Gå til innhold

Nesten alle kom sent til bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det var her ville jeg ventet til kvart over, så ville jeg feiret med svoger, far og meg, for datteren. Og om folk kom rekende TO TIMER etter invitasjonen, UTEN å gi beskjed i forkant hadde jeg sendt dem hjem slik mannen din ville. De var respektløse som FAEN. For noen drittfolk. 

Jeg synes det er bedre å feire med de som respekterer meg, og i tilfellet ditt ville det vært svoger og svigermor med mann, 3 voksne er plenty for et barn på fire, enn å feire med respektløse drittfolk som viser meg gang på gang at jeg betyr ingenting for dem. 

Anonymkode: bd5ba...a2e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor står det statistikken? Jeg kjenner kun en som har færre enn 4 

Anonymkode: 0e152...d74

Da kjenner du ikke mange. De aller fleste har ett eller to søsken om de ikke er enebarn. Det vil si at et par som oftest har ett til fire søsken totalt. Og siden norske kvinner føder færre og færre barn, vil det bli fra 1-8 nevøer og nieser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bruker virkelig 1 time på å gjøre deg klar til en bursdag for et barn? Jeez 

Anonymkode: d763e...669

Hun skrev vi, altså familien 

Anonymkode: 0e152...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Da kjenner du ikke mange. De aller fleste har ett eller to søsken om de ikke er enebarn. Det vil si at et par som oftest har ett til fire søsken totalt. Og siden norske kvinner føder færre og færre barn, vil det bli fra 1-8 nevøer og nieser. 

Herregud , jo heg kjenner mange og jobber med mange 

Anonymkode: 0e152...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Må bare få ut litt klaging.. Jeg håndterte dette veldig dårlig, og alle ble sur og lei seg.. Føler meg så dum, men ante virkelig ikke hva jeg skulle ha gjort.. Ut av nysgjerrighet, hva ville dere ha gjort? 

Barnet mitt fylte 4 år idag, og vi hadde familie selskap.vi har ikke så stor familie, men Vi inviterte alle til klokken 2. Alle svarte at de kom, svigermor ringte med en gang og sa hun jobbet, og kunne ikke komme før 4, men vi skulle bare starte. (inviterte for 1 uke siden) 

Så jeg har da brukt hele morningen på å stelle i stand, barnet har gått å gledet seg veldig. Når klokken nærmet seg 2, var hun pyntet i kjole, løp frem og tilbake i vinduet og var helt i hundre, ventet på gjestene.. Svoger kom rett før 2, og han ga beskjed om at han måtte gå ved 4 tiden. . Ingen andre kom. 4 åringen løp fortsatt til vinduet og ventet. Til slutt ble hun mer og mer lei seg til hun lå i armene mine å hulket. Vi prøvde virkelig å underholde og leke med henne, men klarte ikke helt å distrahere henne. Hun ville ha kaken sin og maste mye om det og lagde dårlig stemmning. Vi ville vente på flere, men når klokken var halv 4, var mannen så forbannet på alle at han sa vi fikk bare starte, så broren hans fikk smake kaken. Så vi sang, blåste lys og spiste kake. Litt over 4 kom de andre på rekke og rad med diverese unnskyldninger. Og alle (utenom svigermor og mannen) var sure for at vi ikke ventet til alle kom. Mannen ville helst kaste alle ut, men vi tok en ny runde med lys og sang, stemmningen var ganske dårlig, og 4 åringen  var sliten. En veldig lite vellykket dag.. Hun fikk veldig fine gaver, så hun blir nok glad igjen i morgen, men føler meg som en dårlig mor.. Jeg ville bare gi henne en fin bursdag.. Skulle kanskje ha gitt henne kaken som var lovet til tiden med en gang så hun ikke ble så lei seg, eller ventet til alle kom så gjestene var i godt humør.. Alt ble bare feil, og nå er jeg bare lei meg.. 

Håper dagen i morgen med barnebursdag blir bedre... 

Anonymkode: d31df...620

Den er kjip, og dårlig at de sa de skulle komme men dukket opp sent.

Det sagt så tenker at lørdag kl 14 er en dårlig dag og tid.

Ville lagt det opp til en søndag på ettermiddag i 17 tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Da kjenner du ikke mange. De aller fleste har ett eller to søsken om de ikke er enebarn. Det vil si at et par som oftest har ett til fire søsken totalt. Og siden norske kvinner føder færre og færre barn, vil det bli fra 1-8 nevøer og nieser. 

Å hvor er statistikken?

Anonymkode: 0e152...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være to timer for sen er absolutt ikke normalt. Jeg forventet at det skulle stå et kvarter eller noe sånt i teksten. Hadde vært dritirritert selv. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 20 tantebarn. Er ofte jeg ikke har tid til familiebursdagene, men da gir jeg bedkjed. Å komme valsende 2 timer for sent er ufint. 

Anonymkode: 2d79e...413

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

 

Anonymkode: d4e35...92b

Det er helt normalt å ha barnebursdag 14 lørdag eller søndag. Om man gir så faen at man ikke kan ofre den ene dagen for det så får man heller si i fra og melde seg ut. 

Anonymkode: e2f36...f62

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit nå i at det var på en lørdag (alt folk skal henge seg opp i)! Har man sagt at man skal komme så får man jammen ha folkeskikk nok til å komme til avtalt tidspunkt. Er det så krise at en lørdag går med på å feire et familiemedlem så får man si «desverre det passer ikke, men vi kommer innom på søndag med gave» eller noe. Verre er det faktisk ikke. 

Anonymkode: d763e...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

 

Anonymkode: d4e35...92b

signerer dette, da folk jobber eller er på tur.

Søndag er normal dag til bursdan er nå min mening og på ettermiddagen.

Anonymkode: fbdbe...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

signerer dette, da folk jobber eller er på tur.

Søndag er normal dag til bursdan er nå min mening og på ettermiddagen.

Anonymkode: fbdbe...558

Men da sier man jo at man ikke kan komme 🙄 å si ja, for så å gå å surne fordi det er på en lørdag er jo bare barnslig 

Anonymkode: d763e...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig spesielt ut. Vi har alltid hatt familiebursdag på lørdager kl 14.00, det er et klokkeslett som passer alle, vi bor et stykke unna for alle . Alltid noen som ikke kan komme, men da får vi jo beskjed om det. Min familie kommer alltid litt tidligere , for de må ta ferje. Mannen sin familie kommer alltid rundt 14.00.  Så går de hjem ca kl 18.00, så har alle litt kveld igjen når de kommer hjem. 

Anonymkode: 6933f...2e8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud , jo heg kjenner mange og jobber med mange 

Anonymkode: 0e152...d74

Da kjenner du garantert mange som bare har et par stykker. Det vanligste er å ha to barn. Det vil si at det også er vanligst å ha to nieser/nevøer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hvor er statistikken?

Anonymkode: 0e152...d74

image.thumb.png.1af497804864173123b1c120853f18cb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange som er opphengt i tidspunktet her, det var kanskje ikke optimalt for folk, men er irrelevant for situasjonen. De som var invitert hadde ikke sagt noe om at tidspunktet ikke passet, det skulle de heller gjort. TS inviterte til en lørdag kl 14, svigermor sa det ikke passet, men de andre har tydeligvis ikke sagt noe om det og likevel kom de to timer for sent. Dersom et tidspunkt ikke passer, eller man ikke orker barnebursdager, så gir man beskjed! Det er bedre å gi beskjed om at man ikke kan eller at tidspunktet er vanskelig, enn å bygge opp forventninger hos et barn. 

Blir helt matt av KG til tider. Ikke bare her, men i bryllupstråder og. Alle bryllup er teit, barnebursdager er teite og bare et ork. Ingen tidspunkt er passende. Dere som er såpass grinebitere på slike ting får holde dere hjemme, da. 

Anonymkode: 364b0...780

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Alle bryllup er teit, barnebursdager er teite og bare et ork. Ingen tidspunkt er passende. Dere som er såpass grinebitere på slike ting får holde dere hjemme, da. 

Enig. Men så kommer jula og klagingen på at jula ikke er som før, familien har det ikke koselig sammen. Ja, hvorfor det tro.. 

Folk virker å tro at gode familierelasjoner bare skjer av seg selv. Den barnløse tanta som ga blaffen i egne nieser og nevøer får sjokk over at søsken ikke står i kø for å passe hennes gullunge, og at de virker lite interessert i navnedagen

Anonymkode: e2327...8e5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Men så kommer jula og klagingen på at jula ikke er som før, familien har det ikke koselig sammen. Ja, hvorfor det tro.. 

Folk virker å tro at gode familierelasjoner bare skjer av seg selv. Den barnløse tanta som ga blaffen i egne nieser og nevøer får sjokk over at søsken ikke står i kø for å passe hennes gullunge, og at de virker lite interessert i navnedagen

Anonymkode: e2327...8e5

Lurer på hva alle i denne tråden hadde sagt om 99% av gjestene kom 2 timer for sent på julaften.

Tirsdag er en dårlig dag å feire julaften på? Det er jo en vanlig hverdag 😉

Anonymkode: 4e1d5...c40

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Da kjenner du garantert mange som bare har et par stykker. Det vanligste er å ha to barn. Det vil si at det også er vanligst å ha to nieser/nevøer.

Nei det gjør jeg altså ikke.   Herregud 

Anonymkode: 0e152...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...