AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Dattera mi har to tvillingjenter i klassen sin, som og er venner hun gjerne vil være sammen med på fritiden. De er snart 10 år alle tre. Utfordringen er at det er to barn som ikke er noe trivelig å ha på besøk. I løpet av de siste gangene de har vært her har de: - låst seg inne på badet, kun de to, ikke dattera mi, og snoka gjennom skuffer og skap, noe som sikkert ikke er uvanlig, men de hadde også prøvd mye av sminka mi og tatt på seg smykker fra et smykkeskrin jeg har på badet. Når de fikk beskjed om å ta av seg kjedene mine ble de sure. Lignende episoder har skjedd flere ganger. - De er frekke mot de andre barna vi har, som er mindre enn dattera vår som er eldst. Vi har Lego i stua som er felles, om lillebror leker der kan de komme inn i rommet og si «gå vekk, nå skal vi leke her». - De har flere ganger endevendt hele klesskapet til dattera mi. I de tilfellene har jo dattera vår vært der og, hun sier hun prøver å stoppe de, men de gjør det allikevel. Uansett er dette slik som aldri skjer når hun har besøk av andre venner. Nå begynner vi å bli lei av disse besøkene. De bor ikke i nærheten, så besøkene er planlagt. Har prøvd å snakke med foreldrene, men vi kommer liksom ingen vei. Har og selvsagt snakket med jentene, men det skjer ingen forandring. Er dette normalt for snart 10-åringer? Anonymkode: dae0f...bd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Nei, ikke normalt. Hadde droppet å be de til dere så får heller datteren din besøke dem eller leke ute. Anonymkode: d289d...6dd 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 Ikke normalt. Hadde rett og slett gitt beskjed at de ikke kan komme på besøk mer for de følger ikke mine regler i mitt hus. Ferdig snakka. Anonymkode: 10555...490 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 Send dem hjem når de ikke oppfører seg. Si tydelig fra om regler, så får foreldrene hente rampungene sine tidlig. Anonymkode: 7495c...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dattera mi har to tvillingjenter i klassen sin, som og er venner hun gjerne vil være sammen med på fritiden. De er snart 10 år alle tre. Utfordringen er at det er to barn som ikke er noe trivelig å ha på besøk. I løpet av de siste gangene de har vært her har de: - låst seg inne på badet, kun de to, ikke dattera mi, og snoka gjennom skuffer og skap, noe som sikkert ikke er uvanlig, men de hadde også prøvd mye av sminka mi og tatt på seg smykker fra et smykkeskrin jeg har på badet. Når de fikk beskjed om å ta av seg kjedene mine ble de sure. Lignende episoder har skjedd flere ganger. - De er frekke mot de andre barna vi har, som er mindre enn dattera vår som er eldst. Vi har Lego i stua som er felles, om lillebror leker der kan de komme inn i rommet og si «gå vekk, nå skal vi leke her». - De har flere ganger endevendt hele klesskapet til dattera mi. I de tilfellene har jo dattera vår vært der og, hun sier hun prøver å stoppe de, men de gjør det allikevel. Uansett er dette slik som aldri skjer når hun har besøk av andre venner. Nå begynner vi å bli lei av disse besøkene. De bor ikke i nærheten, så besøkene er planlagt. Har prøvd å snakke med foreldrene, men vi kommer liksom ingen vei. Har og selvsagt snakket med jentene, men det skjer ingen forandring. Er dette normalt for snart 10-åringer? Anonymkode: dae0f...bd5 HUFF. Bestevenninna mi har en sånn datter. Som roter i skuffer og skap. Hennes barn er veldig god venninne med min datter, men jeg har ikke invitert bare datteren hjem til oss på noen år... Hun hører ikke på ordet nei! Denne jenta er 7. Det er bare dårlig oppdragelse. Anonymkode: 4a327...227 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hva sier egentlig foreldrene når du ringer dem og forteller hva ungene deres driver med? Jeg hadde DØDD av skam om ungen min hadde gjort noe sånt hos andre 😵💫 Anonymkode: 88b7b...a60 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): HUFF. Bestevenninna mi har en sånn datter. Som roter i skuffer og skap. Hennes barn er veldig god venninne med min datter, men jeg har ikke invitert bare datteren hjem til oss på noen år... Hun hører ikke på ordet nei! Denne jenta er 7. Det er bare dårlig oppdragelse. Anonymkode: 4a327...227 Jeg kjenner godt voksne damer som gjør det samme, så er ikke sikkert de vokser det av seg 😛 Anonymkode: 9b9e3...d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 Tja ingen av de er spesielt graverende tenker jeg da, mem du får snakke med de da Anonymkode: 309b3...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #9 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja ingen av de er spesielt graverende tenker jeg da, mem du får snakke med de da Anonymkode: 309b3...1f3 Endevende skapene hos andre ikke graverende? Ingenting tyder på at det nytter å snakke med disse to, man må snakke med foreldrene og ikke ta imot mer besøk før det blir bedring. Anonymkode: 9b9e3...d4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #10 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja ingen av de er spesielt graverende tenker jeg da, mem du får snakke med de da Anonymkode: 309b3...1f3 Har du tvillingjenter på ca ti år, som du pleier å sende vekk på besøk......? 😏 Anonymkode: 74e4c...f25 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva sier egentlig foreldrene når du ringer dem og forteller hva ungene deres driver med? Jeg hadde DØDD av skam om ungen min hadde gjort noe sånt hos andre 😵💫 Anonymkode: 88b7b...a60 Og nettopp derfor gjør ikke ditt barn sånt - hvertfall ikke gjentatte ganger. Jeg ville bedt foreldrene hente ganske kjapt ved sånne hendelser. Når det er gjentatte ganger, ville de fått "karantene" på besøk. Anonymkode: 9cd20...a56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #12 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tja ingen av de er spesielt graverende tenker jeg da, mem du får snakke med de da Anonymkode: 309b3...1f3 Jeg er enig med deg. Dette har vi selv opplevd og det er helt ærlig ingen stor sak. Da har jeg bare sagt til dem at de ikke skal gå i skapene, røre ting som ikke er deres eller hva det nå er de har gjort. Og om de har rotet er det jo bare å si at de må rydde etter seg før de går. Jeg har ennå ikke opplevd at noen ikke er mottakelig for litt korrigering. Å snakke om å la være å invitere sine barns venner fordi en selv ikke tør å være voksen og si i fra er jo bare fullstendig bak mål. Anonymkode: 12c0e...def 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #13 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tja ingen av de er spesielt graverende tenker jeg da, mem du får snakke med de da Anonymkode: 309b3...1f3 Jo dette er uakseptabel oppførsel. Har aldri opplevd at barn som er på besøk har rotet i skapene på badet eller endevendt klesskapene. Barn med litt oppdragelse gjør ikke slikt. Barn som er grenseløse fordi de ikke blir satt grenser for hjemme gjør slikt. Dessverre ikke alle foreldre som evner å oppdra barna sine. Dette er jo et kroneksempel. Anonymkode: 97e5e...47e 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #14 Del Skrevet 20. oktober 2024 Er dette et jentefenomen i den alderen? Har bare gutter jeg og de få de har hatt med seg jenter hjem så har jeg registrert at noen har vært i skapet på badet, ikke noe problem det da men litt morsomt er det. Det disse tvillingene gjør blir noe helt annet og jeg hadde ikke tatt i mot besøk av de mer. Hadde lagt opp til at hun finner seg andre venner å være med. Anonymkode: 6481e...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #15 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har prøvd å snakke med foreldrene, men vi kommer liksom ingen vei. Anonymkode: dae0f...bd5 Si til foreldrene at de kan si fra når barneoppdragelsen er på plass og barna har sluttet med å endevende skuffer og skap hos fremmede. Anonymkode: aa9d2...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #16 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er enig med deg. Dette har vi selv opplevd og det er helt ærlig ingen stor sak. Da har jeg bare sagt til dem at de ikke skal gå i skapene, røre ting som ikke er deres eller hva det nå er de har gjort. Og om de har rotet er det jo bare å si at de må rydde etter seg før de går. Jeg har ennå ikke opplevd at noen ikke er mottakelig for litt korrigering. Å snakke om å la være å invitere sine barns venner fordi en selv ikke tør å være voksen og si i fra er jo bare fullstendig bak mål. Anonymkode: 12c0e...def Så om et barn som er på besøk hos dere kommer inn i stua med halskjedet ditt, som du har i et smykkeskrin på badet, og du sier det skal ta det av seg, og barnet ikke vil og blir sur - så er ikke det så ille? Sist gang de var her hadde jeg en runde å gjemte vekk diverse som er på badet, og låste det inn på soverommet mitt. Så tenkte jeg at dette kan da ikke være normalt, nå er de snart 10 år.. men jeg kan ikke være nødt til å fotfølge dem nå, følge med ja, men ikke fotfølge. En gang var øyeskyggepaletten min et totalt kaos fordi de hadde blanda farger. Et i-landsproblem helt klart, men og helt unødvendig oppførsel. Ts Anonymkode: dae0f...bd5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #17 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva sier egentlig foreldrene når du ringer dem og forteller hva ungene deres driver med? Jeg hadde DØDD av skam om ungen min hadde gjort noe sånt hos andre 😵💫 Anonymkode: 88b7b...a60 Det hadde jeg også. Første gang jeg sa fra hadde de sminka seg og vi fikk ikke/gadd ikke vaske vekk alt. Tenkte det kunne fungere som bevis på oppførselen. Sa at de hadde låst seg inn på badet og sminka seg med sminka si, vi har snakka om at det skal de ikke gjøre, det var litt av en kaos inne der. Respons; åjaaa, vi får vel av resten av sminka hjemme. Andre gangen var litt i samme dur. Synes det er så rart for det er foreldre jeg egentlig har inntrykk av at setter grenser for barna sine. ts Anonymkode: dae0f...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så om et barn som er på besøk hos dere kommer inn i stua med halskjedet ditt, som du har i et smykkeskrin på badet, og du sier det skal ta det av seg, og barnet ikke vil og blir sur - så er ikke det så ille? Sist gang de var her hadde jeg en runde å gjemte vekk diverse som er på badet, og låste det inn på soverommet mitt. Så tenkte jeg at dette kan da ikke være normalt, nå er de snart 10 år.. men jeg kan ikke være nødt til å fotfølge dem nå, følge med ja, men ikke fotfølge. En gang var øyeskyggepaletten min et totalt kaos fordi de hadde blanda farger. Et i-landsproblem helt klart, men og helt unødvendig oppførsel. Ts Anonymkode: dae0f...bd5 Vet ikke om det bare er meg som er dritskummel, men hos meg tør ikke ungene gjøre sånt. Og låse seg inn på badet og åpne skuffer og skap, de hadde fort forstått at det ikke er greit. Finnes ikke redd for å gi andres unger klare beskjeder når de er på besøk hjemme hos meg. Ja, jeg tror de er livredde meg Anonymkode: f44ec...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har du tvillingjenter på ca ti år, som du pleier å sende vekk på besøk......? 😏 Anonymkode: 74e4c...f25 🙄 Anonymkode: 309b3...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo dette er uakseptabel oppførsel. Har aldri opplevd at barn som er på besøk har rotet i skapene på badet eller endevendt klesskapene. Barn med litt oppdragelse gjør ikke slikt. Barn som er grenseløse fordi de ikke blir satt grenser for hjemme gjør slikt. Dessverre ikke alle foreldre som evner å oppdra barna sine. Dette er jo et kroneksempel. Anonymkode: 97e5e...47e Du synes det, jeg synes ikke det er så graverende at man ikke vil ha de på besøk igjen og koda selv barn med oppdragelse tester grenser Anonymkode: 309b3...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå