Gå til innhold

Nesten alle kom sent til bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Besteforeldre til mannen kommer to timer for sent fordi de ikke ble hentet? Hvor de siden det verken er buss eller taxi tilgjengelig? 
Ts sier svingerfamilien alltid er sene, men det var vel egentlig svoger og svigermor som oppførte seg normalt her.

Enig med å feire på annen måte neste gang, altså barneselskap. 

Anonymkode: 3060d...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde rett og slett aldri invitert dem igjen. Kan ikke fordra å omgås folk som ikke har respekt for andres tid. Enda verre siden et lite barn var hovedpersonen her. Det eneste du kan gjøre, er å invitere dem to timer før selskapet starter neste gang.

Kommer disse tidsnok når dere inviterer på middag, eller er det det samme da?

Anonymkode: 8dc7f...06d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så du vet de er en flokk upålitelige idioter og likevel forteller du barnet at de kommer kl. 2 og får henne til å stå klar i finstasen?  Er du helt blåst? 

Anonymkode: d5af8...1d4

Så lite trivelig du er 

Anonymkode: d763e...669

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kl 14 er et idiotisk tidspunkt på en lørdag, ta det enten tidligere som lunsj eller senere så folk rekker andre ting på formiddagen. Når svigermor sa hun ikke kunne før kl 16 burde dere utsatt selskapet til da, og sagt et tidligere klokkeslett til de som er kronisk sene. Det er dårlig å ikke gi beskjed da, det bør dere kunne forvente.

Anonymkode: 40850...a9c

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette var spesielt ille, da det er et lite barn det er snakk om. 

Noen mennesker har bare ikke respekt for andres tid. 

Vi har noen sånne i familien. Inviterer dem alltid 1-2 timer tidligere enn alle andre. Da kommer de somregel til "rett tid". Er ofte de siste da også. 

Anonymkode: 4e1d5...c40

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skulle bare startet med kaken kvart over to. Så får resten lære seg at når de kommer når festen er over er kaken spist opp og kjolen av.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De burde ha gitt beskjed. Men klokka 14 på en lørdag? Merkelig tidspunkt. Jeg ville ha invitert til kaffe og kaker klokka 16, og eventuelt sagt 15 til de som alltid er seine.

Anonymkode: a7f86...f6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså kl 14 er et idiotisk tidspunkt på en lørdag, ta det enten tidligere som lunsj eller senere så folk rekker andre ting på formiddagen. Når svigermor sa hun ikke kunne før kl 16 burde dere utsatt selskapet til da, og sagt et tidligere klokkeslett til de som er kronisk sene. Det er dårlig å ikke gi beskjed da, det bør dere kunne forvente.

Anonymkode: 40850...a9c

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De burde ha gitt beskjed. Men klokka 14 på en lørdag? Merkelig tidspunkt. Jeg ville ha invitert til kaffe og kaker klokka 16, og eventuelt sagt 15 til de som alltid er seine.

Anonymkode: a7f86...f6e

Da skulle de ikke sagt at det passet klokken 14. Dette var uansett et barneselskap. Klokken 14 er helt perfekt for de minste.

Vet ikke om dere har egne barn, eller har veldig store barn?

Hadde vært uaktuelt å starte selskapet til min 4 åring senere enn 14. Hun har da vært oppe siden 6, og begynner å bli trøtt og søiten på ettermiddagen.

Dette skulle jo være barnets dag, ikke de voksne. 

Anonymkode: 4e1d5...c40

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 14 vat jo et merkelig tidspunkt, hverken fugl eller fisk. Jeg hadde foretrukket enten et formiddagsselskap kl 10-12 eller fra kl 17.

MEN: Jeg ville aldri kommet på å komme for sent eller utebli fra bursdag til et barn i familien, uten å gi beskjed det øyeblikket noe kom i veien. Og det skulle vært noe viktig for å komme i veien etter at jeg hadde takket ja.

Anonymkode: 9bdae...8e1

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunkt er jo helt irrelevant. Om det ikke passer så sier man at man ikke kan komme. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts

Vi ringte. Jeg ringte min søster og fikk ikke svar. Hun hadde vært på fest kvelden før og hadde sovnet. Kom med en gang hun våknet. Mannen ringte faren sin, og han ventet på damen som skulle komme hjem "hvert øyeblikk" så han kom "snart". Han ringte sine besteforeldre, de ventet på skyss av onkelen hans, som hadde måtte kjøre datteren hit og dit først. (besteforeldrene var veldig lei seg for at de var seine) . Hans andre bror var i barnebursdag, og "kom snart" .. (mine foreldre bor langt unna og kommer neste helg). Så hver for seg er det "gode" grunner. Men ingen ringte å sa fra om at de var sein, mannen måtte ringe de 2 ganger. Han tok det opp med en gang de kom, jeg er mer konfliktsky. Men svigerfamilien er veldig kronisk seine, så vi burde vel ha vært forbredt på det..  😔 

Anonymkode: d31df...620

Nei, ingen av de hadde gode grunner.

Fyllesjuk og sovnet, ventet på damen, ventet på skyss, var i annen bursdag.

De visste at de var invitert til kl 14. Da organiserer man slik at man er der til kl 14.

Da sørger man for at damen er hjemme i tide, fordi man skal bort.

Da sier man ifra at man kommer litt senere fra annen bursdag, og går litt tidligere fra den man er i.

Ja kan skje at man sovner på igjen, shit happens, men man drikker seg ikke såpass full når man vet man har planer dagen etterpå.

De som visste de kom til å komme senere, burde sagt ifra tidlig.

 

Endret av *Mocca*
Det var fornuftig å endre skudd, til skyss.... Litt drøyt å vente på skudd 😅🙈
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reagerer så mange på tidspunktet, 14 er da ikke noe ille. 

Anonymkode: dd903...62f

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor reagerer så mange på tidspunktet, 14 er da ikke noe ille. 

Anonymkode: dd903...62f

Enig. Å det er barnet det handler om, ikke seg selv, da får man det til å funke. 

Anonymkode: d763e...669

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig provoserende med folk som ikke respekterer andres tid. Vi har noen i min mann sin familie som alltid gjør dette og måtte ofte vente både en og to timer fordi de skulle bare før de kom. Begynte p invitere dem en til to timer før selskapet var tenkt å starte og startet feiringen på det tidspunktet som var satt uavhengig av når de kom. 

Anonymkode: d564c...615

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser at du allerede etterlyste. Men de kunne vel klart å si ifra selv, uten at du skulle passe på dem...

Anonymkode: af8cf...4f9

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du vet de er en flokk upålitelige idioter og likevel forteller du barnet at de kommer kl. 2 og får henne til å stå klar i finstasen?  Er du helt blåst? 

Anonymkode: d5af8...1d4

Hva får dere utav å svare TS slik? TS blir først kritisert i tråden for å ikke ringe og purre på gjestene. Når hun sier at det ble gjort blir hun kritisert fordi hun «passer på dem».

TS er småbarnsmor og sier hun kjenner på en følelse av å være mislykket fordi bursdagen ikke ble slik som forventet, primært grunnet en rekke gjester som ikke møtte opp til tiden.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Vi ringte. Jeg ringte min søster og fikk ikke svar. Hun hadde vært på fest kvelden før og hadde sovnet. Kom med en gang hun våknet. Mannen ringte faren sin, og han ventet på damen som skulle komme hjem "hvert øyeblikk" så han kom "snart". Han ringte sine besteforeldre, de ventet på skyss av onkelen hans, som hadde måtte kjøre datteren hit og dit først. (besteforeldrene var veldig lei seg for at de var seine) . Hans andre bror var i barnebursdag, og "kom snart" .. (mine foreldre bor langt unna og kommer neste helg). Så hver for seg er det "gode" grunner. Men ingen ringte å sa fra om at de var sein, mannen måtte ringe de 2 ganger. Han tok det opp med en gang de kom, jeg er mer konfliktsky. Men svigerfamilien er veldig kronisk seine, så vi burde vel ha vært forbredt på det..  😔 

Anonymkode: d31df...620

Kjære TS:

Du kunne ikke forutse at gjestene skulle bli så sene, og for meg høres din og ektefelle sin reaksjon helt naturlig ut.

Dere gjorde også det beste utav det, via å sprette kaken når onkel var der, med ny runde kakeservering og sang, når resten av gjestene kom. For meg høres det ut som dere gjorde en god jobb utav en uheldig situasjon.

Med det sagt: din datter er bare fire år. At fireåringer blir sliten og gråter i bursdagen sin kan skje selv om alt går på skinner. De er «hypet» og energien går opp og ned som en karusell. Det er ikke tegn på at hun har fått en dårlig bursdag.

Barnebursdag er ofte litt stress når de er små; man ønsker at alt skal være «perfekt». Med årene blir man flinkere til å senke skuldrene.

Når det gjelder din svigerfamilie og din søster, så ble dette kanskje er dyrkjøpt erfaring, for både de og dere.
 

Du sier besteforeldrene var veldig lei seg. Neste gang vil nok ikke dette gjenta seg. Og neste gang kan du fortsatt invitere gjestene til 14.00 men tone ned forventningene til din datter, slik at hun ikke er så opptatt av når gjestene kommer bare at de kommer, for som andre sier så kunne dere ha praktisert «åpent hus», da hadde forventningene til din datter vært at «de kommer før eller siden».

Skuffelse skyldes ofte at forventinger ikke blir innfridd, og via å skru forventinger ned eller endre dem (være mindre opptatt av når de kommer bare at de kommer) - så forebygger man skuffelser. Med det sagt; så har dere all rett til å være skuffet, da det er normal høflighet å komme til tiden, og melde fra hvis man blir forsinket.

Å komme to timer forsinket er også helt ekstremt og ganske uvanlig vil jeg påstå. Så når jeg snakker om å skru ned forventinger er det ikke fordi jeg mener dere har hatt for høye, de var absolutt innenfor normen, men for å skåne deres datter fra gjentagelse i fremtiden, nå da dere ser hvor lite pålitelig flere av familiemedlemmene deres dessverre er. 

Jeg ville ikke laget en større sak utav det, til synende og sist er det flotte barndomsminner å ha for datteren deres, at hun hadde slike bursdager, så får dere for hennes del forsøke å sette forventningene etter det som er realistisk ved neste bursdag.

Lykke til og vær stolt av deg selv og ektefelle ❤️💪🏼

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

 

Anonymkode: d4e35...92b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er dårlig gjort å komme to timer for sent uten å si i fra og beklage veldig. Ting kan skje når man skal reise et sted, men da er det da vanlig høflighet å ringe og forklare situasjonen. Og særlig når bursdagsbarnet er fire år. 

Da jeg leste tittelen, tenkte jeg at folk hadde kommet 10-30 minutter senere enn avtalt tid. Det opplever jeg er regelen snarere enn unntaket her. Mange har en tanke om at de ikke må komme for tidlig, vet jeg, at det er frekt når en skal i selskap, for da kan en ikke forvente at vertskapet er klare, og da er det bedre med litt sent om en reiser et stykke og ikke klarer å være helt nøyaktig. Men 2 timer er ikke litt sent. 

Du har ikke gjort noe galt som mor i hvert fall, dette var jo ikke i din makt. Du vurderte at det ville være best for barnet å vente på gjestene fordi du hele tiden trodde at noen måtte komme rimelig snart. Neste gang ville jeg sagt vær her før 14, for da spiser vi kake, siden du nå har fått demonstrert at familien virkelig ikke er til å stole på når det kommer til tid. 

 

Anonymkode: cac70...f7f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten ikke enig i at det er noe galt med hverken kl. 14 eller lørdag. En kan jo bare si i fra om det ikke passer, det må være helt lov. Jeg syns også det er helt greit å si at "vi prøver å komme kl. 14, men det er ikke sikkert vi får det til, vi kommer i hvert fall innom i løpet av dagen med en gave!". Og så oppdatere når en evt. ser at 14 ikke funker. Men det er ugreit å si at en skal komme 14, og så ikke dukke opp. 

Anonymkode: cac70...f7f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

 

Anonymkode: d4e35...92b

Eh? Hvordan punkterer det hele dagen? Den ser jeg ikke helt. Du får gjort masse før den tid, og du har hele resten av ettermiddagen og kvelden. Hvor lenge varer det liksom, 2 timer? Og det er snakk om én dag. Det tåler du

Anonymkode: dd903...62f

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

På en lørdag? 

Da hadde jeg som tante vært temmelig irritert, det punkterer jo hele dagen. Hadde imidlertid sagt fra om at vi kom innom senere, ikke bare dukket opp sent. Eller sagt at vi kom innom med gave søndag (da normale folk legger barnebursdager) 

 

Anonymkode: d4e35...92b

Og jeg som bestemor hadde vært dritirritert på deg som ikke klarer å sette av et par timer til tantebarnet ditt, på et tidspunkt du er invitert til. 

Anonymkode: 944d6...451

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...