Gå til innhold

Har jeg misforstått min personlige trener eller er dette vanlig å fakturere for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min PT fakturer meg både timer og forberedelse av timer. Vi har hatt 22 timer hittil i år, hvorav han har fakturer meg for 2 timer som er ren forberedelse for øktene våres. Når jeg spurte ham hvorfor han hadde fakturert meg for disse, så nevnte han at det var en del av avtalen og at han som PT har krav på å bli betalt hvis han forbereder en spesiell økt for meg (for eksempel, den ene gangen hadde jeg skadet foten og var nødt til å ha mer tilpasset trening for den uken) i tillegg har han fakturert meg for at han har lagd mat-planer for meg og andre ting. 

Er dette normalt? jeg mener at når jeg betaler for en PT så skal dette være en naturlig del timen, og ikke noe jeg må betale ekstra for

Anonymkode: 642d9...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Min PT fakturer meg både timer og forberedelse av timer. Vi har hatt 22 timer hittil i år, hvorav han har fakturer meg for 2 timer som er ren forberedelse for øktene våres. Når jeg spurte ham hvorfor han hadde fakturert meg for disse, så nevnte han at det var en del av avtalen og at han som PT har krav på å bli betalt hvis han forbereder en spesiell økt for meg (for eksempel, den ene gangen hadde jeg skadet foten og var nødt til å ha mer tilpasset trening for den uken) i tillegg har han fakturert meg for at han har lagd mat-planer for meg og andre ting. 

Er dette normalt? jeg mener at når jeg betaler for en PT så skal dette være en naturlig del timen, og ikke noe jeg må betale ekstra for

Så du mener han skal ikke bli betalt for den tiden han bruker på jobb utenom på senteret?

• Liker 10
Skrevet

Om han bruker tid før treningen så har han jo rett på betalt for den tiden også. Han har vel brukt tid utenom på matplan også.

Anonymkode: c066a...284

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det du som har misforstått, helt klart.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo arbeidstid han bruker på deg, hvem skulle ellers betale for det? Da fysioterapeuten satte opp hjemmetreningsplan for meg, betalte jeg for tiden hun brukte selv om jeg ikke var til stede mens hun skrev den, det var jo ikke noe hun gjorde for moro skyld på sin fritid.

Siden han viser til at det er en del av avtalen deres, har du vel en kontrakt hvor sånt står?

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er en naturlig del av timen, så bruker han ikke ekstra tid på det. Da bruker han den naturlige delen av nettopp timen deres på det.

Har dere avtalt at du betaler for 45 min med han, og han trenger 15 min forberedelse, så er det naturligvis bare 30min igjen til trening.

Eller mente du at det er naturlig at han skal jobbe gratis fordi du krever ekstra tid?

Anonymkode: 4d507...0e7

• Liker 3
Skrevet

ja veldig vanlig dette, gjelder forøvrig advokater og, de fakturere for all arbeidstid de bruker på deg, selv om du ikke er aktivt med på hele tiden

• Liker 3
Skrevet
Hololo skrev (13 minutter siden):

ja veldig vanlig dette, gjelder forøvrig advokater og, de fakturere for all arbeidstid de bruker på deg, selv om du ikke er aktivt med på hele tiden

Men hva er det poenget md å ha en PT om det blir så ekstremt dyrt og jeg ikke engang kan forvente at de kan trene meg uten å måtte forberede seg først, blir for dumt. Da kan jeg like så godt trene alene på egenhånd

• Liker 5
Skrevet
Hololo skrev (15 minutter siden):

Det blir en ganske annen situasjon. En god PT bør kunne tilpasse på sparket. Har aldri opplevd å bli fakturert for mer enn timen på SATS.

• Liker 9
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Det blir en ganske annen situasjon. En god PT bør kunne tilpasse på sparket. Har aldri opplevd å bli fakturert for mer enn timen på SATS.

Man kan vell si det samme om advokaten også, egentlig. En god advokat bør kunne tilpasse seg på sparket. Hvorfor skal han ta betalt for alt ekstra arbeid, er han ikke kompentet nok i faget sitt eller hva er greia? Alle mennesker er forskjellige med ulike behov, og utfordringer. En PT må kanskje tilpasse en matplan til en som er allergisk og intollerant for x og y, men samtidig ønsker å bygge muskler og må ha så og så mye av det og det for å kunne gjøre det. Samtidig som treningen kan innebære øvelser som er mer tilpasset kunden, er kunden frisk, skadet, syk? Alt må tilpasses og ingen mennesker klarer å tilpasse seg på sparket. 

En eiendomsmegler drar på befaring, men skriver e-taksten FØRST når de er tilbake på kontoret, fordi de heller ikke kan gi deg en prisvurdering på stedet. 

• Liker 2
Skrevet

Har hatt PT på Sats i ca 1 år, og blir kun fakturert for de treningstimene jeg er der. 

Anonymkode: 342ee...f1b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hatt PT på Sats i ca 1 år, og blir kun fakturert for de treningstimene jeg er der. 

Anonymkode: 342ee...f1b

Jeg har på Evo og har blitt fakturert for at de har lagd matplan og diverse for meg....

• Liker 1
Skrevet

Forventer du at folk skal jobbe gratis? 

Les kontrakten. Det står sikkert noe om det der

Anonymkode: d38f2...a1e

• Liker 2
Skrevet

Han skal jo ikke bruke av fritiden sin til å forberede dine timer!? Hvorfor trodde du det? En personlig trener jobber jo ikke gratis. All tid han bruker skal du selvfølgelig betale for. Synes det er både rett og rimelig, og ikke noe å ta på vei for.

• Liker 1
Skrevet
xoxo1991 skrev (18 minutter siden):

Man kan vell si det samme om advokaten også, egentlig. En god advokat bør kunne tilpasse seg på sparket. Hvorfor skal han ta betalt for alt ekstra arbeid, er han ikke kompentet nok i faget sitt eller hva er greia? Alle mennesker er forskjellige med ulike behov, og utfordringer. En PT må kanskje tilpasse en matplan til en som er allergisk og intollerant for x og y, men samtidig ønsker å bygge muskler og må ha så og så mye av det og det for å kunne gjøre det. Samtidig som treningen kan innebære øvelser som er mer tilpasset kunden, er kunden frisk, skadet, syk? Alt må tilpasses og ingen mennesker klarer å tilpasse seg på sparket. 

En eiendomsmegler drar på befaring, men skriver e-taksten FØRST når de er tilbake på kontoret, fordi de heller ikke kan gi deg en prisvurdering på stedet. 

Haha, nei. Snakk om å leve i en utopisk verden. Tror neppe folk egentlig vil ha en advokat jobbende for seg som ikke forbereder seg og jobber med den konkrete saken

Anonymkode: dbce4...998

• Liker 2
Skrevet

Det står vel i avtalen du har signert?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kun betalt for timene når jeg har trent. Pt’en min har lagd programmet underveis og skrevet det ned på papir. Den gangen jeg fikk den på Mail, så avslutta vi 5 min tidligere for at han skulle skrive det inn. Kladden var ferdig.

Anonymkode: 8de05...7f2

• Liker 4
Skrevet

Du skal selvfølgelig betale for alt. Ikke gjør deg vanskelig.

Jeg måtte bet 1000 kun for matplan. 

Anonymkode: 9d545...212

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (41 minutter siden):

Tilpasning av vanlige timer er en ting, men skal man ha tilpasset en time spesifikt for en skade, så krever det faktisk litt mer.

Hvor mange ganger har du varslet på forhånd at du er skadet og trenger tilpasning?

Anonymkode: 4d507...0e7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men hva er det poenget md å ha en PT om det blir så ekstremt dyrt og jeg ikke engang kan forvente at de kan trene meg uten å måtte forberede seg først, blir for dumt. Da kan jeg like så godt trene alene på egenhånd

Hvis det er like effektivt for deg å trene alene på egenhånd skjønner jeg ikke hvorfor du betaler for pt i det hele tatt.

Anonymkode: 766db...62b

• Liker 8
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...