AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Det er visst store forskjeller på AKS i Oslo, vi har bare et par måneders erfaring med vår, og ikke noe å sammenligne med. Så lurer på, hva kjennetegner en bra og dårlig AKS. Hviken erfaring har du? Hva tilbys? Drar de på turer? Kino? Aktiviteter? Tilbyr de kurs? Hvordan er mattilbudet? Er dere fornøyde? Bare ute etter å høre litt erfaringer. Hvis noen har noen oversikt over hvilke som er best og dårligst er det også interresant å se. Anonymkode: 4354d...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hvorfor skal det være kino, full oppvartning , underholdning dill og dalll? Unger må da lære seg å leke på egenhånd og uten ekstra service til enhver tid. Alt annet blir da litt kunstig? Ingen andre arenaer i samfunnet man blir underholdt hver dag. like greit å venne seg til det og at det er forskjell på hverdag og fest Anonymkode: 73d3a...44b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 Er nok større forskjell på i og utenfor Oslo. Her vi bor tilbyr ikke sfo en shit utenom oppbevaring av unger. Mattilbud? Makaroni og pølser med ketchup eller brødskiver med syltetøy. Kanskje de går en tur bort til fotballbanen eller arrangerer vannlek en varm sommerdag, sjeldent mer enn det. Anonymkode: 6128b...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor skal det være kino, full oppvartning , underholdning dill og dalll? Unger må da lære seg å leke på egenhånd og uten ekstra service til enhver tid. Alt annet blir da litt kunstig? Ingen andre arenaer i samfunnet man blir underholdt hver dag. like greit å venne seg til det og at det er forskjell på hverdag og fest Anonymkode: 73d3a...44b Men så er de tvunget til å være mange timer på skolen, så noe må de tilbys. Hele situasjonen er kunstig. Først var det skoleFRITIDsordning, så aktivitetsskole, og nå drømmer politikere om heødagsskole! Stakkars barn. Anonymkode: 22972...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er nok større forskjell på i og utenfor Oslo. Her vi bor tilbyr ikke sfo en shit utenom oppbevaring av unger. Mattilbud? Makaroni og pølser med ketchup eller brødskiver med syltetøy. Kanskje de går en tur bort til fotballbanen eller arrangerer vannlek en varm sommerdag, sjeldent mer enn det. Anonymkode: 6128b...195 Jeg jobber med barn og kan forstå at man bare ender opp med pasta med ketchup og skiver med syltetøy. Det er ekstremt vanskelig å få dagens barn til å spise annet. Jeg er sjokkert over hvor redde de er for vanlig mat. Kjedelig å kaste masse mat når man allerede har stramt budsjett. Anonymkode: 22972...d80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber med barn og kan forstå at man bare ender opp med pasta med ketchup og skiver med syltetøy. Det er ekstremt vanskelig å få dagens barn til å spise annet. Jeg er sjokkert over hvor redde de er for vanlig mat. Kjedelig å kaste masse mat når man allerede har stramt budsjett. Anonymkode: 22972...d80 Så du mener unger flest bare spiser makaroni og pølser hjemme? Og har med syltetøy hver dag i matpakka? Selvfølgelig kan man tilby de vanlig mat. Hadde 100 prosent foretrukket det. Anonymkode: 6128b...195 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg bor ikke i Oslo, men vil gjerne svare. Her jeg bor er det store forskjeller på sfo. Den vi har er bedre enn de fleste. De har utvidet åpningstidene med 45min for å tilpasse seg foreldre. De får varm mat hver dag. (De er med i ett prosjekt som krever ordentlig mat sunn mat laget etter anbefalinger fra helsedirektoratet). Barna har frilek, og mye utetid. De bruker skolegården og har en egen liten plass ute som ligner på en barnehage. Mye leker, stor sandkasse. Masse klatreapparater og husker. De prøver å ha noe organisert ballspill og forskjellige idretter De har fokus på, men blir ofte allidrett i gymsalen. De har også lekserom for de som vil gjøre lekser. Veldig fornøyd her. De ansatte er mye med barna. De har formingsprosjekter, teater etc. Anonymkode: abd96...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så er de tvunget til å være mange timer på skolen, så noe må de tilbys. Hele situasjonen er kunstig. Først var det skoleFRITIDsordning, så aktivitetsskole, og nå drømmer politikere om heødagsskole! Stakkars barn. Anonymkode: 22972...d80 Godt med frilek etter mange timer på skolebenken. Barns hjerne trenger frilek for sunn utvikling. Ikke rart barn blir kravstore, krenbare og lite robuste med en slik tilnærming til livet Anonymkode: 73d3a...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er visst store forskjeller på AKS i Oslo, vi har bare et par måneders erfaring med vår, og ikke noe å sammenligne med. Så lurer på, hva kjennetegner en bra og dårlig AKS. Hviken erfaring har du? Hva tilbys? Drar de på turer? Kino? Aktiviteter? Tilbyr de kurs? Hvordan er mattilbudet? Er dere fornøyde? Bare ute etter å høre litt erfaringer. Hvis noen har noen oversikt over hvilke som er best og dårligst er det også interresant å se. Anonymkode: 4354d...6a9 Drammen. Ingen turer. Har store lokaler og et uteområdet med ei svær sandkasse, klatrestativer, en huske og 2 fotballbanner. Bruker gymsalen til sportsklubben til frilek på torsdager (veldig stas for barna). Perler, plastelina, et par tematiske rom til å leke butikk og familie. Alt dette selvvalgt, frilek. De som vil kan se på film på fredager (på SFO-basen). Kantineavdeling der de får brødskiver daglig (barna velger pålegg og smører selv), enkel varmmat som fiskepinner,spaghetti bollognese, kjøttboller på fredager og daglig i feriene. I feriene er det organiserte formingsaktiviteter hver dag. Eller hovedsaklig frilek gjennom året. Masse fri lek. Halvparten av tiden - ute. SFO er ikke i skolegården, men i 10 min gange, så det er snakk om nye omgivelser halvparten av dagen. Supre ansatte som ser barna. Barnet trives enormt. Vi er veldig fornøyde. Endret 20. oktober 2024 av Ny Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber med barn og kan forstå at man bare ender opp med pasta med ketchup og skiver med syltetøy. Det er ekstremt vanskelig å få dagens barn til å spise annet. Jeg er sjokkert over hvor redde de er for vanlig mat. Kjedelig å kaste masse mat når man allerede har stramt budsjett. Anonymkode: 22972...d80 Ikke rart det skjer når til og med de som jobber med barn backer off. Her hjemme spiser vi variert. Barna skulle selvsagt ønske de fikk pølse og syltetøy hver dag. Det gjør de ikke. Jevnlig ønsker de ikke å spise grønnsakene. Men vi motiverer og plutselig er i det minste deler av grønnsakene eller noe «uvant» kjøtt spist. Jeg har faktisk samme forventning til barnehage/skole/aks. At de motiveres og pushes litt. Og at det faktisk serveres variert mat. Ikke at de blir møtt av pølser og syltetøy. Veldig kjedelig å vite at det finnes ansatte som ikke er motivert selv til å bidra til et variert tilbud og motivasjon og læring rundt et måltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå