Gå til innhold

Nesten alle kom sent til bursdag

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 10.03):

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

Anonymkode: d4e35...92b

Hadde personlig syntes det hadde vært mye kjipere om selskapet begynte kl 10 😅 Men ærlig talt, hva er det folk trenger en hel dag til? Altså, man får gjort mye før kl 14 og etter kl 16 også. Er jo ikke sånn at man blir invitert i barnebursdag i tide og utide så ser ikke at dette er et stort problem.

Hadde uansett dukket opp når som helst når det er bursdagen til et barn.

Hadde min familie oppført seg sånn som ts sin hadde jeg nok kuttet kontakten ned til et minimum. 

Anonymkode: 6b9de...026

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også blitt skikkelig skuffet om jeg var deg. Det er ingenting å gjøre med akkurat i år, men forstår skuffelsen din❤️

Anonymkode: e785c...47d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvem inviterer til kake klokken 16? Da måtte du servert middag. Og gjestene hadde vel kommet kl 18, rett før leggetid 😅

Barnebursdager er omtrent alltid Kl 14. Det passer barna best. 

Anonymkode: e2327...8e5

Er det ikke vanlig og spise middag før kaker lenger? 

Anonymkode: 2f59d...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts har skrevet, at de også har yngre barn. Når klokka nærmer seg 17, så er det middagstid og etter det kveldsstell. 

Flere her som virkelig ikke greier å se at små barn ikke kan være oppe med høyt aktivitetsnivå til langt ut på ettermiddag/kveld.

Kan dere ikke bare takke nei til invitasjonen, om dere ikke evner å tilpasse dere små barn? 

Anonymkode: 4e1d5...c40

Alle barn har jo vært yngre? Så man kan godt ha større barn uten og skjønne det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt lov å takke nei. Det som ikke er greit, er å takke ja til dag og tidspunkt, for så å komme 2 timer for sent.

De fleste små barn under 4 år, som jeg kjenner, legges mellom 18-19 som er anbefalt. Har du forsøkt å legge et barn som kommer rett fra kake og fest? 

Anonymkode: 4e1d5...c40

Ja, det har jeg . De kan være litt gira , men ikke i mange timer. Har også opplevd barn bli slitne av fest og sovnet. Om det blir en halvtime lenger en lørdag, er det krise? Hva gjør man på hverdager ? Antar ingen i familien bortsett fra svigermor jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 8.17):

Så du vet de er en flokk upålitelige idioter og likevel forteller du barnet at de kommer kl. 2 og får henne til å stå klar i finstasen?  Er du helt blåst? 

Anonymkode: d5af8...1d4

Du gir skylda på henne ja..........vet ikke hvem som er mest blåst her.

Anonymkode: 2584d...2e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl 14 er jo også en idiotisk tid å be folk på. 

Folk vil gjøre andre ting på fridagen sin. Kl 16 er tidligste på en søndag. 

Anonymkode: d1604...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Merkelig å ikke starte selskapet når svigermor var ferdig på jobb synes jeg. Veldig spesielt.

Så kanskje de andre tenkte at det ble bursdag da? At de også reagerte på å starte selskapet uten svigermor.

Men de burde jo kommunisert da.

Virker som om det ligger litt mer bak her.

Anonymkode: 66ad6...739

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det ikke vanlig og spise middag før kaker lenger? 

Jeg unngår det på bursdager. Vi er vanligvis 20-25 stykker trykt inn i ei "lita" stue hos oss. Vi har ikke bordplass til alle sammen, og det løper småbarn rundt på gulvet som fort kan være uheldig å rive ned ting. Synes det er stress nok å skulle greie å snakke med alle, servere kaffe og kake i den tiden det varer.

Vi serverer heller rundstykker eller lignende som ett slags mellommåltid dersom noen er sultne.

Men derfor unngår vi også å ha feiringene ved middagstid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som nevnt flere ganher i tråden her, da lar man være å si at man skal komme! Er det så vanskelig? 

Anonymkode: d763e...669

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes kl 14 er et perfekt tidspunkt når man kun skal spise kaker og har små barn. Da slipper man tenke på lunsj og middag. Noe senere hadde man måtte forberede mye mer.

Anonymkode: d4c6c...aba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket i vinkel. Hvis de sier at det passer å komme kl 2 så kommer de kl 2.

Det er et lite barn vi snakker om. I det minste ring og gi beskjed hvis de ikke kan komme som avtalt.

Jeg hadde startet festen kl 2. Og hvis ingen kom så hadde jeg dratt med familien ut på Burger King eller så, et sted det er lekeland. Hadde gitt beskjed til svigermor om at festen var flyttet. De andre kunne ha møtt en låst dør hjemme. En avtale er en avtale, og bryter de så kan dere også. Til neste gang. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som henger seg opp i tidspunktet? De inviterte sa at det passet, og at de skulle komme, da er det irrelevant om det var kl. 14, 15, 16 eller 20. Oppførselen til de inviterte var veldig ufin. 

Endret av nordlending
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta det opp veldig direkte i fellesskap neste gang dere møtes. 

"Den eneste som hadde en avtale om å komme rett etter jobb var xxxx, dere andre kom 2 timer for seint. Har dere ikke respekt for tiden til en 4 åring?" 

Se hva som blir svart så vet du hva du har å forholde deg til fremover. 

Anonymkode: 82dfd...c60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er langt ifra greit. I det MINSTE må du sette deg ned og skrive en fellesmelding til alle som kom etter 16. Der forklarer du at du har en lite barn som ble lei seg og man kan ikke holde bursdag for en 4 åring gående I 8 timer fordi det kan dukke opp mennesker som er mange timer forsinket.

Er de grovt forsinket neste gang, selvom du har advart de må du revurdere om de I det heletatt skal få invitasjon. Sånn her kan man ikke holde på og dere må sette ned foten 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 20.10.2024 den 18.40):

Da kjenner du ikke mange. De aller fleste har ett eller to søsken om de ikke er enebarn. Det vil si at et par som oftest har ett til fire søsken totalt. Og siden norske kvinner føder færre og færre barn, vil det bli fra 1-8 nevøer og nieser. 

Men statistikk og virkelighet er ofte ganske forskjellig. Ja, gjennomsnittet har kanskje 1,4 barn, men her er barnløse også en del av pakka. Jeg har 23 tantebarn på min side og omtrent like mange på mannens side. Våre barn har nesten 50 søskenbarn. Dette er veldig individuelt. 

Prøver IKKE å forsvare ts sin familie. Dette var bedritent gjort, men som sagt så kan man ikke fortelle noe om en familie utifra statistikk. 

Anonymkode: 11416...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men statistikk og virkelighet er ofte ganske forskjellig. Ja, gjennomsnittet har kanskje 1,4 barn, men her er barnløse også en del av pakka. Jeg har 23 tantebarn på min side og omtrent like mange på mannens side. Våre barn har nesten 50 søskenbarn. Dette er veldig individuelt. 

Prøver IKKE å forsvare ts sin familie. Dette var bedritent gjort, men som sagt så kan man ikke fortelle noe om en familie utifra statistikk. 

Det du skriver er høyst unormalt. Er dere medlem av en religiøs sekt? Det er veldig få som har mer enn fire barn, og det er også uvanlig å ha fire. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (21 timer siden):

Det du skriver er høyst unormalt. Er dere medlem av en religiøs sekt? Det er veldig få som har mer enn fire barn, og det er også uvanlig å ha fire. 

Nei, det er vi ikke, men vi har begge mange søsken som igjen har mange unger. Poenget er bare at du vet ikke noe om ts sin familie eller noen andre sin familie bare fordi du ser på statistikk. Den forteller mye om gjennomsnittet, men lite om det individuelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er vi ikke, men vi har begge mange søsken som igjen har mange unger. Poenget er bare at du vet ikke noe om ts sin familie eller noen andre sin familie bare fordi du ser på statistikk. Den forteller mye om gjennomsnittet, men lite om det individuelle. 

Jo, statistikken sier at de aller fleste har ett, to eller ingen søsken. Og de søsknene har ett, to, ingen eller tre barn hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...