Gå til innhold

Hvilke daglige vaner har du hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva folk har som daglige vaner? Mener f.eks dusj ,husarbeid, sminke, tur/trening osvosv?🤷‍♀️ 

Bare får gøy🤩

(Å litt får å sjekke om jeg muligens er litt lat😅)

Anonymkode: c93b5...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på dagen, men de tre vanligste variantene; 

Lat Søndag; Opp 6-7. Vasker ansiktet, legger en fuktmaske eller cryomaske. Går på kjøkkenet, tapper meg stort glass vann, og lager en kopp kaffe. Macen på fanget, litt KG, lager ukesmeny, ser over planen for uka, bestiller ting på nett og slik om det er behov for det, Ny kopp kaffe. Går gjennom tilbudsaviser, lager handleliste. Så setter jeg gjerne på en podcast, rer seng, setter på klesvask, rydder litt i huset, hage, prosjekter. Spiser et-par knekkebrød. Trener eller går tur. Dusjer eller tar bad. Lunsj med mannen, ofte noe godt i helgene. Sløver på sofa med Mac eller serier. Bruker gjerne litt tid på å lage god middag. Spiser ved bordet. Ser TV med mannen. I seng ca 23. 

Hjemmekontordag; Opp 6-7. Renser ansikt og tar på serum og krem, grer håret. Henter en kopp kaffe. Går til hjemmekontoret. Jobber 2-3 timer. Sminker meg på 10 minutter på ett eller annet tidspunkt, og tar på meg en fin overdel. Videomøter. Får jeg telefoner, eller bare lytter inn i et møte, tar jeg unna litt i huset. Midt på dagen går jeg en tur, eller trener. Dusj. Lager god lunsj, ofte eggeretter. Mer jobb. Om jeg ikke er ajour i hus setter jeg på podcast, og fikser. Sløver med mac eller serie. Lager middag. Spiser enten med mannen, eller vi spiser foran her vår skjerm. 

Kontordag; Opp 6-7. Dusj, serum og krem, fikser håret, pusser tenner. Henter kaffe, går i garderoben, sminker meg og kler meg ferdig. Kjører til jobb. Drar som regel litt tidlig, og handler og gjør ærender på vei hjem en gang i uka. Kommer hjem. Sløver litt med Mac. På med podcast, tar litt unna i hus, lager middag. Spiser enten med mannen, eller vi spiser foran her vår skjerm. Går mulig en kveldstur. 

Anonymkode: 65764...324

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ganske fornøyd med rutinene mine nå på veien mot å bli friskere/sunnere 😃 Tilpasser det litt ettersom også. Og funker veldig bra på meg med de problemene jeg har/har hatt. Har endret litt og litt på ting over tid, både for å ikke stresse med det, men også for å prøve hva som fungerer og ikke fungerer. 

Våkner av sånn lyslampe som lyser sterkere og sterkere, samt fuglelyder. Strekker på kroppen mens jeg ligger i sengen. 

Så har jeg disse rutinene på badet i litt ulik rekkefølge: Setter på musikk med visse htz. Småhoppe for å åpne lympfene. Vaske ansiktet med hjemmelaget ansiktsvask og deretter fuktighetskrem. Dusjer hvor jeg bruker børste på hele kroppen, avslutter dusjen med iskald dusj. Kanskje noen yoga øvelser. Annenhver dag pusser jeg tennene med cocos og gurkemeie. 

Åpner opp alle gardiner for å få sollys inn. 

Så tar jeg vitaminer, tran og andre supplementer med et glass vann og celtic salt. Lager en smoothie eller frokost med nok proteiner, karbohydrater og fett. 

Deretter følger jeg minstemann i bhg, og går en omvei på vei hjem for å få litt sollys. 

Spiser ca hver 3. time frem til kl. 20.00. Det meste er mat lager fra bunn av med rene råvarer. Frukt, nøtter og grønt til mellommåltid eller dessert ved behov. 

Mandag, onsdag og fredag så trener jeg styrke helkropp eller går en lengre tur. 

Tirsdag og torsdag er det yoga, egenpleie, hjemmespa lese bøker etc. 

Meditasjon hver dag. Ca. 10 min. 

2 timer før leggetid: slå av alle lys i taket, legge vekk all skjerm, sette på htz som skal roe ned kroppen/hodet, tar supplemter som magnesium glyserol og phosphatidylserine. Er jeg veldig sulten så tar jeg en banan. 

Ca en time før leggetid er det kvekdsstell på badet: vaske ansiktet med hjemmelaget ansiktsvask, ta på E vitamin olje og masserer lympfene i ansiktet, hals og under armene. Kanskje noen yoga øvelser.

Legger meg i sengen med en bok. Har lyslampen min på kveldsmodus med regn og torden lyder, hvor lyset blir svakere og svakere. Somregel sovner jeg nå ganske raskt. Noen ganger så bruker jeg guided meditasjon eller musikk med riktig htz. 

Så jeg har gått fra en stressa person med ingen rutiner, masse vondter i kroppen, masse problemer psykisk, store søvnvansker..... Egentlig et ræva liv og livskvalitet. Til å ha det veldig bra, redusert eller blitt helt kvitt symptomene/sykdommer, sover ekstremt bra og ingen vansker med å sovne, god energi gjennom dagen etc. Har liksom funnet min balanse, selv om jeg fortsatt tilpasser, lærer, prøver og feiler. 

😃❤️

Anonymkode: 29c1c...f74

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp 4.30 hver eneste dag(er ekstremt a-menneske og sover lite), er på trening til senteret åpner kl 5. Så er det jobb 7.30-15, hjemme på sofaen resten av dagen etter det. Spiser to måltider om dagen, lunsj kl 11 og middag kl 16 (middag er det første jeg begynner med tvert jeg kommer inn døra). Spiser heller to store måltider for å bli mett, enn flere små måltider.

Anonymkode: f10cc...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Stå opp

- Gå på badet

- Lage matpakke

- Dra på jobb

- Komme hjem fra jobb

- Lage middag

- Se TV-serier

- Forberede meg til neste dag (jeg er lærer)

- Trening/ møter/ besøk/ kino etc

- Se mer TV-serier

- Legge meg

Anonymkode: ee436...09f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdager: Står opp ca 08:15 og er på kontoret litt før 09:00. Hjemmekontor om lag en gang i uka. Drikker to-tre store kopper kaffe. En gang mellom 11:30 og 12:00. Går stort sett fra kontoret 16:00. Er tilgjengelig på e-post og sjekker den 1-2 ganger om kvelden, så derfor korter jeg kontortiden litt. Gå så hjem og handler på veien, om nødvendig. Lager middag stort sett hver dag, som jeg spiser mellom 17:30 og 18:30 en gang. 9 av 10 dager gjør jeg ingenting spesielt, borsett fra å sitte med laptop, lese avis (inkludert papiravis), se tv og kanskje lese litt i en bok. Innstiller meg på å legge meg sånn ved 22:00-tiden og som regel i seng i god tid før 23:00.

Lørdager: Oppe når jeg våkner - ideelt er 09:00, noen gange før, noe etter. Drikker flere kopper sterk kaffe og planlegger hva jeg skal lage til middag til meg selv om kvelden. Skriver handeliste og går en lengre handeltur innom flere butikker, ofte inkludert polet, sånn 11:00-13:00. Så spiser jeg lunsj, gjerne basert på noe av det jeg handlet. Slapper av på sofa med aviser, laptop og evenuelt noe sport på tv. Starter forberedelsene til middag 17:00-18:00 og spiser et godt og gjennomarbeidet gourmetmåltid rundt 19:00 med en flaske vin til. Så blir det noen drinker etterpå - helst whisky og så legger jeg meg en gang rundt midnatt - noen ganger noen timer oppe....

Søndag: Oppe når jeg våkner - ideelt søndag er 10:00. Drikekr flere kopper sterk kaffe og sitter mye på nett. Brunsj spises rundt 13.00-14:00. Obligatorisk samtale med mor (langt unna) denne søndagen - som regel mellom 15:00 og 18:00 en gang. Søndagsmiddag er som regel enkel. Koser meg ofte med noe bakverk. Sover gjerne også en times tid om ettermiddagen. Søndag er den dagen jeg prøver å få lest litt bøker. Men søndagen er en litt bedragersk dag - etter kl 16:00 er jo det som en hverdag - man skal på jobb dagen etter.

Anonymkode: 69267...f38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp og lager en kopp kaffe. Drikker den før jeg går ut med hunden. Spiser havregrøt hvis jeg er hjemme, brødskiver hvis jeg er på jobb. Trener to dager i uka. Leser hvis jeg har tid. Går tur på dagtid med hunden. Lager middag. Hviler litt. Går kveldstur. Drikker te. Legger meg og hører lydbok. 

Anonymkode: 4b80a...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp, drikker kaffe og kjører til jobb rundt kl.7. Jeg har kontorjobb hvor jeg må være på PC hele arbeidsdagen. Det betyr at jeg ikke får beveget meg noe særlig i 8 timer. Dermed kan jeg bare ikke være fysisk "lat" når jeg har fri (men kobler ofte av hjernen når jeg er i bevegelse 😄) . Trener rett etter jobb. Løper ute så lenge forholdene er greie (dvs når det ikke er glatt eller for mye snø). Trekker inn på treningsrommet når det begynner å bli for surt. Beveger meg hver dag. Enten hard eller rolig trening. Hodet har det bedre da, spesielt når jeg er stresset. Hjernen roer seg. 

Hjemme lager jeg mat til meg og samboer. Klesvask og husarbeid på kvelden. Jeg dusjer på kvelden jeg! (morgendusjere ikke klag på meg). Hår og hudpleie. Leser en bok eller ser en serie. 

I helgene har jeg mindre faste rutiner. Da prioriterer jeg å være sosial, mye fjellturer og hytteturer (vi eier ikke hytte, men foreldre til samboer har hytte). Hagearbeid om sommeren, oppussing når vi er i gang, konserter, alt ettersom. Kan godt ligge å dra meg, men sjelden lenger enn til kl. 9. Da er jeg lat nok. 

Anonymkode: 27d0a...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter dagen med å pusse tennen +Tar på serum, krem etc i ansiktet + sminke.

Lager niste til skolegutten.

kler på minste barnet å leverer i barnehagen.

Hjem å rydde før jeg lager havregrøt og kaffe.  Dette er hver dag i ukedagene.☺️

Anonymkode: d1514...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Starter dagen med å pusse tennen +Tar på serum, krem etc i ansiktet + sminke.

Lager niste til skolegutten.

kler på minste barnet å leverer i barnehagen.

Hjem å rydde før jeg lager havregrøt og kaffe.  Dette er hver dag i ukedagene.☺️

Trener jevnt å trutt. Ellers kommer jeg ikke på flere faste vaner her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaner jeg har som gjør livet mitt lettere😊

Hver dag, for hus og orden..

- Vasker og bretter en maskin med klær/ullklær/pledd/puter/whatever.

- Rydder før jeg legger meg

- Støvsuger «midt i trafikken»

- Tørker over kjøkkenbenk og bord før jeg legger meg.

-  Tar ut matsøppel/annet søppel på tur ut.

Hver uke for hus og orden

- Vask av bad

- 1 Grundig støvsuging

- Skifte av sengetøy

- Vanne planter

- Lage middagsplan og handleliste

- Handle inn mat

- Vaske litt der/om det trenges noen plasser.

For å ta vare på meg selv

- Få i meg nok proteiner, grønnsaker og frukt.

- Trene 1-2 ganger i uka

- Møte venninner på kafe en gang i uka

- Få nok søvn

- Stelle meg og kle meg ordentlig (for psyken og velvære)

- Kose meg med litt tv eller lydbøker

- Lage litt ekstra god middag i helgene

Vaner jeg jobber med å etablere

- Gå en liten tur hver dag

- Bli flinkere å legge ting på plass med en gang etter jeg har brukt de.

Anonymkode: c9184...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb 07-15 hver dag

Må alltid ta en røyk på vei til jobb og på kvelden

Treffer venninner hver torsdag

Trener mandag, onsdag, fredag og annenhver lørdag

Ellers det jeg får tid til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en god vane jeg har fått meg så gjør jeg mange dumme valg hver dag. Alt fra å ligge meg folk jeg ikke burde, røyke alt for mye, sløse masse penger på tull, juge på meg et eller annet , eller noe annet festlig. Trøkker i meg dårlig mat fra jeg står opp til jeg legger meg fordi jeg prøver å spise følelsene mine, og sitter alt for mye på telefonen i løpet av dagen fordi jeg ikke orker være i mitt eget hodet. Ellers gjør jeg som de fleste andre, steller meg, drar på jobb, dusjer og vasker/rydder hus. 

Anonymkode: d8c19...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 0.47):

Lurer på hva folk har som daglige vaner? Mener f.eks dusj ,husarbeid, sminke, tur/trening osvosv?🤷‍♀️ 

Bare får gøy🤩

(Å litt får å sjekke om jeg muligens er litt lat😅)

Anonymkode: c93b5...bff

Å gjøre Tao-kalligrafi

Anonymkode: 113f3...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 13.17):

Så jeg har gått fra en stressa person med ingen rutiner, masse vondter i kroppen, masse problemer psykisk, store søvnvansker..... Egentlig et ræva liv og livskvalitet. Til å ha det veldig bra, redusert eller blitt helt kvitt symptomene/sykdommer, sover ekstremt bra og ingen vansker med å sovne, god energi gjennom dagen etc. Har liksom funnet min balanse, selv om jeg fortsatt tilpasser, lærer, prøver og feiler. 

😃❤️

Anonymkode: 29c1c...f74

Så fantastisk å lese om at du har funne ut av kva kroppen din treng for å ha det bra ❤️ Skulle ønske fleire gjorde som deg 

Anonymkode: 113f3...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikke kaffe, stå opp, fikse meg, så jobb, spise middag, daglig trimtur, glo på telefonen/ tven og spise kveldsmat, pusse tenner og legge meg.

Alt annet blir gjort som skippertak.

Anonymkode: f7aa1...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av sunne faste vaner har jeg følgende på hverdager:

Spiser dagens anbefalte behov av grønnsaker i løpet av dagen på jobb (minst 5 ulike og i store nok mengder), samt ca 20g varierte nøtter. Da er jeg liksom ferdig med det, og grønnsaker til middag osv blir bonus.

Pusser tenner godt morgen og kveld, fluorskyll i løpet av dagen og tanntråd om kvelden.

Yoga 15min hver kveld

Spiser ikke frokost (ikke nødvendigvis sunt, men sparer inn litt kalorier)

Skincare morgen og kveld 

Anonymkode: 672b2...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...