegg slik jeg leser det.

Anonymkode: 3b240...60c

Det tredje skiftet er ikke “det som gjøres etter jobb”.

”Det første skiftet”: Lønnet arbeid.

”Det andre skiftet”: Husarbeid/praktisk arbeid i/for husholdningen.

”Det tredje skiftet”: organiseringen og prosjektledelsen av alle oppgavene i hjemmet (sørge for at barna har nok vintertøy som passer, skiftetøyet i barnehagen er på stell, organisere samkjøring til trening, delta i FAU, foreldremøter osv)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser mye om «det tredje skiftet» og at kvinnene mister lysten på sex og intimitet når de må ta ansvar for, og gjøre mesteparten av husarbeidet..

Hos oss har vi hatt en skifte av karriere slik at det nå er jeg som mann er mest hjemme og derfor gjør mest husarbeid, tar ansvar for avtaler, innkjøp, treninger osv. Kona er sliten, glemmer, orker ikke osv. Jeg har også flere konkrete eksempler på at hun ikke er påkoblet som tidligere hvor feks vi har gått tom for mat, glemt avtaler og treninger osv jeg ikke har kunnet ta det. Altså fungerer hun i dag slik jeg gjorde tidligere og på samme måte som mange andre menn ( lært fra KG)

Jeg elsker min kone, jeg respekterer henne, liker henne og gleder meg til å være sammen med henne. Jeg tenner på henne og ønsker å ha sex med henne. Så til tross for at jeg nå som mann har det tredje skiftet så har jeg fortsatt kjærlighet og ønske om sex med mine kone

Hvorfor er det da slik at om en kvinne må gjøre mesteparten av husarbeidet og passe på avtaler så er det liksom en slags standard å miste lysten på mannen? Hva er forskjellel på en ordinær betalt jobb og husarbeid? Arbeid er arbeid, og timer er timer? Hun 

Jeg lurer rett og slett på om ikke kvinner bruker husarbeid som en unnskyldning, og ikke klarer å si at de egentlig ikke tenner på eller elsker mannen i det hele tatt

Kjør duskusjon!

Anonymkode: b09a9...5db

Er ikke så mye å diskutere egentlig. Skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå med dette innlegget, som jeg mest av alt tror er trolling.

Du gjør mest hjemme og vil ofte ha sex. Derfor Skjønner du ikke at det «3-skiftet» kan drepe lyst på intimitet og lyst?

Så enkel tror jeg faktisk ikke du er.

Jeg er også mann. Jeg har null problem med skjønne mekanismene som slår inn når en kvinne går fra å være en likeverdig partner til å bli reservemamma for sin egen partner. 

Det handler ikke om antall timer som legges ned i husarbeid. Det handler ikke om hvem som støvsuger flest ganger på en måned. Det handler om manglende ansvar i en voksenrolle, over tid. Det handler om stilletiende la partner være arrangør og direktør over tid, i det som skal være et likeverdig forhold. Så blir man plutselig overrasket over at kona ikke kaster seg over deg å vil knulle hver dag.  

Om man er så kognitivt nedsatt at man ikke skjønner dette, så fortjener man faktisk at kona får utløp for sitt seksuelle behov hos noen andre, eller går.

Anonymkode: 11203...77a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...