Gå til innhold

Dere som slet med bekkenløsningssmerter under graviditeten, hvordan gikk det etter fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og nå er det ikke lenge til fødsel, er 39 uker på vei nå. Dette er mitt andre barn og jeg har hatt store bekkenløsningsmerter siden uke 20. Ingenting har hjulpet, bortsett fra hvile. Nå mot slutten hjelper ikke hvile en gang. Det er veldig vondt og jeg orker nesten ikke å bevege meg. Flere som forteller meg at jeg bare skal holde ut, for det går over etter fødsel. Men gjør det virkelig det? Kan dere som har slitt med dette dele erfaringer? 

Anonymkode: 76654...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter første fødsel var jeg dårlig i bekkenet i to år. I og etter svangerskap nummer to, til jeg det ekstremt forsiktig og var raskt i grei form igjen. 

Ti år senere er bekkenet veldig merkbart om jeg gjør dumme ting som å sove på en vond seng, gå på ski eller gå lenge på asfalt. Ellers helt greit. 

Anonymkode: d458b...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del forsvant det med en gang etter fødslene, begge gangene. Og jeg var ganske dårlig i bekkenet gjennom begge svangerskapene mine. 

Anonymkode: 694dd...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at 17 år senere så er bekkenet ikke bra (født 2 og yngste er 14) Har prøvd litt ulik trening og behandling, men bekkenet låser seg innimellom.  Jeg var ikke skikkelig ille under svangerskapene, bare sånn passe dårlig. 

Anonymkode: 24a66...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var virkelig plaget i begge mine graviditeter, fra rundt uke 20 og utover, kunne ikke stå/gå som vanlig, smerter inn og ut av bil, kunne ikke snu meg i senga, måtte ha hjelp til å gå på do på natta.. Og begge gangene var smertene borte rett etter fødsel. Altså, før jeg dro fra sykehuset 48 timer etter (med første var de vekk da jeg reiste meg fra senga første gang etter å ha presset ungen ut!)

Sier ikke at alle har det slik, men det finnes i hvert fall håp, og kan bli helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte siste for 9 år siden. Har hatt 3 svangerskap. Jeg har dessverre fått bekkenleddsyndrom. Har mye plager. 

Anonymkode: 98bdc...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De forsvant rett etter fødsel som om jeg hadde blitt født på ny selv. (Med forbehold om at jeg hadde så vondt overalt ellers de første månedene at det kan hende at jeg faktisk hadde vondt, men ikke hadde overskudd til å kjenne det. Mye bedre må det ha blitt i alle fall!) Og jeg var helt sengeliggende. Kan en sjelden gang kjenne et spøkelse eller to nå nesten to år etter, men mine smerter var 100% belastning- og relaksinrelatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haltet og vraltet mye i mitt svangerskap. Det ble bedre etter at jeg sluttet å gå mer enn absolutt, absolutt nødvendig, men det var alltid vondt og umulig å gå på normal måte. Jeg har ikke kjent noe mer til det etter fødselen for 5 måneder siden. Jeg vet at det kan bli kronisk, men jeg er rimelig sikker på at det aller, aller vanligste er at det går over.

Anonymkode: 63913...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ok etter 1-2 uker :) og jeg brukte tidvis krykker pga symfysentrøbbel i 8 av 9 måneder.

Anonymkode: 13229...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde moderate plager i begge svangerskap. Etter første fødsel var alt fint. Sleit i noen uker etter andre. Får også alltid bekkensmerter i dagene før menstruasjon.

Anonymkode: 3efb5...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fin igjen etter to svangerskap med store smerter. Tok noen uker før jeg var helt fin! 

Anonymkode: 63bdb...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To svangerskap, siste for 6 mnd siden. Får vondt i korsryggen, hofter og inni setet om jeg går/står for mye. Det vil si feks gå på asfalt/betong i 30 min…. Håper jeg skal bli helt kvitt det en dag..

Anonymkode: 677f7...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk bekkenløsning i 5 mnd og måtte gå med krykker. Sliter forsatt to år etter. Fått bekkenbetennelse og sliter med å stå og gå lenge av gangen. Så lei, og ingenting som som hjelper😞😞😞😞

Anonymkode: a3f62...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første fødsel var bekkenet dårlig i ett og et halvt år, men heldigvis vesentlig bedre enn før fødselen. Etter andre fødsel ble jeg bra igjen så å si med det samme barnet var ute, men til gjengjeld var bekkenleddssmertene mye verre under svangerskapet.

Anonymkode: 8b3df...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...