Gå til innhold

Hvor mye bør jeg gi i bryllupsgave til en venn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal i bryllup snart. Jeg er barndomsvenn med brudgommen, men kjenner ikke bruden noe særlig. Jeg må betale litt reiseutgifter(ca 1500). Skal jeg gi 1000 eller 500 kr i gave? Og er det bare å gi pengene i en konvolutt og bryllupskort, eller bør jeg heller gi et gavekort?

Anonymkode: 2a2fa...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ga 3000,- til min barndomsvenninne, i tillegg til en liten gave som hadde «sentimenal verdi». Jeg var forlover og hadde utgifter på ca 10000,- med reise, opphold og mat i forbindelse med bryllupet. Startet å spare med en gang jeg fikk vite at de skulle gifte seg. Har ikke veldig god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleRain skrev (23 minutter siden):

Ga 3000,- til min barndomsvenninne, i tillegg til en liten gave som hadde «sentimenal verdi». Jeg var forlover og hadde utgifter på ca 10000,- med reise, opphold og mat i forbindelse med bryllupet. Startet å spare med en gang jeg fikk vite at de skulle gifte seg. Har ikke veldig god råd.

Hadde jeg vært bruden, hadde jeg syntes det er svært trist at en god venninne som har dårlig råd må spare i lang tid for å gi meg 3000 kr i gave, i tillegg til andre utgifter. 

Anonymkode: f64ee...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært bruden, hadde jeg syntes det er svært trist at en god venninne som har dårlig råd må spare i lang tid for å gi meg 3000 kr i gave, i tillegg til andre utgifter. 

Anonymkode: f64ee...8dd

3000 kroner synes jeg er alt for mye i mitt tilfelle. Vi er gode venner som har kjent hverandre siden barndommen, men ikke bestevenner. Jeg er ikke forlover. Kjenner ikke bruden så godt da vi har bodd og studert på ulike steder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dekke kuverten iallefall  🤗

Anonymkode: b2035...edf

Hvor mye er en kuvert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000,- synes jeg er passende. Og jeg ville heller gitt penger enn gavekort, såfremt det ikke er noe spesielt som står på ønskelisten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...