AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Datteren min på 12 har tykt hår som er krøllete og frizzy. Det merkes ekstra godt nå som hun nylig klippet håret skulderkort. På hver side av hodet er håret så tykt og frizzy og står veldig ut til siden. Hun bruker ingen produkter annet enn shampo og balsam, ingen krøll- eller rettetang. Er det noen som har erfaring med gode produkter som kan temme håret litt og gjøre at det ikke står så veldig ut? Blir også glad om det ikke koster en formue. Anonymkode: 7b036...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg er veldig fornøyd med denne: https://www.blush.no/product/schwarzkopf-professional-bc-moisture-kick-105253?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9sDixq-biQMVUgCiAx3RuBSSEAQYBSABEgI2fPD_BwE&gclsrc=aw.ds Jeg har prøvd mye forskjellig og masse frisør merker, men dette er en av de som håret mitt liker best. Anonymkode: 93b22...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg ville tatt en titt på denne YouTube kanalen. https://youtube.com/@manesbymell?si=MTbxu7lVUewx3fzu Masse tips om hvordan man behandler krøllete hår og hvordan dempe frizz. Jeg ville sørget for en balsam og leave in balsam tilpasset krøllete hår. Også en hårmaske for krøllete hår. Jeg synes balsamen til cantu er helt ok i forhold til pris. Samme med leave in curl activator. Synes shea moisture har veldig gode hårmasker. Davines sin krølle balsam og leave in for krøller bruker jeg fast om vinteren når inne luften blir knust tørr. Jeg bruker også gele. Jeg liker best wella sin pearl styler men viss hun har mye hår så kan den bli litt i dyreste laget. De selger noen rimelige store krukker på normal for krøllete hår. Det er lurt å sove med håret I en silke bonet for å dempe frizz. Vanlige håndklær skaper også frizz. Bruk enten en glatt gammel bomull t-skjorte til å klemme ut vann fra håret eller et syntetisk microfiber håndkle med helt fin glatt microfiber. Av typen som ofte brukes til backpacker håndklær. Ikke føn håret uten bruk av defuser. De fleste frisører er dessverre ikke gode på å klippe krøllete hår. Krøllete hår skal klippes i tørr tilstand og ikke våt. Viss klippen ikke er tilpasset hennes krølle mønster så vil det påvirke slutt resultatet. Anonymkode: 7848b...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Du kan for eksempel teste Normal sin serie for krøllet hår. Shampo, balsam, krøllekrem og gel. Børst håret med balsamen i, før den skylles ut. Ha i stylingprodukt i dryppvått hår, børst det gjennom og klem håret tørt med en t-skjorte eller et mikrofiberhåndkle. Vanlige håndklær gir mer frizz. La håret lufttørke eller føn det med diffuser. Og for all del ikke børst håret når det er tørt. For å friske opp sveisen dag to osv kan du kjøpe en sprayflaske som fylles med vann og spraye lett over håret, ha i litt stylingprodukt og la det tørke. Om håret bare er klippet rett av uten å ta hensyn til at det er krøllet vil det nok være vanskelig å få det til å la være å stikke ut uten å bruke veldig mye produkter i det. Anonymkode: f7ac8...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og for all del ikke børst håret når det er tørt. Anonymkode: f7ac8...532 Takk for gode tips! Et lite spørsmål til dette, hva gjør man med bustete hår da? Anonymkode: 7b036...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Børst alltid håret når det er vått! Jeg pleier å fukte håret med en spray hver morgen og børste det med fingrene forså å klemme frem krøllene. vasker håret kun en gang i uka. Det er ofte bedre for krøllete hår Anonymkode: cb36e...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 Riktig klipp er ekstremt viktig! Jeg kan ikke ha hår som har lengde mellom ører-skuldre, jeg må ha minst lengde rett nedenfor skuldrene. Håret må klippes i lag, og av noen som kan krøller. Fuktighet, fuktighet, fuktighet, og mer fuktighet! Jeg bruker balsam når jeg dusjer, så leave-in condition etter dusj, og deretter olje. Når håret har tørket har jeg i mer olje etter behov. Bruker sjampo hver 14. dag, ellers bruker jeg kun balsam når jeg dusjer. AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for gode tips! Et lite spørsmål til dette, hva gjør man med bustete hår da? Anonymkode: 7b036...f40 Med riktig klipp og nok fuktighet blir håret sjeldent bustete. Jeg var alltid veldig plaget med bustete hår, men etter jeg lærte meg tilføre nok fuktighet, og unngå styling som sliter på håret, så har jeg aldri hatt behov for å børste håret når det er tørt. Det holder børste det i dusjen. Anonymkode: 85b73...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for gode tips! Et lite spørsmål til dette, hva gjør man med bustete hår da? Anonymkode: 7b036...f40 Spray over med vann og evt litt spraybalsam og ro det ned på den måten. Anonymkode: f7ac8...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for gode tips! Et lite spørsmål til dette, hva gjør man med bustete hår da? Anonymkode: 7b036...f40 Hun kan gre håret med fingrene mens hun har i balsam i dusjen. Anonymkode: 93b22...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #10 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Med riktig klipp og nok fuktighet blir håret sjeldent bustete. Jeg var alltid veldig plaget med bustete hår, men etter jeg lærte meg tilføre nok fuktighet, og unngå styling som sliter på håret, så har jeg aldri hatt behov for å børste håret når det er tørt. Det holder børste det i dusjen. Anonymkode: 85b73...281 Støtter dette. Krøllete hår blir mye mer lett håndterlig når det har nok fuktighet i lengden. Jeg har en børste for vått hår i dusjen som jeg børster håret med etter at jeg har tilsatt balsam. Selges også flere styling børster for krøllete hår ment til å børste håret mens det fortsatt er vått etter dusj men med tilsatte leave in produkter. Anonymkode: 7848b...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå