Gå til innhold

Love is blind, Habibi

Pasifica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Jessus hun Nour😄. Og Jessus han Simo😛.
 Og veldig fint når de ikke bor sammen på den ferien, men er på dates. I stedet for sånn- nå drikker vi oss litt brisne og har det såååå sexy sex med en du knapt har tatt på. 
De har bedre tid til å snakke om viktige standpunkter i et samliv. Og fint at flere bare- Noup! Ikke noe for meg. Før du har involvert familie, venner og hatt en romantisk ferie med masse forhåpninger helt til alteret.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min guilty pleasure. Jeg synes kulturforskjellene er fascinerende, men samtidig er det som vestlig kvinne ubehagelig å se på. Mennene er så kontrollerende og kvinnene aksepterer det uten å mukke på tross av å være både selvstendige, velutdannede og med gode jobber, for det er bare sånn det er hos dem. 

Ammar var jo et vandrende rødt flagg og atferden hans var ekstremt ubehagelig å observere. Etter to timer i eksperimentet hadde han sørget for at ingen andre menn kunne snakke med Karma. Så hun fikk jo aldri egentlig vært med på eksperimentet slik det var ment å være for hun fikk bare prate med ham for det hadde han bestemt. Og den scenen hvor han truet (dårlig skjult som en spøk) med å kaste manualen gjennom vinduet. :o  Og så på ferien da når reglene hans kom fram. "Jeg vil ikke kontrollere deg..." sier han, men du får ikke danse, du får ikke gå ut av huset alene......  😱 Heldigvis slo Karma opp med ham!  Jeg fikk litt konemishandler-vibber av Ammar må jeg innrømme og tør ikke tenke på hvordan det er å være gift med ham. 

Nour er bare slitsom og høy på seg selv, og gjør ingenting annet enn å fikle med håret sitt konstant. Jeg er glad Mido slo opp med henne. Og så utrolig barnslige han og Simo var, som bare forlot forlovedene uten å snakke med dem. Ingen forklaring, ikke noe offisielt brudd, de bare dro! Jeg lurer på om det også har med kulturen å gjøre. De er vant til at de som menn ikke trenger forklare seg siden det er de som bestemmer så da har de heller aldri lært å diskutere eller kompromisse? 

Nå var det jo bare ett par som endte med å faktisk gifte seg. Mohammed virker ok, men samtidig føler jeg litt at han bare sier ting for å gjøre Safa fornøyd (slik hun selv sa til ham at hun mistenkte). Han er åpenbart ikke fornøyd med at hun har en viktig jobb hvor hun må reise mye og selv om han ikke sa rett ut at hun må slutte lurer jeg på om pipa kanskje får en annen låt nå som de er gift? Det blir spennende å se i alle fall. 

Jeg er spent på reunionepisoden. Den er ikke annonsert ennå og jeg finner heller ingen dato når jeg søker så vi får vente i spenning og se. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (På 22.10.2024 den 13.47):

Dette er min guilty pleasure. Jeg synes kulturforskjellene er fascinerende, men samtidig er det som vestlig kvinne ubehagelig å se på. Mennene er så kontrollerende og kvinnene aksepterer det uten å mukke på tross av å være både selvstendige, velutdannede og med gode jobber, for det er bare sånn det er hos dem. 

Ammar var jo et vandrende rødt flagg og atferden hans var ekstremt ubehagelig å observere. Etter to timer i eksperimentet hadde han sørget for at ingen andre menn kunne snakke med Karma. Så hun fikk jo aldri egentlig vært med på eksperimentet slik det var ment å være for hun fikk bare prate med ham for det hadde han bestemt. Og den scenen hvor han truet (dårlig skjult som en spøk) med å kaste manualen gjennom vinduet. :o  Og så på ferien da når reglene hans kom fram. "Jeg vil ikke kontrollere deg..." sier han, men du får ikke danse, du får ikke gå ut av huset alene......  😱 Heldigvis slo Karma opp med ham!  Jeg fikk litt konemishandler-vibber av Ammar må jeg innrømme og tør ikke tenke på hvordan det er å være gift med ham. 

Nour er bare slitsom og høy på seg selv, og gjør ingenting annet enn å fikle med håret sitt konstant. Jeg er glad Mido slo opp med henne. Og så utrolig barnslige han og Simo var, som bare forlot forlovedene uten å snakke med dem. Ingen forklaring, ikke noe offisielt brudd, de bare dro! Jeg lurer på om det også har med kulturen å gjøre. De er vant til at de som menn ikke trenger forklare seg siden det er de som bestemmer så da har de heller aldri lært å diskutere eller kompromisse? 

Nå var det jo bare ett par som endte med å faktisk gifte seg. Mohammed virker ok, men samtidig føler jeg litt at han bare sier ting for å gjøre Safa fornøyd (slik hun selv sa til ham at hun mistenkte). Han er åpenbart ikke fornøyd med at hun har en viktig jobb hvor hun må reise mye og selv om han ikke sa rett ut at hun må slutte lurer jeg på om pipa kanskje får en annen låt nå som de er gift? Det blir spennende å se i alle fall. 

Jeg er spent på reunionepisoden. Den er ikke annonsert ennå og jeg finner heller ingen dato når jeg søker så vi får vente i spenning og se. 

Jeg har samme observasjoner som deg. Det var så vondt å se på noen av klippene med flere av de kontrollerende mennene. 

Jeg vil kun legge til at det var flere røde flagg med Mohammed også. Du nevnte jo at han ikke likte jobben hennes angående reising. I tillegg så var han så spydig enkelte ganger og virket så uengasjert av og til. Særlig da de skulle finne ringer. Safa ble så emosjonell,  mens jeg synes Mohammed virket distansert. Men selvfølgelig, måten de filmer på osv kan jo påvirke dette. Men så var de på båttur. Og da Safa prøvde å ta opp bekymringene sine på en veldig fin måte, ble hun bare avvist og han ville ikke høre på eller være villig til å snakke om dette.  Så synes han også virker litt kald og definitivt kontrollerende. Så trist, for Safa virker som en utrolig snill person med et stort hjerte.

Blir spennende å se reunion.

En av mennene som kommer "best" ut synes jeg er Khatab. Han virker jordnær, åpen og inkluderende av de lille vi ser. De to virket som et veldig fint par og synd at foreldrene hennes (husker ikke navnet hennes dessverre) må gi de godkjenning til ekteskapet. Igjen kan ikke individet bestemme selv, men blir kontrollert og avhengighet av familiens velsignelse. Håper de finner ut av det.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg likte også Khatab, men forstår at det var vanskelig å gifte seg når familien hennes (jeg husker heller ikke navnet hennes  :fnise:) ikke var med og ikke virket til å akseptere forholdet. Det er i grunnen spesielt å se på hvor mye mennene i familiene bestemmer over kvinnene. Safas far er jo død så det var broren som måtte godkjenne forholdet og signere ekteskapskontrakten. Det er litt absurd i grunnen. 

Og ja, enig i at det var flere røde flagg med Mohammed, jeg hadde helt glemt dem. Jeg tror han er en fyr som nok endrer litt personlighet når de er vel gift og han har kontrollen. Håper jeg tar feil da. 

Asma, hun het Asma. :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende hvordan de skifter på å snakke engelsk og arabisk. Er det vanlig å snakke sånn i Emiratene? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, arabisk, engelsk og fransk om hverandre. Det er visst helt vanlig ja, men fascinerende å høre på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes khatab og Dounia hadde vært en så fin match ❤️ hu er jo bare så skjønn 🥰🥰❤️han virker også veldig snill og god 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har ikke annonsert når det kommer og jeg finner ikke noe når jeg googler heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...