Gå til innhold

Barnet vil ikke ha skummelt kostyme til Halloween

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vår 4 åring vil ikke være noe skummelt på Halloween - festen i barnehagen. Han har ett superheltkostyme han vil bruke, vi har også Halloween kostymer hjemme, men de vil han ikke ha på, fordi han «liker ikke skumle ting».  Er det innenfor? 

Anonymkode: 74f1f...fc3

Din fireåring har skjønt noe nordmenn flest ikke forstår, at barn i USA ikke kler seg skummelt på Halloween. De er prinsesser, superhelter etc. Savner tiden jeg bodde i USA og alle barna i nabolaget kom i de nydeligste kostymene! Her i Norge er det totalt misforstått. 

Anonymkode: 6f199...668

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er voksen og skal være et gresskar, det samme skal gutten på 3🎃

Anonymkode: 190ed...274

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fire år og blir en kjempefin superhelt. 4-åringer driter i samhain.  

Helt innafor, selvsagt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vår 4 åring vil ikke være noe skummelt på Halloween - festen i barnehagen. Han har ett superheltkostyme han vil bruke, vi har også Halloween kostymer hjemme, men de vil han ikke ha på, fordi han «liker ikke skumle ting».  Er det innenfor? 

Mine 3 har aldri vært noe skummelt..

Det ene året var eldste skjellett, hadde sånn drakt med selvlysende skjellett på seg.. Det er det ‘’skumleste’’ kostymet her i huset☺️

Har vært ninja, supermann og batmann..

Supermann har definitivt vært favoritten til alle 3!! 

Anonymkode: e037f...218

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange her som har misforstått halloween ser jeg 😅

Halloween er en irsk tradisjon som opprinnelig heter samhain. Det er en feiring av døde, og hele poenget med høytiden er å minne oss om at vi skal dø alle som én.

Så det å kle seg ut som noe ikke-skummelt er omtrent som å spise nudler på julaften. Det er jo lov, men det bryter jo med feiringen.

USA er sjeldent god rettesnor for noe som helst 🤣

Anonymkode: 3bdfd...e5a

Jeg regner med at du har et 4 år gammel barn og har benyttet anledningen til å snakke med barnet om at h*n skal dø en dag i forbindelse med feiringen.

Når du er ferdig med en vanskelige samtalen, så er «jobben» gjort og barnet kan fortsatt gå kledd i det de ønsker uten at tradisjonen er brutt.

Anonymkode: ae780...f09

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Da kan han like så greit ikke kle seg ut. Karneval er det i februar. 

Anonymkode: b764b...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Halloween er en skikk hentet fra USA, og det er karneval. 

Anonymkode: ce0c9...ed8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 4 åring vil være en snill sau, tenker det er helt greit, han er en uskyldig snill unge.  Liker også dinosaurer og "skumle" ting, men syntes det blir for skummelt når det blir for virkelig.  Min mellomste derimot vil være skumlest mulig.. men har heldigvis valgt å være en minecraft enderman. Perfekt for meg for skumle unger er det mest creepy jeg vet om..

Anonymkode: af6e5...479

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart! Mange som ikke klær seg ut som skummelt. Har sett både superhelter, katter og prinsesser. 

Anonymkode: debc8...f5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Halloween er en irsk tradisjon som opprinnelig heter samhain. Det er en feiring av døde, og hele poenget med høytiden er å minne oss om at vi skal dø alle som én.

Så det å kle seg ut som noe ikke-skummelt er omtrent som å spise nudler på julaften. Det er jo lov, men det bryter jo med feiringen.

Er så enig,ser Hallowen festene Infulenserne har,dem er jo alt annet enn skumle.Er det man kaller karneval da🤣

Anonymkode: ca26a...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn blir redde av skumle kostymer. Husker en liten tass på 4 år som ble så skremt av seg selv, da han så seg i speilet med  drakulakostyme at han begynte å hylgråte! 😅 Stakkar. Nei, superhelt er helt fint i den alderen! Så føler de seg fryktløse  Mye skummelt ute som de ser, her vi bor er det rene skrekkfilmen i hagene hos noen :o 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det mente jeg før jeg fikk barn. Skjønte ikke greia. Tingen er, at mange feirer ikke karneval. De har det ikke i barnehagen her. Nå har de ikke halloweenfeiring i bhg heller, men mange begynner å gå halloween siste året i bhg. Det er så klart mye mye viktigere at barna får være med på moroa, enn at de ikke vil fordi de  ikke vil være skujmle ting. Jeg forstår de godt, for jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å være djevel eller vampyr mens jeg var barn. Men jeg elsket å kle meg ut.

Anonymkode: debc8...f5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her har 4-åringen forstått noe som de voksne ikke forstår. Alt dette ekle, skumle, stygge og kvalme som Halloween står for, det er en uting. Forstår godt at 4-åringen ikke vil være med på dette. Hvorfor kan man ikke feire det vakre, koselige og levende i stedet for å feire blod, vold, død og forråtnelse?

Anonymkode: 4c7f2...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Deg inkludert.

Man skulle oprinnelig bruke masker for å lure åndene like mye som for å huske de. Ikke alle åndene var gode så man måtte verge seg og sine kjære fra oppmerksomhet man ikke ville ha. 

Anonymkode: 18d86...3ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Halloween er en skikk hentet fra USA, og det er karneval. 

Anonymkode: ce0c9...ed8

Nei, Halloween kommer fra Irland.

Anonymkode: 2790e...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han kommer nok til å bli sendt hjem fra barnehagen om han følger reglene. Mulig han blir utvist i noen uker i tillegg, men det kommer an på hvor strenge barnehagen er.

Anonymkode: d493e...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, han kommer nok til å bli sendt hjem fra barnehagen om han følger reglene. Mulig han blir utvist i noen uker i tillegg, men det kommer an på hvor strenge barnehagen er.

Om han ikke**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun min kledde seg ut som en prinsesse et år. Fikk flere fine tilbakemeldinger fra de som åpnet. Mange barn som syntes det var mange skumle, så kom hun og gjorde kvelden litt bedre🥰. Så alle trenger ikke å skremme

Anonymkode: 2a982...7c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...