AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hadde du ønsket at barnet måtte ha med en ekstra matpakke til AKS/Sfo, eller at det fikk typisk first Price pølser, tomatsuppe og kneippbrød med syltetøy? Anonymkode: 180c8...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Foretrukket ekstra matpakke. Egentlig ville jeg bare sendt med litt ekstra i den vanlige matpakken, så kunne de spist resten på Aks. Anonymkode: 54302...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Matpakke! Det som blir servert er ikke mat. Det er ikke SFO sin skyld, men det som serveres er billig søppel uten næringsstoffer. Enten burde det vært budsjett til ordentlig mat, eller så burde det droppes. Å stappe ungene fulle av drit er ikke en god løsning på noe. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet. Barna våre får hjemmelaget, sunn og variert mat til alle hjemmets måltider og også en god, sunn og variert matpakke. Å spise to First Price pølser i brød eller en porsjon Toro tomatsuppe på SFO er null problem. Hvis noen mener det ødelegger barna er det kanskje maten dere serverer hjemme (som barna tross alt spiser både oftest og mest av) dere burde se litt nærmere på. Anonymkode: 4cfbf...3c3 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Bare på mandag...da får de cornflakes og det liker ikke barnet mitt. Ellers får de fiskekaker..som hun liker og suppe som hun liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet. Barna våre får hjemmelaget, sunn og variert mat til alle hjemmets måltider og også en god, sunn og variert matpakke. Å spise to First Price pølser i brød eller en porsjon Toro tomatsuppe på SFO er null problem. Hvis noen mener det ødelegger barna er det kanskje maten dere serverer hjemme (som barna tross alt spiser både oftest og mest av) dere burde se litt nærmere på. Anonymkode: 4cfbf...3c3 Jeg har samme erfaring her også. Barna blir med å kutter grønnsaker og lager grønnsaksuppe. Tomatsuppe lages fra bunn. De baker rundstykker og lager knekkebrød fra bunn. Til og med yoghurt har de hatt barna med å lage. Anonymkode: 22011...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har samme erfaring her også. Barna blir med å kutter grønnsaker og lager grønnsaksuppe. Tomatsuppe lages fra bunn. De baker rundstykker og lager knekkebrød fra bunn. Til og med yoghurt har de hatt barna med å lage. Anonymkode: 22011...e1a Dette må da være på et lite sted med få barn på aks? Anonymkode: 180c8...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet. Barna våre får hjemmelaget, sunn og variert mat til alle hjemmets måltider og også en god, sunn og variert matpakke. Å spise to First Price pølser i brød eller en porsjon Toro tomatsuppe på SFO er null problem. Hvis noen mener det ødelegger barna er det kanskje maten dere serverer hjemme (som barna tross alt spiser både oftest og mest av) dere burde se litt nærmere på. Anonymkode: 4cfbf...3c3 Vel, når det serveres pølser flere dager i uka på SFO synes jeg det er et problem jo, selv om vi har sunn og variert mat hjemme. Anonymkode: 97d21...d5f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette må da være på et lite sted med få barn på aks? Anonymkode: 180c8...b89 Trenger ikke være lite sted. Naboskolen av grei størrelse her har det samme på SFO, da er det en egen gruppe som er med på matlaging. Veldig populært har jeg skjønt. Anonymkode: 97d21...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 Spiller ingen rolle så lenge ungen spiser. Anonymkode: bb22c...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har samme erfaring her også. Barna blir med å kutter grønnsaker og lager grønnsaksuppe. Tomatsuppe lages fra bunn. De baker rundstykker og lager knekkebrød fra bunn. Til og med yoghurt har de hatt barna med å lage. Anonymkode: 22011...e1a Det der høres fint ut, men sånn er det ikke her, dessverre. Matpakke må man jo lage til skolen uansett, så det koster meg lite å legge inn en skive og en gulrot eller et eple til. Anonymkode: 54302...d27 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #12 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Foretrukket ekstra matpakke. Egentlig ville jeg bare sendt med litt ekstra i den vanlige matpakken, så kunne de spist resten på Aks. Anonymkode: 54302...d27 Erfaringsmessig er det ikke alltid barna klarer å porsjonere på den måten. Jobbet på sfo under korona, da måtte alle ha med egen matpakke fordi vi ikke fikk lov til å servere mat. De fleste av de som hadde alt i én boks hadde veldig lite eller ingenting igjen i boksen til sfo, og gikk sultne frem til henting. Hvis de koser seg med maten er det lett å spise for mye, og de voksne som passer på så mange barn har ikke nødvendigvis kapasitet til å passe på at det ikke skjer. Det beste er derfor egen matboks til sfo dersom man ønsker å sende med egen mat. Anonymkode: 1c2bb...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #13 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Erfaringsmessig er det ikke alltid barna klarer å porsjonere på den måten. Jobbet på sfo under korona, da måtte alle ha med egen matpakke fordi vi ikke fikk lov til å servere mat. De fleste av de som hadde alt i én boks hadde veldig lite eller ingenting igjen i boksen til sfo, og gikk sultne frem til henting. Hvis de koser seg med maten er det lett å spise for mye, og de voksne som passer på så mange barn har ikke nødvendigvis kapasitet til å passe på at det ikke skjer. Det beste er derfor egen matboks til sfo dersom man ønsker å sende med egen mat. Anonymkode: 1c2bb...5d3 Det kommer sikkert an på barnet. Her kommer ofte matpakken i retur, mens ungene spiser mye søt frokostblanding på SFO. De vil heller ha det enn den sunnere maten vi sender med. Anonymkode: 54302...d27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #14 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hadde heller sendt med en matpakke enn å la barna spise næringsfattig posesuppe og pasta hver dag, ja🫣 Anonymkode: b7fa6...256 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #15 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har ikke barn på SFO/AKS men er det ikke rart med varmmat etter skolen? Jeg husker vi fikk brød med pålegg og grøt på fredager. Så dro man hjem og spiste varmmat til middag. Rart å spise pølser til ettermiddagsmat synes jeg? Er det vanlig? Anonymkode: c4c22...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Del Skrevet 20. oktober 2024 Når min gikk på Aks fikk de brødskiver eller noe annet enkelt. Helt topp. Får de litt i skrotten. Må da fader ikke være surdeigsbrød og hjemmedyrkede tomater for at det skal være godt nok. Jeg spiste kneip med sjokade hele barndommen. Ble ikke en feit unge, er en slank voksen. (Og lærte meg heldigvis og nyte litt bedre mat etterhvert som jeg ble voksen). DET GÅR BRA FOLKENS Anonymkode: fbb13...1f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #17 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ikke så viktig for meg. Men jeg ville ha foretrukket at de hadde hatt et felles måltid for min tok seg aldri tid til å spise og var veldig sulten når hen kom hjem. Anonymkode: 1ed17...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke barn på SFO/AKS men er det ikke rart med varmmat etter skolen? Jeg husker vi fikk brød med pålegg og grøt på fredager. Så dro man hjem og spiste varmmat til middag. Rart å spise pølser til ettermiddagsmat synes jeg? Er det vanlig? Anonymkode: c4c22...92e Vet ikke hva som er vanlig men her er det "varmmat" en dag i uka. Da er det pølse i brød eller en pizzabolle. De andre dagene er det brødskiver og knekkebrød. Anonymkode: 1ed17...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 Har ikke mattilbud på sfo .. (Drammen kommune) Anonymkode: 6c012...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det der høres fint ut, men sånn er det ikke her, dessverre. Matpakke må man jo lage til skolen uansett, så det koster meg lite å legge inn en skive og en gulrot eller et eple til. Anonymkode: 54302...d27 Våre får varm mat hver dag, både på skolen og SFO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå