Gå til innhold

176 cm og trent, hva er modellvekten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

jeg er 176 cm, og litt veltrent, hva bør min vekt ligge på for å ha modell kropp ? Jeg har lange bein og smal midje. 

Anonymkode: 0aa11...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Modellene har jeo den laveste BMIen du kan ha for å ligge innenfor normalen. 

Anonymkode: cebb2...04d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har selv bmi ca 20,5. For høy bmi til å søke om å vere modell, da? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, prøv da vel, hvis det er din drøm. Men det kommer veldig an på hvordan ansiktet ser ut også, om trekkene kommer frem på en spesifikk måte på bilder og på avstand. Jeg kjenner et par modeller og de ser veldig forskjellige ut i hverdagen, men de har veldig «ryddige» ansikt, hvis du skjønner, som modellspeidere spotter at noen har, og andre ikke har. Bare å prøve!

Anonymkode: 480c3...f51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, prøv da vel, hvis det er din drøm. Men det kommer veldig an på hvordan ansiktet ser ut også, om trekkene kommer frem på en spesifikk måte på bilder og på avstand. Jeg kjenner et par modeller og de ser veldig forskjellige ut i hverdagen, men de har veldig «ryddige» ansikt, hvis du skjønner, som modellspeidere spotter at noen har, og andre ikke har. Bare å prøve!

Anonymkode: 480c3...f51

Dette. Ansiktet er først og fremst det som er viktigst og som må utmerke seg på en eller annen måte.

Deretter ang vekt, forsøk som du er og heller hør hva de sier. For de gir jo tydelige beskjeder ang. Slikt, det hører vi jo om hele tiden.

Anonymkode: 20171...934

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mer om klesstørrelse enn om vekt. Klesmodeller her i landet bruker ofte str 34-38. Vanligst er nok 34-36. Høyden din er innafor det modellbyråene pleier å se etter. 

Anonymkode: e6060...92a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar. Jeg har selv bmi ca 20,5. For høy bmi til å søke om å vere modell, da? 

TS

Er vel mer 17-18 i bmi modeller ligger på.

Anonymkode: 9e1d9...dc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 177 og var modell på slutten av 90-tallet. Da veide jeg vel 50-55 kg. Hvordan modellbransjen er i dag vet jeg ikke.

Anonymkode: 45270...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En modell fra Getinspired. Du trenger ikke være mager, men du må ha et brukbart utseende.

Selected Femme My Essential Short Sleeve O-Neck Tee Sonic

Anonymkode: 2dc36...ca3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En modell fra Getinspired. Du trenger ikke være mager, men du må ha et brukbart utseende.

Dette vi jo utvilsomt regnes som plus size, og dette er en reklamemodell, ikke en motemodell. Men hvis det er modell innen reklame TS ønsker å bli så er det omtrent ingen begrensninger, reklamebransjen trenger alle mulige slags kropper og ansikt. Tilogmed bestefar på 98 kan bli reklamemodell.

Anonymkode: 45270...6ac

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke alle som blir tatt bilde av med klær er modeller. Flere og flere bruker «vanlige folk»

Regner med at det ikke var dét TS mente

Anonymkode: 3ee05...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke alle som blir tatt bilde av med klær er modeller. Flere og flere bruker «vanlige folk»

Regner med at det ikke var dét TS mente

Anonymkode: 3ee05...402

Det er jo sånn at man må være realistisk, også. Tenke på hvilke allsidige oppdrag man har muligheten til å oppnå.

Det er de færreste som når gjennom om det kun er på øverste hylle man tenker å plukke oppdrag. Ser du på modellene som blant annet GetInspired og en rekke kleskjeder bruker, så er det et stykke til at de kan kalles for "vanlige folk" hva angår kropp og ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet litt som modell for å spe på budsjettet under studietiden. Jeg er 175 høy og veide rundt 55 kilo da, noe som var helt greie mål, i hvert fall den gang, men jeg fikk inntrykk av at jeg ikke burde veie mer, heller litt mindre om det var noe.

Anonymkode: bc6e1...962

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catwalk-modeller er stort sett undervektige. 

Reklame-modeller for kleskjeder kan jo være mye forskjellig, der har det blitt stor variasjon de siste åra.

Anonymkode: d8ae3...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 21.39):

Hei! 

jeg er 176 cm, og litt veltrent, hva bør min vekt ligge på for å ha modell kropp ? Jeg har lange bein og smal midje. 

Du har ikke modellkropp.De er ikke veltrente.

Anonymkode: 2b048...ab8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er 182 cm høy og ble spurt om å være modell for noen år siden. Veide 68 kg. Jeg fikk beskjed om at jeg burde gå ned i vekt til 55 kg, max 56-57. Jeg droppa det. Ble litt spiseforstyrret av beskjeden. Tror det er lurt å velge et annet yrke hvis du er litt sårbar for kommentarer om kropp og vekt. 

Anonymkode: 7df8c...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 22.32):

Modellene har jeo den laveste BMIen du kan ha for å ligge innenfor normalen. 

Anonymkode: cebb2...04d

Vil ikke si det. Se på reklamen til Lindex, damene der er både eldre og lubne. Samme til dels med Pierre Robert. Synes dette for øvrig er meget bra. Kan bidra til å ta bort litt av fokuset på perfekte kropper.

Anonymkode: d9b2a...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er 182 cm høy og ble spurt om å være modell for noen år siden. Veide 68 kg. Jeg fikk beskjed om at jeg burde gå ned i vekt til 55 kg, max 56-57. Jeg droppa det. Ble litt spiseforstyrret av beskjeden. Tror det er lurt å velge et annet yrke hvis du er litt sårbar for kommentarer om kropp og vekt. 

Anonymkode: 7df8c...eed

Da jeg var ung var jeg 180/ 59 kg. Kunne ikke vært tynnere, så om man blir bedt om å slanke seg til en slik vekt, så blir man syk.

Anonymkode: 99ede...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...