AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Skrevet 19. oktober 2024 Hei, jeg er en som sliter med å få sagt det jeg vil si fordi det er så tungt å snakke om. Har sett andre anbefale å skrive dem ned og gi til psykologen. Jeg har ganske lange notater(2 A4-sider). Er det fortsatt greit å be psykologen lese dem? Det er snakk om å lese dem under psykolog-timen jeg har. Så det blir ikke noe merarbeid for psykologen. Men jeg har også hørt andre psykologer snakke om at man bør snakke om ting selv om det gjør en ekstremt trist. Men for meg så blir det nesten å gjenopplive fortiden min å snakke om ting høyt. Mens det å skrive ned ting som regel går greit. Jeg vet jeg kunne spurt psykologen min, men jeg er en som ikke tør å spørre om det er mulig om jeg kan få avslag. Så derfor spør jeg her på Kvinneguiden først. Anonymkode: 62a88...15c
Daria Skrevet 19. oktober 2024 #2 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg tenker at det burde være helt uproblematisk, særlig når tanken er å bruke dem i timen. Jeg kom en gang med 18 håndskrevne sider til psykologen etter en litt langt terapi-pause (hans fravær), og han snakket entusiastisk om hvor lurt det var å skrive og at han gledet seg til å lese dem (noe han gjorde mellom timene, så det var teknisk sett ubetalt ekstraarbeid).
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Skrevet 19. oktober 2024 Sikkert bare bra du tar det med, du er jo selv ansvarlig for å bringe inn tema og ønske om samtaleemne i timene regner jeg med Anonymkode: e1e76...08d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Skrevet 19. oktober 2024 Det kommer til å gå veldig fint å be psykologen om dette. Du er hensynsfull som tar med notatene til timen og ikke ber om at det leses før timen. Anonymkode: 1dffb...e73
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg ville tatt det med, og samtidig brukt muligheten til å snakke om det. Min psykolog liker å få det på forhånd, så jeg sender et sammendrag på sms dagen før timen. Da får hun lest gjennom og vi har et utgangspunkt for timen. har opplevd at psykologer kan reagere på å måtte lese noe i timen fordi de ikke får forberedt seg. Når det er sagt tenker jeg en god psykolog tar i mot med takk uansett. Anonymkode: 42549...4ee
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Skrevet 19. oktober 2024 Høres helt supert ut at du leser dine egne tanker og ord foran psykologen hvis du sliter med å uttrykke deg spontant. Anonymkode: 93d33...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Skrevet 19. oktober 2024 Takk for svar. Da tar jeg med notatene mine. TS Anonymkode: 62a88...15c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg gjorde det. Psykologen ble veldig glad for at jeg delte og hun fikk mye bedre forståelse for meg etterpå! Anonymkode: ad8f9...afa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #9 Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres helt supert ut at du leser dine egne tanker og ord foran psykologen hvis du sliter med å uttrykke deg spontant. Anonymkode: 93d33...5a8 Mulig jeg var uklar i åpningsinnlegget mitt. Men det er psykologen som skal lese mine notater og ikke jeg som skal lese foran psykologen. Jeg har prøvd tidligere å lese mine notater foran psykologen og det er like vanskelig for meg. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg gjorde det. Psykologen ble veldig glad for at jeg delte og hun fikk mye bedre forståelse for meg etterpå! Anonymkode: ad8f9...afa Takk. Jeg også har skrevet informasjon som vil psykologen mye bedre forståelse av meg. Selv om notatet handler om fortiden min så har det påvirket veldig hvordan jeg i dag tenker og handler. TS Anonymkode: df911...f29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå